Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som skrev i google-docks-artikkelen vår som ikke la igjen navn på noe vis?

Send meg PM før den går i trykken ikveld.

 

Nesten 900K for XX04 her

Intel er best uansett prisklasse.

 

Det blir jo ikke PPD når den tar så kort tid, kun om det kommer ned xx04 hele døgnet på den maskinen.

post-64596-0-74279800-1365679322_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://foldingforum....tart=15#p240770

 

På adressen over står flg. å lese:

Sitat

"We have released 8104 to bigadv, as that will assist in bigadv work unit availability. Stay tuned for additional projects in this series. Please continue to report any problems. Thanks for testing!" Sitat slutt

 

Jeg tolker det som at det vil komme flere flere bigadv prosjekter, og dette er noe vi liker å høre. :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da har dere enda et medlem med på laget :) Jeg har ikke den beste maskinvaren i verden, men den bidrar i alle fall litt :)

Kjører AMD Phenom II x4 955 og et Radeon 5770 med 4 gig RAM.

 

Er det slik at man får ulik PPD etter hvilken folding man driver på med, og hvilken sykdom?

Ser at jeg får nesten 3000 flere points per day ved å bare bruke prosessoren i laptopen sammenlignet med å bruke både CPU og GPU i den stasjonære.

Endret av Kiriev
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da har dere enda et medlem med på laget :) Jeg har ikke den beste maskinvaren i verden, men den bidrar i alle fall litt :)

Kjører AMD Phenom II x4 955 og et Radeon 5770 med 4 gig RAM.

 

Er det slik at man får ulik PPD etter hvilken folding man driver på med, og hvilken sykdom?

Ser at jeg får nesten 3000 flere points per day ved å bare bruke prosessoren i laptopen sammenlignet med å bruke både CPU og GPU i den stasjonære.

 

Først vil jeg ønske deg veldig velkommen!

 

Utstyret du har går helt fint å folde med. Man får ulik PPD avhengig av hvilket prosjekt man får tildelt, men man kan i utgangspunktet ikke velge prosjekt selv. Man må altså ta i mot det som blir tildelt.

 

Likevel kan man styre litt hva som kommer ned, med maskinvaren man folder med. Et eksempel: Bruker man en 4P server så kommer de store prosjektene som gir mest PPD (bigadv) oftes ned. Er det en vanlig datamaskin med en prosessor så får man ned standard SMP prosjekter som gir mindre PPD. Moderne GPUer får tildelt de samme prosjektene, men PPD gjenspeiler hvilken ytelse GPU har. Man kan (såvidt jeg vet) ikke velge hvilken sykdom man vil være donor for.

 

Her er en oversikt over de forskjellige prosjektene som finnes, og du kan lese mer ved å klikke på "Description" for mer detaljert informasjon om det enkelte prosjekt. http://fah-web.stanf...u/psummary.html

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ble en del bedre PPD nå

http://i.imgur.com/yYlKhBP.jpg

 

Men jeg lurer bare til hva man skal gjøre når det kun står ''Trying'' på connection i visualiseringen, og prosenten ikke kommer seg over 0.0? Satte den bærbare på pause i stad, og når jeg skulle skru den på igjen ser det ut til at den ikke får til å koble til. Maskina jobber, og prosessorbruken er akkurat som den var tidligere.

 

Tusen takk, Alias :) Hyggelig å være her. Dere gjør en utrolig god og viktig jobb. Har lest kommentarer fra folk som jobber med proteiner og slikt, og den innsatsen som blir gjort gjennom Folding@Home er veldig viktig for dem.

 

Man kan (såvidt jeg vet) ikke velge hvilken sykdom man vil være donor for.

Er jo en drop-down meny der man kan velge om man skal undersøke Alzheimers, kreft, huntingtons eller parkinsons?

 

 

Nå ser det ut til at det kommer seg på den bærbare her. Tok bare en god stund før den satte i gang :)

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Nytt lat medlem som lurer på om det er mulig å tidsstyre programmet?

Hadde vært fint om programmet gikk på fullt fra 01:00 til 19:00 og fra 19:01:00 på medium

og skal det spilles justerer jeg manuelt

 

 

Har ikke noe enormt til PC jeg heller

"Bare" i5 2500k @ 3.30 ghz (ikke OC ennå), Radeon 6950 DirectCU2 2 gig

Kjører på FULL nå for testing

Lenke til kommentar

Ikke som jeg har sett så langt.

Men nå er pauseknappen bare ett klikk unna.

 

Merk at det må leveres 10 jobber med passkey før eventuelle tidsbonuser osv kommer med.

 

Er jo en drop-down meny der man kan velge om man skal undersøke Alzheimers, kreft, huntingtons eller parkinsons?

Dette er noen nytt som har dukket opp, det har nok lite å si , men det gir folk valgfriheten.

 

Det burde være like poeng iallefall så ikke alle setter på en sykdom som gir mest.

 

Trykker man finish kjøres en jobb så avslutter den uten å laste ned ny fil og man vil teste litt uten å slette det nye som kommer ned etterpå.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ikke som jeg har sett så langt.

Men nå er pauseknappen bare ett klikk unna.

 

Merk at det må leveres 10 jobber med passkey før eventuelle tidsbonuser osv kommer med.

 

 

Hva er tidsbonuser? Vil det si at poengene mine ikke registreres før jeg har fullført ti oppgaver? Hva om jeg avbryter en oppgave når den er på bare et par prosent? Fortsetter den når jeg slår på maskina igjen? Ser at jeg har en del å lære, og skal lese meg opp på dette de nærmeste dagene :) Svært interessante greier dette her. Drev på med det for et par år siden også, men det var bare et par dager, og for en annen gruppe. Satte meg ikke så mye inn i det den gangen.

Lenke til kommentar

Alle oppgaver har en "base credit" og to tidsfrister, en foretrukken tidsfrist og en absolutt siste tidsfrist. Så lenge du leverer før den absolutt siste tidsfristen vil du alltid få base credit. Men, etter å ha levert 10 oppgaver før den foretrukne tidsfristen (med passkey) blir du med i bonusordningen. Da vil du få ekstra poeng hvis du leverer før den foretrukne tidsfristen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...