Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jaha 2x980 evga sc 1266 ligger på ca 650K. Siden dere ikke snakker om kort som ikke er overklokket, kan jeg si at på 1126 980 ligger på ca 300K. Så nå er det lite å hente ved å kjøre 166Mhz opp, hva strømforbruket er vet jeg ikke.

Men en ting er sikker, 1051 970 148w, så hva tror dere det bruker på 1165?

Eller mine 980 1126 980 178w, så hva tror dere det bruker på 1266.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Enig. Det var to av de kortene jeg satte i gang i går på Z97 hovedkort, og ligger jevnt på 490k PPD med p9201.

 

Jeg får 560k med 2 slike kort i samme maskin stabilt på 9201.

 

Da er de klokket til 1446Mhz og det holder 24/7 uten noe problem :)

 

Nei men venn du har ikke klokket opp til 1446. Ta å opp gi base klokk, det den som betyr noe og er riktig.

Boost klokk kan variere veldig fra kort til kort.

2x 970 base klokk 1214. boost er 1453 og 1428. PPD er litt over 500K

2x 970 base klokk 1214 boost er 1441 og 1453 PPD er 520K

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Enig. Det var to av de kortene jeg satte i gang i går på Z97 hovedkort, og ligger jevnt på 490k PPD med p9201.

Jeg får 560k med 2 slike kort i samme maskin stabilt på 9201.

 

Da er de klokket til 1446Mhz og det holder 24/7 uten noe problem :)

Nei men venn du har ikke klokket opp til 1446. Ta å opp gi base klokk, det den som betyr noe og er riktig.

Boost klokk kan variere veldig fra kort til kort.

2x 970 base klokk 1214. boost er 1453 og 1428. PPD er litt over 500K

2x 970 base klokk 1214 boost er 1441 og 1453 PPD er 520K

Enkelt å finne ut boost, man bruker boost til oc pga om det er 1200 mhz base, så 1380 mhz boost, eller på er dårlig kort er det 1290. Enklere å da fortelle boost :)

Lenke til kommentar

Nei men venn du har ikke klokket opp til 1446. Ta å opp gi base klokk, det den som betyr noe og er riktig.

 

Boost klokk kan variere veldig fra kort til kort.

 

Både EVGA og MSI ligger på 1446, men EVGA er +80, mens MSI er +130 på GPU Clock Offset.

 

Det varierer også fra oppsett til oppsett. Ser det kan ende litt forskjellig avhengig av hvilke maskiner, hvor mange kort osv.

 

post-326544-0-61681600-1418746793_thumb.jpg

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Samme det war, Jeg vil holde meg til base klokk uansett, se selv på 780Ti kortene deres.

 

Chistian: Kan du lese postene dine en gang før du sender dem, eller skrue på stave kontrollen :dribble:

 

men poebget skjønnes. Fra din post litt lenger oppe her. Ikke missforstå meg, er selv ikke feil frie ingen er det.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Samme det war, Jeg vil holde meg til base klokk uansett, se selv på 780Ti kortene deres.

 

Vi har blitt enige med oss selv at 7xx osv kjøres stock. Hehe. Vi må bare ta av oss hatten og bukke for din kunnskap der Kjetil.

 

Jeg ser ikke at vi ikke kan bli enige slik du viser til i en post over her. Om du kun ønsker å holde deg til base klokk, så er det greit for min del. Men jeg har sagt det før, og sier det igjen. 970 er etter mitt syn meget godt tilpasset å klokke opp. Ergo så gjør jeg det i stor stil :)

Da får jeg vanskelig snakket om base klokk da klokk jeg forholder meg til i realiteten er en klokk jeg selv har funnet stabil for mitt oppsett og min bruk.

 

Hehe. Vet det ikke er så enkelt. Men det er helt greit. Føler ikke at vi er uenige min venn ;)

Lenke til kommentar

Du sier 970 klokker bra men du glemmer 980 som er samme brikke. Den klokker like bra som 970.

Men er i bra humør jeg, selv om jeg holder på mitt, hehe

Slik er det når du begynner å bli gammel, ikke sant alias :rofl:

 

At dere oppgir boost klokk er helt greit, men jeg liker å skrive slik: Base 980 msi 1300/Boost 1463. Jeg syns det er mere riktig når vi skal reklamere for nye foldere.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Enig med deg ved at vi må være nøktern på tilbakemeldinger.

 

Verste som er å bli skuffet over nye innkjøp. Så bare dumt å skape falske forhåpninger.

 

Ellers er jeg klar over at 980 også er samme brikke, og for all del klokker godt. Men jeg uttaler meg ikke om det jeg ikke har tatt i selv og kjenner fra egne erfaringer (da informerer jeg i tilfelle om at jeg tipper osv). Når jeg uttaler meg slik jeg har gjort før i tråden, så er det ut fra egne erfaringer som jeg kan stå inne for. Da kan jeg kanskje oppfattes som en bedreviter, men det er på ingen måte meningen :)

 

Er 100% for å skape en realistisk oppfatning av hva dette dreier seg om. Men jeg er ingen ingeniør, så dokumentasjonen kan sikkert være mangelfull for den som skulle gå nøye inn i materien.

 

Jeg prøver og feiler, også tror jeg på det jeg ser :p

 

Vi er jo venner alle her på Team Hardware.no. Min andre familie snart :D

 

Kan ikke gå rundt å være langsint, eller fornærmet på nære venner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...