Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tidligere har jeg irritert meg kraftig over gamle folk på bussen. Etter at jeg fikk lappen, har jeg mer og mer gått over til å være takknemlig for at de ikke kjører bil...

:)

 

Mange av disse "clutch-fiendene" truer seg til å kjøre allikevel, selv om de ikke ser i mørket osv.

 

*Holde seg mest mulig unna trafikken på søndager*

Lenke til kommentar

2 ting irriterer meg i trafikken....

 

1. Folk som ikke gidder å blinke i rundkjøringer.

2. Folk som hele tida skal ligge helt opp rævva på en.....selv om man holder fartsgrensa ...og vel så det. Er flere ganger blitt frista til å bråbremse....

 

En annen ting, som ikke går på trafikk direkte......hvorfor i helvete skal man drive å plante all mulig dritt i rundkjøringer her i landet? Her på østlandet vokser buskene så mye, at enkelte rundkjøringer blir fullstendig uoversiktelige. Eneste man kan se i motgående kjørefelt, er store lastebiler.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

runkjøringa ved moholtsenteret var slik for noen år siden. Midtdeleren som delte inngående og utgående kjørefelt var full av ulike buskevekster i omlag 1-1,5meters høyde. Nyttet ikke å se noe til venstre med mindre man kjørte varebil/lastebil.

Lenke til kommentar
Pantera: det kan nok være gjort bevisst, slik at du blir tvunget til å sette ned farten så mye at det likevel blir ufarlig 

 

Poenget mitt, var at når du har god oversikt når du kommer til rundkjøringa, så ser du lettere hvor biler fra andre siden har tenkt seg (forutsatt av folk blinker seg ut), og du slipper å stå å vente helt til du ser bilene på vei ut av rundkjøringa. I tillegg til god oversikt, får man jo bedre flyt i trafikken også.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da kan man jo også nevne de som på død og liv må plante 2m høye hekker inntil kryss, slik at man ikke ser biler fra høyre før man er midt i krysset.

 

Jeg tror faktisk slike hekker er ulovlig noen steder. :hmm:

Vet at i Stavanger er flere slike hekker blitt tvangskuttet av kommunen eller mesta (er ikke helt sikker) fordi de sperrer fortau og skaper farlige situasjoner i trafikken.

Lenke til kommentar

Er fremdeles überirritert på folk som ikke skjønner hvor "aksellerasjonsfelt" har fått navnet sitt fra! :realmad:

 

Treffer jo på tullinger hver eneste dag omtrent som smyyyyyger seg ut på feltet... Ofte bare for å bråstoppe i enden. Eller enda værre... Gasser på opp til 80 (som man skal) for så å bråbremse ned til null.

Lenke til kommentar

Hater folk som tror at forkjørsrett = påkjørsrett

Hater også folk som tror at 50 sone og opp = forkjørsvei, jeg ble nesten drept for litt siden av en idiot som kom i 70-80 i en 50 sone uten forkjørsrett, men som trodde han hadde det og som absolutt skulle stå på retten (nevnte jeg at han ikke hadde forkjørsrett ? :) )

Lenke til kommentar

Når dere klager over dårlig bruk av blinkelys..

Tenk på den dyre blinkelys oljen som brukes.. den er sinnsykt dyr :laugh:

 

Er yrksessjåfør av yrke selv..

Har kjørt en del i sommer og sett hvordan turister oppfører seg...

Men det er slettest ikke bare de som er dårlig i trafikken..

 

ett eksempel på en sykklist.

Jeg kom over sortlandsbruen.. i fra sortland. Med vogntog.

Som regel slepper jeg bilen nedover og holder ca 60-70 på retarderen.

Så kommer en sykklist i motsatt kjørefelt med en sinnsykt lang kø bak seg.. han syklet i vegbanene.. på siden av han var det ett flott gang og sykkelsti.. som han kunne ha brukt og latt all annen trafikk passere.. :realmad:

 

Det er det som irriterer meg mest

Turistene her oppe bruker som oftest å slippe oss med tyngre kjøretøy forbi.. også all annen trafikk.. det kommer seg..

og med saktegående turist bobiler i oppover bakker.. jeg VET hvordan det er å ha masse trafikk bak meg i oppover bakkene.. da jeg ligger rundt 30-40 og dundrer oppover..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hey hey Stig Arne ser at deg ga deg og lappen :p

 

ja er ikke mye gøy og kjøre med disse svære bilan med lass opp en bakke og ha kø bak seg med det er ikke så mye man kan gjør med det akkurat ,

 

nå er det ikke ofte jeg har kø da bussean eg kjøre drar godt unna i bakkan

 

Og sykler hater VI alle :devil: di nekter liksom og bruk sykelstier og såne og ligger og sakker trafikken på veine .. og alle som har kjørt i stavanger vet jo at her har di sånne 20Cm breie sykkel felt :realmad:

 

 

Gleder meg til eg skal ut og kjøre vogntog snart når eg begyner på den delen av praksisen

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at fartsgrensene på motorveien kun er 90 (utenfor Stavanger). Litt lenger sør på E39 er det jo iallefall èn 90-sone og der er det ikke snakk om 4-feltsvei eller midtdeler.

Det var dølt å kjøre på motorveien i går når vi kom hjem fra Danmark. Hadde cruise control-en på 130 omtrent hele veien. Så kommer vi til Norge og skal kjøre på motorveien, 90! :( Sneglefart :p

 

Ja til 130-grense på norske motorveier.

Lenke til kommentar
Det irriterer meg at fartsgrensene på motorveien kun er 90 (utenfor Stavanger). Litt lenger sør på E39 er det jo iallefall èn 90-sone og der er det ikke snakk om 4-feltsvei eller midtdeler.

Det var dølt å kjøre på motorveien i går når vi kom hjem fra Danmark. Hadde cruise control-en på 130 omtrent hele veien. Så kommer vi til Norge og skal kjøre på motorveien, 90! :( Sneglefart :p

 

Ja til 130-grense på norske motorveier.

Skal vi kunne kjøre 130 på Norske motorveier så må de bli sikkrere, her i trondheims området så er det midt deler men ikke to felt pr kjøre rettning og her er farts grensa 80 kmt, har ikke skjedd så mange alvorlige ulykker etter at dette ble innført. Forskjellen på 130kmt og 90kmt er jo bare så vidt 11m i sekundet fortere og dvs at du bruker 40 sek på en km og ved 130 kmt så bruker du 25-26 sekunder, hmm det ble litt forskjell det ja. Ja til bedre veier og flerefelt, lavere avgifter på bil slik at vi alle kan kjøpe oss sikkrere biler. Og la det bli færre ulykker og billigere forsikkring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...