Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg et grovt estimat på hvor mye PPD et HD6850 vil gi med nyeste drivere og Core17? Og vil det ta opp nevneverdig CPU ressurser?

 

EDIT: Gallsman, min x6 1090T @ 3.9GHz (for 24/7 stabil stille folding) folder for 14-19K PPD avhengig av prosjekt, mesteparten av tiden ser jeg den på ca 18K, men den kjører dedikert til folding og er ikke i bruk til noe annet. W7 er OSet.

Til sammenligning gir i7 3930K (6-kjerne) @ 4.4GHz ca 40K PPD når den kjører på 5 kjerner (10 tråder). På alle 6 med full load og i fred folder den rundt 55K.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GullLars, typisk CPU-bruk vil ligge mellom 0-1%, for det meste på 0%. Om du vil få netto gevinst av å folde med CPU+GPU må du nesten prøve selv. Jeg får det på min APU, men det er fordi jeg bare mister noen hundre PPD på CPU og får 2000 fra GPU. Når Core17 går ut av beta vil den bruke enda mindre CPU ressurser pga debug-kode som kontrollerer hver ramme (hver %) mot CPU fortsatt er i koden (prøver å unngå NaN).

Lenke til kommentar

noen krav til skjermkort? har 3-4 liggende her og der...

 

og, ønsker meg denne: http://www.nextron.n...G=3381&SO=price

AMD støttes kun HD5000 eller nyere, Nvidia kan iallefall gå tilbake til 8000-serien, men er usikker på hva som egentlig støttes der.

 

PS: Dagens E7 skalerer veldig dårlig for folding, du er mer tjent med 2-3 stk E5-4650 4P ;) Ivy E7 kan være mer futt i, men det vet vi ikke enda!

 

Med x6 1100t 3.7GHz, og to 7870 i crossfire får jeg en PPD på 20545.

 

ET 7870 med Core17 vil gi deg 20K PPD og vil ikke kreve en CPU-kjerne. Så da får du vel nærmere 50K :)

 

Sjekk ut http://www.team37651...-fahcore17.html

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Prøvde å starte på GPU og nå, men den står bare på "Paused:Waiting for Idle". Har frigjort både en og to cpukjerner fra CPU-folding i tilfelle det skulle være problemet, men ser ikke ut som det hjalp. Noe annet man skal gjøre?

 

GPU kjører dersom jeg setter Folding Power-slideren til Full, men vil ikke det medføre at FAH bruker CPU og GPU såpass agressivt at jeg kan risikere å merke ganske redusert ytelse når jeg bruker maskinen?

 

red: Får visst uansett:

21:09:40:WARNING:WU01:FS01:Failed to get assignment from 'assign-GPU.stanford.edu:8080': Empty work server assignment

21:09:40:ERROR:WU01:FS01:Exception: Could not get an assignment.

 

Tenkte jeg skulle prøve med GPU.txt-filen, men tror dudokumentasjonssiden deres klarer å si hvor den skal plasseres? Neida...

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det varierer litt avhengig av hvilket skjermkort du har, og kanskje litt personlige preferanser; noen vil få hakkete PC opplevelse når GPU folder. Skjermkort bør uansett pauses hvis du skal spille eller gjøre andre aktiviteter som bruker mye GPU.

 

Om du merker at CPU kjører 100 % kan tenkes, men det er minimal påvirkning siden operativsystemet skal ta vekk ressurser fra foldingen med en gang et program trenger CPU-kraft.

 

 

Btw, hvilken GPU har du?

Lenke til kommentar

Noen som har en grei link til Ubuntu server install? Fant lite informasjon.. er en 32 bits box.. virker som om alt går fint men den "kjører" liksom ikke.. samtidig så jeg ikke aner hvor config filen er.. er en i etc/init.d/FAHControle.. men den bruker tydligvis ikke denne... så egentlig fungerer ingenting, selv om jeg fulgte den offisielle guiden hos folding sine sider.

