Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vel, skjermkortene krasjer hvis jeg kjører folding og viftene på 40% styrke (laveste).'

 

Å sette CPU vannkjøling ned går også til helvette, 50 grader vann var så høyt jeg ville gå - og viftene sto på ca. 1500 RPM.

 

50 grader på cpu er jo ingenting ! Visst det er vann, så burde du sjekke radiator.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må som sagt klokke ned skjermkortene noe.

 

50 grader vann høres alt for høyt ut og kjøler neppe spesielt effektivt. Kanskje du bør gå over oppsettet og se om noe er galt? Personlig ville jeg ikke brukt noe over 35-40 grader.

Corsair H80i. Funker som smurt ved 2000 RPM men da begynner det å bråke litt.

Lenke til kommentar

Trodde du hadde custom kjøling jeg. Med lukket loop så hadde jeg ikke brydd meg om hva den link-greia sier. Det som har noe å si er at CPUen har en fornuftig temperatur. (dvs under 80 grader) Så lenge CPU er under 80 grader er det altså bare å redusere viftehastighet.

 

Hadde ikke du i5-2500k btw? Du skal kjøre ganske hard spenning og høy overklokk før det er noe vits å nærme deg 2000RPM på H80(i).

Lenke til kommentar

50 grader på cpu er jo ingenting ! Visst det er vann, så burde du sjekke radiator.

50 grader på cpu er jo ingenting ! Visst det er vann, så burde du sjekke radiator.

 

50 Grader CPU er en lav load temp? Hva mener du? Det er ikke 3x3 140MM radiator det er snakk om :S

Lenke til kommentar

Asus har vel 2 cpuer?

Alias har Tyan mener jeg, G34 er helt topp rigg det.

Sjekk at hovedkortet har alle 8pin som det kan ha, noen kort er laget med for eks 1 eller 2 av 3 eller 4 kontakter og da ikke istand til å levere nok ampere til 4 heftige cpuer.

 

G34 med ES-cpuer kan klokkes og leverer god PPD.

300-850.000 PPD.

5-20 tusen for 4 cpuer på ebay.

 

Litt keen selv, men Shipping to: United States

post-64596-0-16969000-1365549595_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar
knopflerbruce Det er ikke så viktig for meg å inneha den rekorden, spesielt ikke siden det er du fra forumet som allerede har den. Hadde du vært en svenske ville saken stillet seg helt annerledes. :green: Men det er jo litt morsomt at riggen min bencher såpass bra som den gjør. Får man lov å legge inn resultatet likevel, siden/ når dette er oppnådd under Wine?

 

Du kan jo prøve, i verste fall blir det blokkert, med OS som årsak.

 

Har noen planer om å kjøre flytende nitrogen på neste HK før det skal settes til folding duty. Da burde det bli bra med fres i riggen :) sålenge jeg ikke dreper noe før jeg har begynt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alias har Tyan mener jeg, G34 er helt topp rigg det.

 

Ja og på Tyan kan man også bruke TurionPowerControl. Hos meg økte frekvensen fra 2.1 til 2.4GHz, se riggen som vises over for linjen som er uthevet.

post-53451-0-23718100-1365597224_thumb.jpg

OG.!

Leste gjennom artikkelen som ser omtrent ferdig ut, og jeg synes den virker veldig veldig bra, også faglig sett. Det er ennå noen få skrivefeil der men ingen alvorlige. Når den kommer ut så linker jeg den også til facebook. Hvis man vil antar jeg at vi som medlemmer av laget kan bruke den som dokumentasjon til foreks. å skaffe sponsorer for innkjøp og fornyelse av foldingparken. Det skal bli spennende å se om den vil gi noen varig effekt for laget.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det må være noe galt med stat-serveren hos extremeoverclocking.com siden WUer jeg lastet opp i natt, henholdsvis 01:35 og 03:18 først ble registrert nå ved oppdateringen kl. 10.00. Det skjer forresten ofte at leverte WUer må vente over flere oppdateringer før de kommer fram i statistikken, selv om de kan ses hos Stanford.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...