Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kjøre moped på vinteren er mildt sagt et sjansespill. Ikke fordi det er glatt, men fordi ingen forventer at jeg er der. Selv om tohjulinger stort sett er å se når det er vår-sommer-høst, så er det lov å sjekke blindsona om vinteren når man bytter felt.

 

Skulle ønske jeg var en buss i slike situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble skreket og bjeffet på igår kl2130 ved IKEA fordi jeg ved uhell parkerte på elbil parkering, eneste synlige var et skilt i taket jeg overså. Jeg ble sur på fyren tilbake og troe han ble ganske skremt av meg for han unnskyldte seg umiddelbart når jeg gikk bort til han og sa klart ifra at sånn snakker man ikke til folk og fortalte han pent at hvis man vil unngå å få seg en på trynet fra noen så går du ikke bort til folk opp i trynet dems og hever stemmen veldig/halvveis skriker "Hei du det er er faen meg elbil parkering din jævla idiot!"

 

Jeg unnskyldte meg for å parkere der flere ganger fra begynnelsen og sa jeg overså skiltet og skulle flytte bilen, men tror jeg gjorde meg ganske klart hvordan man tilnærmer seg en fremmed persok uten å vite hva slags person vedkommende er... han unnskyldte seg og sa han hadde kranglet med unga hele dagen og vi ble enige til slutt og tok hverandre i hånden. Hadde han heller spurt meg eller sagt det helt vanlig eller kanskje på en irritert måte at "du parkerer på elbil parkering vet du?" hadde jeg ikke reagert med annet enn "åja det så jeg ikke beklager" i motsetning til at så fort jeg åpner bildøra at jeg blir skreket til "det der er elbilparkering for faen" mens han går kjapt sinns og truende mot meg...

 

(Forøvrig med få seg en på trynet var det ikke ment truende eller at jeg er typen til å gjøre det, var heller ment som i noen andre hadde kanskje gjort det og han burde tenke seg om hvordan man går bort til en vill fremmed og snakker til dem)

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

(Forøvrig med få seg en på trynet var det ikke ment truende eller at jeg er typen til å gjøre det, var heller ment som i noen andre hadde kanskje gjort det og han burde tenke seg om hvordan man går bort til en vill fremmed og snakker til dem)

 

Det burde du også, når du stadig snakker om at folk kan "få seg en på trynet", det tolkes nok ikke sånn du tror.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

(Forøvrig med få seg en på trynet var det ikke ment truende eller at jeg er typen til å gjøre det, var heller ment som i noen andre hadde kanskje gjort det og han burde tenke seg om hvordan man går bort til en vill fremmed og snakker til dem)

Det burde du også, når du stadig snakker om at folk kan "få seg en på trynet", det tolkes nok ikke sånn du tror.

 

AtW

Regnet med jeg skulle få litt syting på den, ja. Jeg har forøvrig aldri sagt noe sånt før, og ihvertfall aldri sagt noe her inne. Så du mener jeg burde få meg en på trynet? Begrunn deg gjerne, du.

Lenke til kommentar

 

 

(Forøvrig med få seg en på trynet var det ikke ment truende eller at jeg er typen til å gjøre det, var heller ment som i noen andre hadde kanskje gjort det og han burde tenke seg om hvordan man går bort til en vill fremmed og snakker til dem)

Det burde du også, når du stadig snakker om at folk kan "få seg en på trynet", det tolkes nok ikke sånn du tror.

 

AtW

Regnet med jeg skulle få litt syting på den, ja. Jeg har forøvrig aldri sagt noe sånt før, og ihvertfall aldri sagt noe her inne. Så du mener jeg burde få meg en på trynet? Begrunn deg gjerne, du.

 

 

Det burde du også henviser til at du bør tenke deg om når du snakker med fremmede. Når folk maser om at man "kan få seg en på trynet", så tolkes det gjerne som en av to ting, 

 

1. En trussel

2. En primitiv måte å uttrykke seg på av noe som vil tøffe seg.

 

Om det er ikke er det du ønsker å kommunisere, så er det ikke særlig lurt å si.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å kjøre moped på vinteren er mildt sagt et sjansespill. Ikke fordi det er glatt, men fordi ingen forventer at jeg er der. Selv om tohjulinger stort sett er å se når det er vår-sommer-høst, så er det lov å sjekke blindsona om vinteren når man bytter felt.

 

Skulle ønske jeg var en buss i slike situasjoner.

 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg... 

Endret av Misantropen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å kjøre moped på vinteren er mildt sagt et sjansespill. Ikke fordi det er glatt, men fordi ingen forventer at jeg er der. Selv om tohjulinger stort sett er å se når det er vår-sommer-høst, så er det lov å sjekke blindsona om vinteren når man bytter felt.

 

Skulle ønske jeg var en buss i slike situasjoner.

 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg... 

 

 

Det gjør vi dog heldigvis ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Å kjøre moped på vinteren er mildt sagt et sjansespill. Ikke fordi det er glatt, men fordi ingen forventer at jeg er der. Selv om tohjulinger stort sett er å se når det er vår-sommer-høst, så er det lov å sjekke blindsona om vinteren når man bytter felt.

 

Skulle ønske jeg var en buss i slike situasjoner.

 

 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg...

Hva er problemet med elektriske biler på vinterføre?

Lenke til kommentar
 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg... 

 

 

Påstand uten begrunnelse. Det finnes vel piggdekk til mopeder? Det samme til sykler. Og el-biler klarer da fint å kjøre på vinterføre, selv om batteritiden er kortere i kulda. 

Lenke til kommentar
 

 

Å kjøre moped på vinteren er mildt sagt et sjansespill. Ikke fordi det er glatt, men fordi ingen forventer at jeg er der. Selv om tohjulinger stort sett er å se når det er vår-sommer-høst, så er det lov å sjekke blindsona om vinteren når man bytter felt.

 

Skulle ønske jeg var en buss i slike situasjoner.

 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg... 

 

 

Nå er det ikke akkurat "vinterføre" her jeg bor (midt i Oslo). 

 

Så lenge du har nok strøm på el-bilen, kjør i vei, spør du meg. 

 

Moped er forøvrig genialt, også på vinteren. Jeg kommer forbi rushtrafikken, jeg kan kjøre/trille forbi der folk har kjørt av veien, og jeg har det ekstra gøy (og kaldt)

Lenke til kommentar

 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg... 

 

 

Påstand uten begrunnelse. Det finnes vel piggdekk til mopeder? Det samme til sykler. Og el-biler klarer da fint å kjøre på vinterføre, selv om batteritiden er kortere i kulda. 

 

Har aldri kjørt moped, men jeg holder meg langt unna tungsykkelen min når gradestokken går under 0 for å si det slik.

 

MC'n min skal forøvrig slippe unna piggdekk... Fysj.

Lenke til kommentar

Skummelt å kjøre MC selv om det er tørt og varmegrader. Grus i svinger og kryss kan gi en ubehagelig overraskelse.

 

Ubehagelige overraskelser kan man få overalt i trafikken, personlig får jeg stort sett mest ubehag av underlig manøvre fra bilister. Men det er jo forsåvidt sant at det er statistisk sett skumlere å kjøre MC enn mange andre typer kjøretøy.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...