Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

Det gjør jeg da ikke, jeg bare slipper de frem jeg.. De er ikke til plage for noen så lenge de får kjøre som de selv vil.

Du fremstiller jo enhver person som forteller om sin irritasjon om han tullingen bak som lå opp i bakfangeren fordi han ville kjøre fortere som en idiot fordi han ikke slapp denne personen forbi. Så jo, du forsvarer jo dem til en viss grad.

 

Klart jeg ikke gjør det, jeg poengterte jo at det var to idioter i den aktuelle situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at man ikke er idiot om man følger trafikkreglene men allikevel får en tett på.

 

Man hindrer ikke trafikken ved å følge reglene alle er pålagt å følge.

 

Det kan diskuteres om man uansett tilfelle er pliktig til å vike. I mitt hode er man ikke pliktig til dette om man følger reglene og andre vil ha deg vekk fordi de ikke gjør det.

 

Hadde vært et interessant argument i retten.. "Jeg kjørte for fort under forbikjøringen fordi bilen foran meg kjørte i 80 i 80-sonen"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lest et par-tre sider bakover her nå, og synes det er en interessant diskusjon angående det som irriterer meg mest i trafikken; nemlig tematikken "ligger i fartsgrensa, men han ligger helt opp i rompa mi".

 

Jeg er enig med de som konkluderer med at ligger du i 80 i 80-sonen, har du nada plikt til å slippe forbi en som kommer i 100 i 80-sonen. Men samarbeid gjerne da, for guds skyld. La nå han som kjører i 100 gjøre det. Jeg må si jeg får litt inntrykket at de som tar opp disse problemene heller ligger i 70 i 80-sona, men det får så være.

 

Og her kommer det som irriterer meg mest ved hele teamet, og moralpolitiet får arrestere meg om det er nødvendig. Kjører du på en motorvei med to eller flere filer i din kjøreretning, skal du ikke ligge i den venstrefilen for moro skyld. Kjørte i fjor 50 000 km (uten å være yrkessjåfør sådan, men bruker bil i jobb), og må si at dette er på toppen. Mennesker som ligger i 90-ish i 100-sonen, ser en lastebil en kilometer foran seg, og bestemmer seg for å legge seg ut for å "kjøre forbi". Og her kommer det fantastiske; selv om lastebilen er større og tyngre enn Yarisen din, og jeg har forståelse for at det er lett å tenke at den kjører sakte, så kjører de gjerne i 90-100.

 

Det er helt fantastisk! Og da, uten at jeg har dårlig tid, kan jeg helt fint legge meg tett opp til biler (ansvarlig avstand, men tett), og gjerne blinke et par ganger. Fungerer ikke det kjører jeg forbi i høyrefilen for å signalisere at vedkommende ikke burde kjøre på motorvei i det hele tatt.

 

Bryter jeg loven ved å kjøre forbi i høyrefila? Ja. Burde jeg i teorien avstå fra å blinke tett på bilen foran meg? Ja. Jeg reagerer på at det i det hele tatt er et tema..

 

Og for å gjøre meg til den komplette kriminelle i trafikken kjører jeg mer enn gjerne i 120-130 i 100-sonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lest et par-tre sider bakover her nå, og synes det er en interessant diskusjon angående det som irriterer meg mest i trafikken; nemlig tematikken "ligger i fartsgrensa, men han ligger helt opp i rompa mi".

 

Jeg er enig med de som konkluderer med at ligger du i 80 i 80-sonen, har du nada plikt til å slippe forbi en som kommer i 100 i 80-sonen. Men samarbeid gjerne da, for guds skyld. La nå han som kjører i 100 gjøre det. Jeg må si jeg får litt inntrykket at de som tar opp disse problemene heller ligger i 70 i 80-sona, men det får så være.

 

 

Han som kjører i 100 må gjerne få gjøre det for min del, men ikke forvent att jeg bruker en kalori for å hjelpe til. Har du ikke tålmodighet til å vente på att det er klart til å gjøre en trygg forbikjøring, så kan du holde deg hjemme. Å om du tror jeg er av typen som ligger i 70 i 80 sona så kan jeg fortelle deg med en gang att det gjør jeg altså ikke. Jeg ligger gjerne over enn under.