Lenke til kommentar

Noen som har en grei link til Ubuntu server install? Fant lite informasjon.. er en 32 bits box.. virker som om alt går fint men den "kjører" liksom ikke.. samtidig så jeg ikke aner hvor config filen er.. er en i etc/init.d/FAHControle.. men den bruker tydligvis ikke denne... så egentlig fungerer ingenting, selv om jeg fulgte den offisielle guiden hos folding sine sider.

Hvis jeg ikke husker feil, er du nødt til å bruke en x64-versjon av distroen din om du skal folde på Linux.

Lenke til kommentar

http://support.amd.c...BetaDriver.aspx :)

 

Edit: Takker være udugelig avinstalleringsprogram er det enklere å oppdatere til 13.3 fra 13.2, enn å nedgradere fra 13.3 til 13.2 :p Så, kan være lurt å prøve 13.2 først og se hva den gir før du går for 13.3!

Dette gjorde jeg: avinst. 13.1 (slettet openCL som lå igjen i win\system32 og windows\sysWOW64) og gikk rett til 13.3, starta å folde men GPU lå fortsatt på 48-56%. Gikk så over inst. og la merke til at AMD APP SDK feilet; her ligger jo openCL driverne. Inst. så OPENCL(ikke64) fra atix\packages\apps\openCL og dette gikk fint. Kjørte på folding igjen og nå kjører GPU ihvertfall på 97%. Alikevel ligger GPU tempen (vannkjølt) bare et par grader over normalen. Jeg folder nå et 11292 prosjekt, må vente 16 timer på det...

Hmm, nå stoppa skjermdrivereren, og plutselig er Project:7662 og FahCore 0x17. Loader nå, men da kan det jo virke som om alt kjører som det skal, omtrent....

EDIT: skrudde av OC på GPU etter forrige stopp i skjermdriver, nå stoppa den igjen med std. clock, snakker vi sånne jævla kryp?

Endret av Admiral-K
Lenke til kommentar

Noen som har en grei link til Ubuntu server install? Fant lite informasjon.. er en 32 bits box.. virker som om alt går fint men den "kjører" liksom ikke.. samtidig så jeg ikke aner hvor config filen er.. er en i etc/init.d/FAHControle.. men den bruker tydligvis ikke denne... så egentlig fungerer ingenting, selv om jeg fulgte den offisielle guiden hos folding sine sider.

 

http://www.team37651.com/2013/03/ny-anbefaling-av-ubuntuos-til-dedikert.html

Lenke til kommentar

fortsatt [coode]23:41:30:WU01:FS01:Connecting to assign-GPU.stanford.edu:8080

23:41:31:WU01:FS01:News: Welcome to Folding@Home

23:41:31:WARNING:WU01:FS01:Failed to get assignment from 'assign-GPU.stanford.edu:8080': Empty work server assignment

23:41:31:ERROR:WU01:FS01:Exception: Could not get an assignment[/code]

Er det sånn at FAH ikke støtter native PU-foling i linux ENDA?

 

I tilfelle, hvor mye bør jeg få av en i7 2600K @3,5GHz? Synes 17K-20k PPD høres lite ut etter litt googlin, men de resultatene er gamle, så poengsummen har vel gått ned litt.

Lenke til kommentar

Med x6 1100t 3.7GHz, og to 7870 i crossfire får jeg en PPD på 20545.

 

Er det litt lavt?

Nå er ikke jeg no racer her men se på denne linken:

http://www.team37651.com/2013/03/ny-gpu-core-i-beta-fahcore17.html

har du nylig inst. har du trolig 7.3.6 versjonen, det eneste du trenger å gjøre er "I V7-klienten trenger man å sette opp GPU-slot til å være beta. Det gjør man ved å legge inn følgende i extra slot options under configure slot:

name: client-type

value: beta"

Jeg hadde ca 3000 PPD før jeg fikk core 17 prosjektet, nå er PPD på 27K. Det tok imidlertid lang tid før prosjektet viste status i clienten så jeg satt i sikkert 10-15min og lurte på hva f... jeg hadde gjort galt.

Du må også ha 13.2/13.3 drivern til AMD og openCL for at det skal virke, med forbehold om bæsj på leggen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...