Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5960X er tull på windows, grunnen er a4 jobbene. Derfor jeg sluttet med cpu folding.

 

Vet ikke om det er pga A4 jobbene, men med 12 tråder på min 5960X under Windows så lå ppd på alt i fra 43K til 62K. Har sett høyere tidligere, og da spessielt med alle 16 tråder. Men tenker at det er lite ppd i forhold til all strømmen den CPU'n trekker ved slik last. Siste døgnet har jeg foldet under Ubuntu på bare 970 korta og ligger da på 561K ppd når jeg ikke bruker maskina til noe annet. Under Windows med 970 korta + 12 tråder CPU lå ppd på 580-590K. Som dere ser taper jeg litt ppd på å ikke ha med CPU, men maskina trekker i iallefall mindre strøm slik (ikke at det betyr så mye for meg egentlig). Legger merke til at ppd under Linux er mye mer stabil enn under Windows. Nyeste nvidia 346.22 beta driveren ser ut til å funke bra i Linux (fikk lavere ppd med 343.36 driveren).

Lenke til kommentar

 

Har prøvd med å skrue av ht, 2core cpu og 2core til gpu. PPD gikk ned da også. Husk min cpu støtter kun 8x2 pcie. 1x16 pcie.

 

Det har jeg aldri testet, så greit å vite.

 

Men jeg har fra første stund kun foldet GPU, da det ikke var lønnsomt for min del å folde CPU i tillegg, samt jeg fant tidlig ut av PPD for GPU falt mer eller tilsvarende PPD for CPU (da jeg foldet både CPU og GPU samtidig).

 

Ergo jeg har alltid rådet nye og gml foldere til å droppe CPU folding når de folder GPU.

 

Vell er det unntak for de som sitter med en 5960X og to stk 750 ti kort f.eks.. eller GPU som leverer enda mindre PPD enn 750 ti.

 

Alt er jo relativt :p

 

Ja alt er relativt, og her er et eksempel som viser at maskinen faktisk folder likt eller også bedre med 2 x GPU når CPU også folder. CPU folder omtrent likt uavhengig av om den folder alene eller sammen med 2 x GPU. CPU er i72600 og GPU er 2 x GTX560Ti. Dette kommer litt an på hvilken type WU den folder på.Øvrige data framgår av bildene. Øverst folder CPU + 2 skjermkort (se bort fra de 2 nederste linjene i hvert bilde som er 2 andre maskiner). Neste bilde viser 2 skjermkort alene med samme WUer. Differansen i TPF er knapt merbar, men viser en lite fordel for 2 x GPU alene. Bilde 3 viser 2 x GPU + CPU igjen med ny WU for CPU, men samme for GPU. Her går TPF betydelig ned for GPU selv om alt folder, altså et bedre resultat enn med 2 x GPU alene. Bilde 4 viser at alt folder og nå med nye WUer for alle. Fremdeles veldig bra TPF både for GPUer og CPU. Bilde 4 viser CPU alene, med samme generasjon WU som i bilde 4, TPF er 5 sekunder bedre enn når maskinen foldet med alt, men likevel dårligere enn i bilde 3 med samme type WU (og hvor også 2 skjermkort folder). Mulig det er kombinasjonen av hardware som gjør at det ikke er noen betydelig forskjell med bare GPU, med GPU og CPU eller bare CPU. Høyre del av bildet viser type hovedkort og CPU.

 

Dette viser ihvertfall at alt er relativt, og at også Nvidia-baserte kort kan folde godt i kombinasjon med CPU. Mulig det er annerledes med nyere kort enn dette, men mine 4 stk. GTX 660Ti som jeg beholdt hos Kjetil Lura oppfører seg på samme måte.

post-53451-0-83364000-1419196357_thumb.jpg

 

Bildet nedenfor her dokumenterer load på CPU og temperaturer m.m.

post-53451-0-34037000-1419196549_thumb.jpg

Klikk på bildene for å forstørre.

 

NB. Jeg klarer faktisk å folde med 5.0GHz på i72600K, men den bruker så pass mye strøm da at jeg lar det være. Forøvrig er det galskap å folde med så gammel hardware siden PPD/Watt blir tragisk, men dette er kun en test!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

 

5960X er tull på windows, grunnen er a4 jobbene. Derfor jeg sluttet med cpu folding.

 

Vet ikke om det er pga A4 jobbene, men med 12 tråder på min 5960X under Windows så lå ppd på alt i fra 43K til 62K. Har sett høyere tidligere, og da spessielt med alle 16 tråder. Men tenker at det er lite ppd i forhold til all strømmen den CPU'n trekker ved slik last. Siste døgnet har jeg foldet under Ubuntu på bare 970 korta og ligger da på 561K ppd når jeg ikke bruker maskina til noe annet. Under Windows med 970 korta + 12 tråder CPU lå ppd på 580-590K. Som dere ser taper jeg litt ppd på å ikke ha med CPU, men maskina trekker i iallefall mindre strøm slik (ikke at det betyr så mye for meg egentlig). Legger merke til at ppd under Linux er mye mer stabil enn under Windows. Nyeste nvidia 346.22 beta driveren ser ut til å funke bra i Linux (fikk lavere ppd med 343.36 driveren).

 

Min i7 3770K@4200 ligger stabilt på 34K, bruker v6. Nå lå den på 36874. P6096

 

Det gjør de ikke på maxwell kortene min alias; 980 343K og 750Ti 70k, med cpu 980 313 og 750 63.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Okay, starter jeg opp cpu folding på 6 av corene så går ppd på gpuene ned mye.

Ja du trenger å skaffe deg en 5960X asap :green:

Ikke verdt det imo, derfor 5820K, mest ytelse krone :)

Skal jeg kjøpe 5960x så skal den folde på fedora 21 maskinen min. X99 og alle cpuene til det kortet bruker mye strøm. Har bestilt nye test cpu får å prøve å få ned strøm forbruet så jeg kan kjøpe 3x980 til :green:

Har bestilt denne: Intel 1155 i3-3250 Ci3 Box (3,50G) BX80637I33250

Jeg har i3 2100t 35w visst du skal enda lavere :)

Lenke til kommentar

Nye core 18 jobber i dag, P91xx.

 

 

Må dessverre si at nå går min ppd ned, sorry. Etter at de nye kom får jeg ikke ned 9201 lenger, så ikke nye rekord for laget ser det ut som.

 

Neida, det er bare mer kjøtt til brannmur-kverna.

 

171.64.65.92 for P9101

171.64.65.93 for P9105

 

Kjør på! Jeg måtte riktignok slette slottene for å få orden i sakene, men det er jo ikke som at jeg aldri har gjort DET før... :roll:

 

EDIT: skal vi gi odds på hvilken PREMIEIDIOT hos Stanford som tok de kjernene ut av adv/beta? :p

 

EDITEDIT: Og her har vi synderen: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=27166

 

Kanskje best å bare bookmarke https://foldingforum.org/viewforum.php?f=24

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Jepp, den lå allerede inne her. :green:

 

De er faen ikke snaue, men det er heldigvis ikke vi heller...

 

EDIT:

 

171.64.65.84 for 9104

 

Edit: Kan si at disse nye WUene er meget gunstig for 7xx serien osv. Ligger på 255k for 9109 på 780 ti kort som ellers gir 220k.

 

Riktig. Har opplevd det samme på P1046X (og de er en del større). Trist at jeg ikke har en egen maskin til 780 Ti'en...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...