Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ferdig med Far Cry 4, og har også bygd ferdig 970 SLI-riggen, som nå står og folder. Med forbehold om at den steingamle Corsair HX 620W strømforsyningen holder ut (den lager noen skumle lyder), så bør jeg komme meg opp på ca. 950K PPD totalt.

Veldig bra gjort, og det vil nok bringe deg opp på lista med rimelig god fart, stå på. :thumbup:

 

Men bare for å ha nevnt det, SLI har ingen innvirkning på foldingen!

Lenke til kommentar

Hvis du kan folde under Linux får du kun ned core 17, eller du kan la routeren din hindre / stenge for ip til serveren(e) som leverer core 15 og 18.

Bruker Win7, dessverre. Jeg går ut i fra at man ikke blir kvitt en WU når man først har startet den, ved å blokkere ip adressen(e)? Det jeg lurer på er, hvordan sletter jeg en som er påbegynt?

 

Edit: Fant ut av det. Peerblock og oppretting av FAH-snarveier med --dump XX.

 

Edit2: Sitter med MSI GTX 970, men får tydeligvis ikke lov til å røre memory clock.

Har prøvd flere versjoner av MSI Afterburner, og Nvidia Inspector.

Endrer jeg Memory clock, så vil den resette seg til 0 så fort jeg trykker "apply".

Har googlet, men finner ingen med lignende problem.

Skal ikke Memory clock være 7GHz?

 

otEyoT3.jpg

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

 

Hvis du kan folde under Linux får du kun ned core 17, eller du kan la routeren din hindre / stenge for ip til serveren(e) som leverer core 15 og 18.

Bruker Win7, dessverre. Jeg går ut i fra at man ikke blir kvitt en WU når man først har startet den, ved å blokkere ip adressen(e)? Det jeg lurer på er, hvordan sletter jeg en som er påbegynt?

 

Edit: Fant ut av det. Peerblock og oppretting av FAH-snarveier med --dump XX.

 

Edit2: Sitter med MSI GTX 970, men får tydeligvis ikke lov til å røre memory clock.

Har prøvd flere versjoner av MSI Afterburner, og Nvidia Inspector.

Endrer jeg Memory clock, så vil den resette seg til 0 så fort jeg trykker "apply".

Har googlet, men finner ingen med lignende problem.

Skal ikke Memory clock være 7GHz?

 

otEyoT3.jpg

 

3505*2 = 7010Mhz?

Lenke til kommentar

Gratulerer Christian. Alltid gøy med ny hardware.

 

350k ekstra PPD kommer godt med. Det blir garantert ny MND rekord igjen denne mnd.

 

Holder vi trykket oppe, så kan vi faktisk ende med 1 milliard poeng denne mnd. Det er i tilfelle ekstremt. I juli i fjor hadde Team Hardware.no produsert 4,5 milliarder poeng fra de startet i 2004 til sammenlikning.

 

nEiRyQY.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja vi vil passere en milliard med god margin i desember hvis vi klarer å holde dette trykket! Og det beste av alt er at vi i løpet av januar vil passere russerne, som vi har jaktet på i et helt år nå. :green:

 

mna kommer hjem fra jobb i morgen, og da kommer hans produksjon tilbake. Samt vi har selskap av mange nye og gml donorer for tiden. Veldig positiv utvikling.

 

Da går vi for 1 milliard poeng i desember :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter x antall timer med frustrasjon, banneord og forsøk på demon utdrivelse, har endelig (!!!) stue pc'en startet og folde på GPU.

 

Viset seg at problemet lå i en windows update som ikke helt ville la meg skifte skjermdriver (Ref: http://www.anandtech.com/show/8782/win7-driver-issues-microsoft-amd-recommend-uninstalling-kb3004394 ) - Etter og ha fjernet windows updaten, og skiftet tilbake til 327.23 driver sviver det litt eldre 680 kortet på en prosjektert 112 000 ppd - Som forsåvidt er bedre en de 27 000 ppd jeg fikk tidligere :-).

 

Regner med at 680 kortet vil bli byttet ut med et 900 generasjons kort iløpet av kort tid, men kunne greit fått noen innspill på hvilke kort jeg skal gå for meste effektiv ppd>watt.

 

WAF har gått opp en god del ettersom vi såvidt har på varme utenom folding maskinen, så kan være fare for det blir oppgraderinger uten mye forhandlinger og bønn :]

 

Skal prøve og få forhandlet meg frem til og låne 2-3 280x av min bror som drev med endel Crypto mining tidligere og fremdeles har endel kort liggende, så de kan bli brukt frem til dagen jeg får hjem egne kort.

 

Ha en videre fin dag alle sammen

 

Nif

Endret av Nif
Lenke til kommentar

Regner med at 680 kortet vil bli byttet ut med et 900 generasjons kort iløpet av kort tid, men kunne greit fått noen innspill på hvilke kort jeg skal gå for meste effektiv ppd>watt.

 

970 uten tvil.

 

Ville gått for dette kortet da jeg har best erfaringer med det kortet av de jeg har i dag.

Har selv Zotac, MSI og EVGA.

 

MSI er faktisk det kortet som er "tyngst" å få opp i max ytelse. Vet ikke hva det er, men det ligger litt etter de andre med tanke på PPD. Ellers et bra kort, men etter mine erfaringer er EVGA absolutt et bedre kort for folding.

Endret av Sn1ken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...