Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer det ned P8104 på flere rigger fortløpende.

post-53451-0-11230000-1365441038_thumb.jpg

 

Testet også WPrime 2.09 på min gamle Gulftown som syklet med henholdsvis 4.6 og 4.64GHz, som endte på vel 120 sekunder. De siste 40MHz forbedret WPrime med i overkant av ett sekund.

post-53451-0-96342600-1365441137_thumb.jpg

 

WPrime for Wine i Ubuntu 11.10 fikk jeg installert greit, men programmet blir aldri ferdig med å søke opp hardwaren så jeg ga det opp.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Vel, for det første har jeg flere tråder enn du. Dette hjelper drastisk på ytelse i wPrime. Å sammeligne ivy brigde og lynnfield derimot, er vanskelig.

 

Men her er mine resultater, og det er lett å forstå at Ghz skalerer ytelsen nesten linært ja. Bold er høyeste 12-timers stress test stabile OC.

 

i7-860: Stock 133x22 = 2926 Mhz

---1024M---

1024M - 258,2 sec @ 160.6x22 = 3520 Mhz

1024M - 239,6 sec @ 170x22 = 3740 Mhz

1024M - 211,0 sec @ 180x22 = 3960 Mhz

 

---32M---

32M - 8,725 sec @ 160.6x22 = 3520 Mhz

32M - 7,262 sec @ 170x22 = 3740 Mhz

32M - 6,927 sec @ 190x21 = 3990 Mhz

 

Ahh, du har 860 ja, du skrev 760 over og tenkte du mente i5-760 som er "lik" som 3570K med 4 kjerner uten HT.

Men alikevel synes jeg det er rart at en Xeon med 4 kjerner og HT bruker lengre tid enn en 4 kjerner, riktignok på 4,6Ghz....

Lenke til kommentar

Man blir rimelig sliten og utbrent med et sånt helvettes bråk. Har problemer med å såve i bråk, dette har dog blitt et mindre problem etter hvert..

 

Du kan jo vurdere å gjøre en innsats for å få det stillere da. Skal ofte ikke så mye til. Litt undervolting og kjøre viftene på lavere spenning så kan det bli en helt annen verden.

 

Da jeg studerte hadde jeg 12 PCer på hybelen og i original tilstand så kunne man ikke sove med en eneste påslått. Etter en runde med (gratis) modding så var alle blitt så stille at jeg hadde alle sammen på døgnet rundt hele året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så jeg kan forvente 22K Poeng nå, men kanskje 50K PPD på en 7870 om en stund?

 

Jeg er redd for å si at det vil komme, men Vijay har da inderlig sagt det i blogposten "Sneak peak at OpenMM 5.1: about 2x increase in PPD for GPU core 17". 660Ti har vel rundt 30K i dag, og noe lavere med Core#17 i dag (husker ikke tall). Og en siste kommentar: De 22K PPD er fra betakjøringen, vet ikke hva samtlige prosjekt vil gi fremover :)

 

 

Etter en stund, har jeg nå tatt den litt vanskelige beslutningen om å legge ned foldingen min.

Trist å miste et medlem med potensielt høy PPD (topp 20). Men det er selvsagt opp til hver enkelt hvor mye man vil ofre. Håper jo selvsagt at du velger å folde i det små og ikke gir helt opp :) Man trenger jo ikke å folde 100 %, selv om poengjakten gjør det fristende ;)

Endret av Arve1234567890
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kommer det ned P8104 på flere rigger fortløpende.

post-53451-0-11230000-1365441038_thumb.jpg

 

Testet også WPrime 2.09 på min gamle Gulftown som syklet med henholdsvis 4.6 og 4.64GHz, som endte på vel 120 sekunder. De siste 40MHz forbedret WPrime med i overkant av ett sekund.

post-53451-0-96342600-1365441137_thumb.jpg

 

WPrime for Wine i Ubuntu 11.10 fikk jeg installert greit, men programmet blir aldri ferdig med å søke opp hardwaren så jeg ga det opp.

 

Løste det med å bruke 1,5 eller noe, ikke 2,x ( den nye henger bare)

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i dette med bråk, men begynner nesten å bli vant til det nå :p

 

Folder foreløpig med to PC'er, den ene med HD 6970 (8k-13k PPD) og en i5 2500k (rundt 8k-9k PPD) og en med bare athlon 2 250 (1k-4k PPD).

 

Gikk over til beta x17 core på skjermkortet for en tid tilbake, noe som har gitt en stor forbedring, men er det andre innstillinger jeg burde bruke som også gir stor forbedring?

Vet det er en del innstillinger, men ikke helt hva effekten er og om hva som blir det "optimale" på mitt oppsett, hvis det finst noe optimalt da.

Lenke til kommentar
Løste det med å bruke 1,5 eller noe, ikke 2,x ( den nye henger bare)

v2.09 kjørte fint under Windows, men hang, som du sier i Wine. Installerte v1.55 på Xeon E5-4650 riggen og den blåste gjennom 1024M på 23 sekunder, ble nesten imponert selv!

post-53451-0-84119200-1365452888_thumb.jpg

 

Forbedret til 23.063

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i dette med bråk, men begynner nesten å bli vant til det nå :p

 

(...) men er det andre innstillinger jeg burde bruke som også gir stor forbedring?

