Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Taxisjåførers lysbruk. Både kjørende og når de står i ro. Yrkessjåfører my ass.

 

Beste eksemplet på dette er da en taxidude sto parkert i ei busslomme utenfor en uteplass på min side av veien, bare med fronten vendt mot meg og står med kjørelys. Jeg blinker på han med langlys, slik at han kanskje skal ta tegninga. Han velger og sette på langlysa. Jeg kjørte da med firmabil, og det svartna faktisk for meg. Setter på 1000m, kjører omtrent inn i fronten hans og står der til han blender ned. Det var vått i veibanen, fulle folk rundt taxien osv osv... Fort at det oppstår en veldig kjipt situasjon bare pga han er en idiot der..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Taxisjåførers lysbruk. Både kjørende og når de står i ro. Yrkessjåfører my ass.

 

Beste eksemplet på dette er da en taxidude sto parkert i ei busslomme utenfor en uteplass på min side av veien, bare med fronten vendt mot meg og står med kjørelys. Jeg blinker på han med langlys, slik at han kanskje skal ta tegninga. Han velger og sette på langlysa. Jeg kjørte da med firmabil, og det svartna faktisk for meg. Setter på 1000m, kjører omtrent inn i fronten hans og står der til han blender ned. Det var vått i veibanen, fulle folk rundt taxien osv osv... Fort at det oppstår en veldig kjipt situasjon bare pga han er en idiot der..

 

 

Har opplevd det samme, nesten. Taxisjåfør som sto mot kjøreretningen i busslomme jeg kom kjørende mot. Rett bak denne busslommen er det et overgangsfelt (taxisjåføren som står feil vei har da dette rett foran seg) hvor det gikk folk ettersom det var en buss som sto bak taxien (heldigvis i riktig kjøreretning!). Idioten står og slipper av folk med fullt flomlys. Går ut i fra han har stått der mens bussen har kjørt mot ham og, og jeg så ikke en drit verken av overgangsfelt, mennesker eller skiltet for overgangsfeltet.

 

I går var det en smarting som hadde stoppet midt i et kryss, med fulle lys ned den veien jeg kom slik at jeg både ikke hadde noe oversikt over krysset og biler som ville rundt ham i tillegg måtte over i det feltet hvor jeg skulle svinge inn. Gøy! Han kunne kjørt 10m lenger frem og stoppet ved fortauet bak parkerte biler så hadde ikke lysa hatt noe å si selv om han ikke vet hvordan man tar dem av.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig å bruke tid på å justere mikrofonen din midt i en relativt uoversiktlig sving. Særlig når du kjører i overkant fort og nesten på feil side av veien.

 

Måten du sperret opp øynene på når du så et blått fjell komme trillende rett mot deg der du satt på motorsykkelen din fikk ihvertfall meg til å tro at du kanskje lærte denne gangen.

Lenke til kommentar

Det minner meg på en sving rett før jobben min. Siden jeg kjører bil til jobb og jobber med å kjøre lastebil kjører jeg forbi den flere ganger daglig, og jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor mange som kutter en nittigrader uten oversikt. Går sjelden en dag uten minst en kraftig brems der.

 

(Når jeg tenker meg litt om så går det faktisk ofte an å se gjenskinn av andre siden av svingen i et butikkvindu der, men det virker ikke som om andre tenker på det. :p)

Lenke til kommentar

Dette med taxikusker som ikke kan å bruke lys har jeg sett meg lei på selv.

 

Jeg sender helt konsekvent mail til taxiselskapet hver gang jeg møter på sånt, men jeg tror ikke det hjelper..

 

Parklys kan det virke som stort sett ingen yrkessjåfører vet hva er, men det gjelder jo også andre bilister..

 

Enda verre er det faktisk i et område jeg stadig kjører gjennom der det pågår veiarbeid på kveldstid, der er det helt vanlig at lastebiler står med plenty av lys på mens det jobber folk rett ved siden av bilen, slik at man ikke ser dette i mørket..

Flere ganger har jeg stoppet bilen, gått ut og pratet til folka mens jeg blokkerer det eneste åpne feltet forbi..

 

De fleste later til å ikke forstå en dritt.

Lenke til kommentar

Ååå de som snakker i tlf og mister all oversikt. En i dag som stoppa halvveis ut i veien fra utkjøringen han kom, først da begynte han å se til sidene, måtte stoppe siden det kom bil i mot også så var ikke plass til å kjøre forbi. Tapte ikke så mye tid men siden han hadde vikeplikt så kunne det blitt verre hvis jeg var nærmere når han kom ut

Lenke til kommentar

Taxisjåførers lysbruk. Både kjørende og når de står i ro. Yrkessjåfører my ass.

Dette vil ikke bli bedre før bilens automatikk tar seg av lysstyringen. I 99% av tilfellene vil dette fungere umerkelig for bilføreren og til stor glede for alle som kommer i mot. (De få gangene man trenger å ha på mer lys mens man står stille kan man sikkert lete opp en knapp som slår det på manuelt.)

Lenke til kommentar

Automatisk ditt automatisk datt... kanskje folk skal bare lære seg å kjøre bil ordentlig? Blir alt for mye dingser spør du meg, folk aner jo sikkert ikke hvor lysbryteren er en gang lenger siden den bare står på "AUTO"...

 

Gjør som meg, kjør Subaru. Eneste her er lysbryter, antiskrenns av/på og girspaken. 100% bil (y)

Lenke til kommentar

Automatisk ditt automatisk datt... kanskje folk skal bare lære seg å kjøre bil ordentlig? Blir alt for mye dingser spør du meg, folk aner jo sikkert ikke hvor lysbryteren er en gang lenger siden den bare står på "AUTO"...

 

Gjør som meg, kjør Subaru. Eneste her er lysbryter, antiskrenns av/på og girspaken. 100% bil (y)

Nissan King Cab. Gass, brems, clutch, framovergir og bakovergir, lys. Antiskrens er for pyser. ;p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Automatisk ditt automatisk datt... kanskje folk skal bare lære seg å kjøre bil ordentlig? Blir alt for mye dingser spør du meg, folk aner jo sikkert ikke hvor lysbryteren er en gang lenger siden den bare står på "AUTO"...

 

Gjør som meg, kjør Subaru. Eneste her er lysbryter, antiskrenns av/på og girspaken. 100% bil (y)

Liker ikke folk som ikke bruker blinklys :realmad:

Lenke til kommentar

Gjør som meg, kjør Subaru. Eneste her er lysbryter, antiskrenns av/på og girspaken. 100% bil (y)

Antiskrens? Jeg kjører bil hvor eneste tekniske duppeditt er servostyring. ABS kan du se langt etter! Manual 5-trinns sugemotor med bensin som sprøytes rett i dysa, både vindu-sveiv og takluke-sveiv! :D

Endret av dbass
Lenke til kommentar

 

 

Automatisk ditt automatisk datt... kanskje folk skal bare lære seg å kjøre bil ordentlig? Blir alt for mye dingser spør du meg, folk aner jo sikkert ikke hvor lysbryteren er en gang lenger siden den bare står på "AUTO"...

 

Gjør som meg, kjør Subaru. Eneste her er lysbryter, antiskrenns av/på og girspaken. 100% bil (y)

Liker ikke folk som ikke bruker blinklys :realmad:

Subaru har blinklys og lysbryter på samme spak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...