 

Jeg får nevne det igjen da; Når jeg har folk tett opp i rompa, så slakker jeg ned for å få vedkommende til å bremse opp og/eller for å få ned farten i lovlig hastighet. Kjør gjerne forbi, men ikke forvent att jeg skal ligge å kjøre med deg helt oppi støtfangeren å risikere liv og lemmer om det blir bråstopp i 80-90km/t

Endret av FiveInline
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Lest et par-tre sider bakover her nå, og synes det er en interessant diskusjon angående det som irriterer meg mest i trafikken; nemlig tematikken "ligger i fartsgrensa, men han ligger helt opp i rompa mi".

 

Jeg er enig med de som konkluderer med at ligger du i 80 i 80-sonen, har du nada plikt til å slippe forbi en som kommer i 100 i 80-sonen. Men samarbeid gjerne da, for guds skyld. La nå han som kjører i 100 gjøre det. Jeg må si jeg får litt inntrykket at de som tar opp disse problemene heller ligger i 70 i 80-sona, men det får så være.

 

 

Han som kjører i 100 må gjerne få gjøre det for min del, men ikke forvent att jeg bruker en kalori for å hjelpe til. Har du ikke tålmodighet til å vente på att det er klart til å gjøre en trygg forbikjøring, så kan du holde deg hjemme. Å om du tror jeg er av typen som ligger i 70 i 80 sona så kan jeg fortelle deg med en gang att det gjør jeg altså ikke. Jeg ligger gjerne over enn under.

 

Jeg får nevne det igjen da; Når jeg har folk tett opp i rompa, så slakker jeg ned for å få vedkommende til å bremse opp og/eller for å få ned farten i lovlig hastighet. Kjør gjerne forbi, men ikke forvent att jeg skal ligge å kjøre med deg helt oppi støtfangeren å risikere liv og lemmer om det blir bråstopp i 80-90km/t

 

Viktig å presisere at jeg mest sannsynlig ikke møtt deg på veien, og at jeg snakker på generelt grunnlag. Om du ikke er det, så finnes det de som er et faktisk hinder, og dermed til fare, med tanke på at farlige situasjoner kan oppstå som følge av utålmodighet hos medtrafikanter. Og da er jeg ikke ute etter å fordele skyld, og for å sette det på spissen; den gamle damen som kjørte i 60 i 80-sonen er ikke skyld i at den personen som kjørte forbi henne i 80-90 døde i front-mot-front som en direkte følge av forbikjøringen. Absolutt ikke.

 

Viktigere for meg å adressere tofelts-problematikken jeg nevner i mitt innlegg, da mennesker med den atferd jeg beskriver strengt tatt ikke har noe på veien å gjøre..

Lenke til kommentar

Jeg tror det skal være en veldig spesiell situasjon for at den bilen med vikeplikt ikke får skylden ved sammenstøt.

Kjenner en som ble frikjent der han hadde vikeplikt fra høyre. Bilisten stoppet og han jeg kjenner kjørte. Så plutselig ville han med forkjørsrett kjøre likevel. Resultat ble at han døde. Ble som sagt frikjent pga stoppen han gjorde, samt det var vanlig kjøremønster på stedet at de med forkjørsrett ventet til det var klart.

Lenke til kommentar

 

Jeg får nevne det igjen da; Når jeg har folk tett opp i rompa, så slakker jeg ned for å få vedkommende til å bremse opp og/eller for å få ned farten i lovlig hastighet. Kjør gjerne forbi, men ikke forvent att jeg skal ligge å kjøre med deg helt oppi støtfangeren å risikere liv og lemmer om det blir bråstopp i 80-90km/t

 

 

Så tidenes beste "tailgating buster" her forleden, det var en helt blank skiltholder. Kom du for nær ble du blendet!

