Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det mine usle 21K PPD som gjorde utslaget? :green:

 

Bruker nå kun hjemmeserveren(Xeon 1240v2), har noe annet utstyr som ikke brukes (I7-930,E8600,HD5850,8800GT++), er det noe poeng å folde med slikt?

Og hvorfor synker PPD når man folder for fullt til enhver tid?

PS:helt nabb på folding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal fyre den opp, bør du sjekke den tar SATA disker. Ikke uvanlig at disse har kontrollere som kun støtter SAS.

Joda, den tar sata disker, men fulgte bare med 2 rammer til å feste disker. De andre rammene virker til å bare være "placeholdere" :-( Og jeg må nok gjøre noe med støyen før jeg bruker den til noe...

Lenke til kommentar

Joda, den tar sata disker, men fulgte bare med 2 rammer til å feste disker. De andre rammene virker til å bare være "placeholdere" :-( Og jeg må nok gjøre noe med støyen før jeg bruker den til noe...

Støy ?

Du kan jo prøve en Supermicro i noen dager - da har du ikke nok hørsel igjen til å høre en stakkars R900....

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mine usle 21K PPD som gjorde utslaget? :green:

 

Bruker nå kun hjemmeserveren(Xeon 1240v2), har noe annet utstyr som ikke brukes (I7-930,E8600,HD5850,8800GT++), er det noe poeng å folde med slikt?

Og hvorfor synker PPD når man folder for fullt til enhver tid?

PS:helt nabb på folding.

 

Installen av foldingen er 3 klikk, sett det igang så ser du PPD som er poengene om de hadde kjørt med de jobbene en hel dag.

 

PPD synker pga man får tildelt jobber som gir færre poeng, det er helt random innenfor en rekke jobber.

Det vi egentlig kan velge er størrelse og beta eller ikke.

 

-------------------------------------------------------------------

Jeg ser nå at man kan velge en sykdom å jobbe med, som er satt til "alle"

Er det sånn tru at visse sykdommer er WUs som er dårlige, om vi sette influensa only så får vi bare XX03 osv da de lavtpoengede prosjektene er for eks X sykdom ? :hmm:

Lenke til kommentar

Installen av foldingen er 3 klikk, sett det igang så ser du PPD som er poengene om de hadde kjørt med de jobbene en hel dag.

 

PPD synker pga man får tildelt jobber som gir færre poeng, det er helt random innenfor en rekke jobber.

Det vi egentlig kan velge er størrelse og beta eller ikke.

 

-------------------------------------------------------------------

Jeg ser nå at man kan velge en sykdom å jobbe med, som er satt til "alle"

Er det sånn tru at visse sykdommer er WUs som er dårlige, om vi sette influensa only så får vi bare XX03 osv da de lavtpoengede prosjektene er for eks X sykdom ? :hmm:

 

Alt er inst., bruker nettleseren, som viser fra 23K og ned til 15660 nå på Project 10140. Kåla til et eller annet så FAHControl.exe ikke får kjørt, tar en reinst nå.

 

MEN: er det noe poeng å folde med gammel maskinvare? Alle monner drar, menne......

Lenke til kommentar

Det blir jo opp til deg å bestemme, 1000PPD på en gammel ps3 før osv var lite, men tilsammen lå ps3-ene på 1plass i bidrag.

 

10-20K er jo mye poeng, er det dedikerte maskiner du ikke bruker eller hovedmaskinen?

 

Hjemmeserveren brukes lite nå så den folder 24/7(Ivy-B1240v2), bruker "gaming" maskinen mest (3570K-7950).

De andre delene ligger pakka ned men har vel utstyr til å sette opp 2 enkle maskiner til, men da om det er noe poeng å folde med en I7-930,E8600 og HD5850/8800GT?

Lenke til kommentar

Har du en bod, garasje eller loft så kan du jo varme opp et sted med en rigg.

Da blir varmen nyttig, må du åpne vinduet og sitter å hører på all bråket så må det bli opp til hver enkelt å vurdere.

 

Jeg mener 10K er verdt det, kanskje ikke en bråkete pc som gir 1000 poeng ville være verdt det med mindre jeg kunne sette den til å varme opp et sted.

Lenke til kommentar

Om sommeren dukker bordviftene opp.

 

Wine på ubuntu, som fungerte:

sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa

sudo apt-get update

sudo apt-get install wine1.5

 

Laster så ned wPrime.exe legger i home

 

winetricks vb6run wsh56

(kommer til webside, laster ned vbrun60sp6.exe, legger i home og høyreklikk kjør i wine.

Skriver winetricks vb6run wsh56 igjen og nå kunne jeg bare høyreklikke wPrime.exe og trykke open with wine.

 

Det jeg ikke forstår er cores, skal jeg trykke 64 cores i den?

Så mange jeg har av fysiske?

 

Fikk sånn 40 sekunder da.

Endret av War
Lenke til kommentar

Er det noen som vet sånn ca. hvor mye PPD en 7870 gir?

Med dagens Core#17 får du ca 22K @ 1 GHz. Det snakkes om at neste generasjon Core#17 (som ikke er så veldig langt unna) skal gi minst dobbel PPD

 

(...) er det noe poeng å folde med slikt?