 

Jeg trekker dynen godt over hodet inntil jeg sovner, etter det skal det mer til enn tordenstormer og jordskjelv for at jeg skal våkne så litt viftestøy gjør så lite :p

 

Folding i Ubuntu istedet for Windows gir deg nok størst forbedring, men foreløpig finnes ikke Core#17 til Linux. Driver selv å eksperimenterer litt med Ubuntu i Virtualbox og Core#17 i Windows. Ser ut som PPD synker på GPU i forhold til å kjøre alt i Windows, og total PPD blir derfor uendret. Ellers pleier jeg å bruke client-type: advanced og next-unit-percentage: 100.

 

 

Edit:

 

@-alias-, flott score det der! :) Gir deg t.o.m en verdensrekord!!

Endret av Arve1234567890
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm... Vårt nye medlem WildCard1 leverte 45 WU på fire dager, men poengene er lave. Ser ut som en som har forholdsvis kraftig maskinvare, men ikke lagt inn passkey (evt. feil under innskriving/oppsett). Plutselig har poengene stoppet, håper brukeren fortsatte er aktiv og at passkey kommer på plass! :)

 

@AsVe, jeg får omtrent 25% mer PPD på min A10-5800K i VirtualBox :) Vil sikkert se 30-35 % hvis jeg installerer Ubuntu rett på disk, men har ikke tatt det steget (enda) ;)

Lenke til kommentar

knopflerbruce

 

Det er ikke så viktig for meg å inneha den rekorden, spesielt ikke siden det er du fra forumet som allerede har den. Hadde du vært en svenske ville saken stillet seg helt annerledes. :green:

 

Men det er jo litt morsomt at riggen min bencher såpass bra som den gjør. Får man lov å legge inn resultatet likevel, siden/ når dette er oppnådd under Wine?

Endret av -alias-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du kan jo vurdere å gjøre en innsats for å få det stillere da. Skal ofte ikke så mye til. Litt undervolting og kjøre viftene på lavere spenning så kan det bli en helt annen verden.

 

Da jeg studerte hadde jeg 12 PCer på hybelen og i original tilstand så kunne man ikke sove med en eneste påslått. Etter en runde med (gratis) modding så var alle blitt så stille at jeg hadde alle sammen på døgnet rundt hele året.

Må ha 6 nye vifter for å få det stille, pluss vannkjøling til to skjermkort samt et nytt kabinett. Som jeg sa, et eneste stort pengesluk. Kommer kanskje tilbake til høsten eller noe sånt med masse nytt utstyr håper jeg :)

Lenke til kommentar

Må ha 6 nye vifter for å få det stille, pluss vannkjøling til to skjermkort samt et nytt kabinett. Som jeg sa, et eneste stort pengesluk. Kommer kanskje tilbake til høsten eller noe sånt med masse nytt utstyr håper jeg :)

 

Du trenger ikke å kjøpe noe som helst for å få det veldig mye stillere.

 

Skjermkortene er kjempelett:

Klokk litt ned, skru ned spenningen og sett opp vifteprofil som holder temperatur rundt mellom 75-80 grader. Jeg har 4 GPUer som folder på soverommet, viftene går på ca 20% og kan ikke høres om man er lengre unna enn et par meter. Har stått sånn i 6 mnder nå og dama har ikke klaget.

 

CPU-kjølere:

Stort sett alle nyere CPU-kjølere har vifte med PWM-kontroll dersom de ikke er stille i utgangspunktet. Juster ned viftehastigheten så CPU ligger rundt 70-75 grader. Klokk litt ned og senk spenningen dersom det ikke er noe temperatur å gå på.

 

Øvrige vifter:

Kjør på 5 eller 7 volt dersom de bråker.

 

Pris: Gratis.

Hos meg har slike grep redusert PPD med ca 15% i forhold til å kjøre alt på max overclock, men strømforbruket er ned med hele 25%. Altså langt mer PPD per watt i tillegg til at det er svært lavt støynivå på alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å kjøpe noe som helst for å få det veldig mye stillere.

 

Skjermkortene er kjempelett:

Klokk litt ned, skru ned spenningen og sett opp vifteprofil som holder temperatur rundt mellom 75-80 grader. Jeg har 4 GPUer som folder på soverommet, viftene går på ca 20% og kan ikke høres om man er lengre unna enn et par meter. Har stått sånn i 6 mnder nå og dama har ikke klaget.

 

CPU-kjølere:

Stort sett alle nyere CPU-kjølere har vifte med PWM-kontroll dersom de ikke er stille i utgangspunktet. Juster ned viftehastigheten så CPU ligger rundt 70-75 grader. Klokk litt ned og senk spenningen dersom det ikke er noe temperatur å gå på.

 

Øvrige vifter:

Kjør på 5 eller 7 volt dersom de bråker.

 

Pris: Gratis.

Hos meg har slike grep redusert PPD med ca 15% i forhold til å kjøre alt på max overclock, men strømforbruket er ned med hele 25%. Altså langt mer PPD per watt i tillegg til at det er svært lavt støynivå på alt.

 

Vel, skjermkortene krasjer hvis jeg kjører folding og viftene på 40% styrke (laveste).'

 

Å sette CPU vannkjøling ned går også til helvette, 50 grader vann var så høyt jeg ville gå - og viftene sto på ca. 1500 RPM.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Vel, skjermkortene krasjer hvis jeg kjører folding og viftene på 40% styrke (laveste).'

 

Å sette CPU vannkjøling ned går også til helvette, 50 grader vann var så høyt jeg ville gå - og viftene sto på ca. 1500 RPM.

 

Du må som sagt klokke ned skjermkortene noe.

 

50 grader vann høres alt for høyt ut og kjøler neppe spesielt effektivt. Kanskje du bør gå over oppsettet og se om noe er galt? Personlig ville jeg ikke brukt noe over 35-40 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...