Lenke til kommentar

Drittsekk på veien hjem istad, fra samme nabolag vel å merke. Kjørte også kommer noen i en liten Peugeot og presser i rævva. Ligger allerede 90 i 80 sona. Blinker med bremselys, ingen respons, blinker med varselblink, han holder seg unna litt. Forsetter slik veien hjem. Tar farten litt tilbake i tilfelle det er UP i sivil, men ser etterhvert det er en Peugeot så tar farten opp til 100, presser forsatt. Nærmer oss et forbikjøringsfelt som varer noen hundre meter, han kjører på siden av meg, setter bilen ned i 3. gir og gasser på selv, beviser han hvem som har raskest bil. Hadde han holdt sin avstand hadde jeg fint sluppet han forbi (liker å erte de som erter meg kan du si?) Avkjøring til mitt nabolag/tettsted rett etter forbikjøringsfeltet, han har på fjernlysa hele veien når han legger seg bak meg, tydelig irritert, jeg blinker med blinklys fram og tilbake mellom høyre og venstre for å irritere enda mer. :rofl: Vi kjører inn i nabolaget mitt, han følger etter, jeg blinker masse med bremselys fordi han henger 2cm bak meg, så kjører i gangfart i nabolaget til han svinger ut til adressen hans. Dårlig taper kan du si.

 

(Jada, uforsvarlig, ulovlig og så videre, ingen vits i å nevne det en gang :-))

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Drittsekk på veien hjem istad

Ja, du var det.

Skal ikke nekte for det nei, men ingen grunn til å kjøre 5cm unna støtfangeren min i flere kilometer når jeg allerede kjører 90 i 80 sona. :)

Sorry, lite sympati herfra også. Det var nok minst to drittsekker på veien der ja.

 

Flere kilometer uten en eneste mulighet til å slippe han forbi? I såfall skulle du gjort det enda enklere; slakka farta di om ikke han greier å holde riktig avstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Drittsekk på veien hjem istad

Ja, du var det.

Skal ikke nekte for det nei, men ingen grunn til å kjøre 5cm unna støtfangeren min i flere kilometer når jeg allerede kjører 90 i 80 sona. :)

Sorry, lite sympati herfra også. Det var nok minst to drittsekker på veien der ja.

 

Flere kilometer uten en eneste mulighet til å slippe han forbi? I såfall skulle du gjort det enda enklere; slakka farta di om ikke han greier å holde riktig avstand.

Dobbel heltrukket linje. Kjører uansett alltid 90 på den strekningen der, så var ikke han som fikk meg til å kjøre fortere.

 

Sympati? Det ba jeg aldri om :) innrømmer allerede i førstepost at jeg også gjorde feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nærmer oss et forbikjøringsfelt som varer noen hundre meter, han kjører på siden av meg, setter bilen ned i 3. gir og gasser på selv, beviser han hvem som har raskest bil.

Sånne folk er det så artig å møte på, overraskende nok er det sjelden disse som skal hindre forbikjøring klarer det når jeg skal forbi.. :)

 

Noen ganger finner jeg det også for godt å stoppe etterpå, for å gi vedkommende lynopplæring i trafikkadferd..

 

Du bør være forberedt på bråk når du oppfører deg på den måten.

Endret av Snylter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nærmer oss et forbikjøringsfelt som varer noen hundre meter, han kjører på siden av meg, setter bilen ned i 3. gir og gasser på selv, beviser han hvem som har raskest bil.

Sånne folk er det så artig å møte på, overraskende nok er det sjelden disse som skal hindre forbikjøring klarer det når jeg skal forbi.. :)

 

Noen ganger finner jeg det også for godt å stoppe etterpå, for å gi vedkommende lynopplæring i trafikkadferd..

 

Du bør være forberedt på bråk når du oppfører deg på den måten.

Hadde allerede noen brukernavn i hodet som jeg tenkte skulle lære meg en "lekse" når jeg skrev innlegget, ditt var selvfølgelig også der, føl deg beæret! ;)

 

Er stor gutt så hadde fint klart meg. Vil heller si det er han som kjører 5cm unna støtfangeren som må være forberedt på bråk når jeg plutselig smeller på bremsen og han kjører i meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...