Så lenge du ikke ender opp med en støyende varmekilde som spiser mer strøm enn du trenger av oppvarming for et lite knippe med poeng så syntes jeg det er verdt å folde med alt som rekker tidsfristen. Derfor folder jeg uni-processor på min gamle bærbare med svimlende 500 PPD på en god dag; for selv med de ekstra wattene i forbruk må varmekablene på soverommet skru seg på i ny og ne :) Når sommervarmen kommer skrus nok foldingen av på denne, dog...

 

Ellers er et HD 5850 god for omtrent 8700 PPD med Core#17.

Lenke til kommentar

Kommer god artikkel snart.

 

Stegene er her.

https://fah-web.stan...iki/BetaRelease

 

Velg rett (win?)

 

Download and run the installer.

Click Next, I Agree, Next.

Enter a name and/or team #, and Passkey.

Select a Preferred Mode, GPU & SMP, SMP only, GPU only, or Uniprocessor.

Click Install.

Done.

 

Det vil si legg den inn, velg registrer/ ikke anonym

Velg ett navn og skriv 37651 i teamnummer om du vil støtte hw.no

Passkey må du lage med navnet ditt

http://fah-web.stanf...n/getpasskey.py

 

Det skal ta 20 sek å komme igang.

 

Smp er prosessoren, du velger om du vil folde på skjermkort, prosessoren eller begge.

Endret av War
Lenke til kommentar

Vil wine være like bra som under windows tru.

Kan jo bare legge win 7 på en SSD og sette den inn for å teste wPrime alene.

 

Ikke noe fornøyd med resultatene egentlig.

 

Hvilke specs har du? Jeg får 211,0 sec med en overklokk på 4Ghz. Det er en i7-760. 40 sec er vel ikke dirkete dårlig da. Det er jo tross alt 5 ganger så raskt som min.

 

Med dagens Core#17 får du ca 22K @ 1 GHz. Det snakkes om at neste generasjon Core#17 (som ikke er så veldig langt unna) skal gi minst dobbel PPD

Ok, så jeg kan forvente 22K Poeng nå, men kanskje 50K PPD på en 7870 om en stund? Det er jo veldig bra, kanskje jeg kjøper en slik GPU.. Gir så mye mer for pengene enn en 7950 nemlig.. Hvor mye er PPDen på en 660 da? Bedre eller dårligere? For det er det som vil avgjørde hva jeg kjøper i så fall.

Endret av userman
Lenke til kommentar

Hvilke specs har du? Jeg får 211,0 sec med en overklokk på 4Ghz. Det er en i7-760. 40 sec er vel ikke dirkete dårlig da. Det er jo tross alt 5 ganger så raskt som min.

 

 

Jeg får 209 sec på 3570K @ 4,6 og 220 sec på 1240v2 @ 3,4, er det Ghz som trekker så voldsomt opp?

EDIT: jeg så for meg at en Xeon med 4(8) kjerner ville være raskere enn 4...

Endret av Admiral-K
Lenke til kommentar

Jeg får 209 sec på 3570K @ 4,6 og 220 sec på 1240v2 @ 3,4, er det Ghz som trekker så voldsomt opp?

EDIT: jeg så for meg at en Xeon med 4(8) kjerner ville være raskere enn 4...

 

Vel, for det første har jeg flere tråder enn du. Dette hjelper drastisk på ytelse i wPrime. Å sammeligne ivy brigde og lynnfield derimot, er vanskelig.

 

Men her er mine resultater, og det er lett å forstå at Ghz skalerer ytelsen nesten linært ja. Bold er høyeste 12-timers stress test stabile OC.

 

i7-860: Stock 133x22 = 2926 Mhz

---1024M---

1024M - 258,2 sec @ 160.6x22 = 3520 Mhz

1024M - 239,6 sec @ 170x22 = 3740 Mhz

1024M - 211,0 sec @ 180x22 = 3960 Mhz

 

---32M---

32M - 8,725 sec @ 160.6x22 = 3520 Mhz

32M - 7,262 sec @ 170x22 = 3740 Mhz

32M - 6,927 sec @ 190x21 = 3990 Mhz

Endret av userman
Lenke til kommentar

Etter en stund, har jeg nå tatt den litt vanskelige beslutningen om å legge ned foldingen min.

 

Jeg har fått et ganske bra oppsett. men støyen jeg våkner opp til og legger meg med har ødelagt nattesøvnen min litt. Dessuten har poengsystemet blitt et eneste stress og pengesluk.

 

Beklager at jeg nå blir en av flere idlere, men 500W trekker rett og slett for mye strøm, og med tanke på sommeren ønsker jeg ikke å fortsette med dette. Det er mulig jeg kanskje starter opp igjen en gang, men i så fall blir det med andre servere som kommer til å stå i et helt annet rom. Dessuten ønsker jeg å få en grei PPD før jeg begynner med noe stort også.

 

Takk for noen utrolig gøye måneder, med mye lærdom - og lykke til videre! Dere når nok til toppen en dag, bare vent ;)

 

-CasterAnd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...