Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan vi også kjøre det og sammenligne?

Må nesten teste selv.

 

Er jo umulig å skjøn noe av det, er jo 70 valg og må velge masse avansert selv.

 

 

Hva er deres mening her:

 

Vinduet står åpent og slipper inn iskad luft på gulvet under vinduet.

Sette serverene med fronten mot vinduet eller sette serveren med bakenden mot vinduet?

 

Målet er egentlig å kvitte meg med varmen, og med fronten mot vinduet så vil 8 vifter blåse varmluft rett ut i rommet og varme opp mer? Med mindre den blir kaldere pga innluften.

post-64596-0-44002800-1365019643_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se om jeg får testet noe av dette i Wine i løpet av dagen.

 

Forøvrig så ser jeg at vi har mistet 15 aktive foldere de siste dagene og er nå nede i 120. Kan ikke huske at vi har vært et så lavt antall aktive på aldri så lenge. Likevel, all ære til de som er igjen og står på, vi ligger ennå med et snitt omkring 9 millioner PPD samlet som er veldig bra, og fordelt på de aktive snakker vi 80K pr. donor som er rekord. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kanskje artikkel vil hjelpe noe, den er oppe å går nå i hw.no-mal og mangler bare siste finish med tanke på lesbarhet i et så -for utenforstående, avansert tema.

 

Mangler for eks introduksjon som fanger leseren osv.

Noe det jobbes med akkurat nå.

 

Det har også noe å gjøre med klikk, reklame og den økonomiske biten.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jepp War, det skal bli spennende å se artikkelen på trykk, samt om den vil generere nye brukere (les foldere) for laget.

 

Med hensyn til Wine og benchmarking så går dette dårlig hos meg for alt som innvolverer gpu, grunnet at jeg kun har i bruk det interne kortet som ikke støtter OpenGL, etc. SuperPi får jeg lastet ned, men ikke innstallert så der trenger jeg noen hint.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Som skjedde hos vårt broderfolk i øst, så kan sikkert en artikkel generere en god del nye foldere. Men spørsmålet er jo hvor mange av dem som faktisk blir. (Svenskene mistet vel flesteparten av sine nye). De hadde forsåvidt ikke en omfattende artikkel publisert, bare en noe kort oversikt over hva folding er.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Woot! Her er komplett.no's side av prosessoren jeg kjøpte for snart et år siden (utgått i sortiment):

http://www.komplett....aspx?sku=619275

 

Og her er CPU-Z's analyse:

O1MWumO.jpg

 

Ser der noe forskjell?

Hvis ikke, kan jeg si det rett ut: Denne prosessoren var visst likevel 2500K selv om komplett sa det var 2500. Så da kan jeg overklokke, noe jeg har gjort, og 4.2GHz kjører mye bedre enn 3.3GHz :)

PPD'en gikk fra 6-10k til 12k.

Total PPD lå på 64k idag :)

 

Edit: Og slik ser statsen ut etter dagsoppdateringen i går:

http://folding.extre...php?s=&u=627080

 

Temmelig stor forandring, og defintitivt en løft etter de 5 dagene med nedetid.

 

Men trenger noe hjelp.. Bakgrunnsprogrammer-vinduet er litt.. rart. Se her:

Edit 2: Tok ikke lang tid å fikse det. Restartet Explorer.exe.

oqNE5f2.jpg

 

Edit 3: Liker å skvise alt inn i en post istedet for å dobbeltposte. Svarer på sitat:

Er den låst på 4,2 GHz da? Idle-temperaturer har i grunnen ikke så stor betydning. Forsåvidt ikke load heller, så lenge det er stabilt...

 

Vel, å ha en kokende vannkjøling er ikke hyggelig.. over 80 grader vann er noe man absolutt ikke burde ha. Men her ligger prosessoren på 40 grader og vannet på 30 grader idle. Load er ca. 50-60 grader prosessor, vann 30-40 grader.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Gode nyheter til "de store gutta" http://foldingforum....hp?f=66&t=24053 P8104 :)

 

@CasterAnd, "den var du hælidg med!" ;) Snart topp 20 på deg nå!

 

Hadde håpet på det, men det blir vel ikke noe sånt før neste uke. Ikke mye folding i helgen, og produserer ca. 30-50k dagen :p Så trenger vel en helg/uke med ferie for at jeg skal komme til topp 20.

20k PPD til så hadde det gått! :)

Lenke til kommentar

Gode nyheter til "de store gutta" http://foldingforum....hp?f=66&t=24053 P8104 :)

 

Jeg finner den nå i HFM.NET, men forsøvrig har den ikke vist seg ennå.

 

17153 points

preferred deadline 1.8 days

final deadline 4 days

k-factor 50

 

Er betydelig forskjellig fra prosjektene 8102 og 8103 så her er jeg spent på hvor det ender. Skal denne gi samme PPD som foreks 8103 så må den ha en lavere TPF som vil være 5:26, men vi får se. Dette v\blir vel justert underveis i beta-stadiet.

 

Det er kaldt i nord så jeg fyrte i gang i7 980X riggen for å se om jeg fikk ned av de nye P8104 og ned kom P8103 som er veldig bra for denne riggen. Ikke dårlig PPD dette med så gammel maskinvare, men den drar mye strøm fra veggen. Likevel er den bedre enn mange skjermkort ennå. PPD/Watt = 283

post-53451-0-41147800-1365158630_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nettopp fått en Dell Poweredge R900 (uten disker). Tunge beist, veier mye mer enn jeg hadde regnet med... :wow:

Det litt kjipe er at det "bare" sitter i 2 stk. xeon x7350 (av 4 mulige), men er allikevel litt nysgjerrig på å prøve den i folding. Om ikke for annet enn å se hva den duger til (slik den er nå). :p Men må da skaffe en 2,5" disk...

 

I følge Dell sine oppgraderingsmuligheter for den så kan den også ta xeon x7460 hvis jeg skulle få lyst til det (og ebay "har" noen gunstige) :D

Lenke til kommentar

Ser prosessorene ble gitt ut i 2007ish. Min bærbare sin kom vel også i -07, og den klarer 1.2K SMP med 2 kjerner. Du har 4 ganger så mange kjerner og 3/2 ganger så mye GHz (sånn omtrent). Så, din TPF burde ligge på omtrent 1/4*2/3*MinTPF. For P8066 gir det deg nesten 18K PPD, så jeg vil tippe rundt 20K+, kanskje nærmere 25K pga mer cache og høyere FSB :) Noen andre som har bedre guestimates? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...