Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Hei å hå alle sammen! Jøss den tråden her var konge! Trodde det var bare jeg som satt å irriterte meg over slike ting som alt for gamle folk bak rattet , trege folk over gangfelt , syklister som absolutt skal leke tour de france og ligge i kjørebanen i stedet for sykkelsti og slikt noe jeg. Må bare si meg enig i at alle skulle hatt seg noen timer bak en storbil før de kjørte opp til personbil. Jeg skjønner mye mer av trafikken nå som jeg sitter høyere opp og trenger større forståelse av andre og mer plass for å komme meg fram!

 

Hadde en episode i dag da jeg skulle inn på ett fortau for å tømme noen dunker(jeg er renovatør som det så fint heter) . Jeg ser at det står en sølvgrå ny polo der på tvers å sperrer veien for meg. Jeg tuter for å få sjåføren til å reagere. Den gamle karen på sikkert godt over 80 kikker seg opp , i alle speil å til sidene uten å skjønne noenting . Han ser ikke den store hvite bilen med gule blinkende lys som står 3 meter unna!!! Attpåtil når jeg kakker på ruta hans å får han til å flytte seg , rygger han ut i veien og stopper midt på gulinja 5 meter unna. Vel jeg kjører inn på fortauet og svinger med fronten mot han og opp på hans venstre side for jeg må rygge inn til dunkene , det er bak på renovasjonsbilene buisness delen er ;)

Regner med at han ser at jeg trenger plass siden jeg må svinge for å komme meg inn men han står dønn å bare stirrer. Slike folk har ingenting bak rattet å gjøre!

De er for trege i reaksjonen og de klarer ikke å ta inn all informasjonen man trenger for å kjøre sikkert i dagens trafikk. Alle over 60 skulle hatt årlig test på biltilsynet og synet sjekket, ikke bare trådt opp og fått forlenget sertifikat!

 

Ellers er det mye rart og er enig i det meste som er sagt. Mener at når en gir tillatelse til å ferdes i trafikken med motorisert kjøretøy , så må kjøretøyet minst klare 60! Dette er den minste farten det er mulig å holde skal flyten fortsette å mange skumle situasjoner unngås . Scootere irriterer meg , men som regel er det selve scooteren , og ikke de som kjører den. Om en 16 åring kjører i 45 eller 60 km\t må da for f være det samme?! Gi folket en 125 kubikker som er elektronisk begrensa til 60 så har problemene løst seg selv og mange flere kunne tenkt seg scooter. Lett å parkere og billig i drift

Busskjøring er ikke så enkelt som det ser ut til. stor akselavstand og overheng foran å bak gjør det ikke enkelt i trange kryss beregnet på personbiler o.l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

folk som ikke blir sure når jeg kjører mopeden min og rekker finger til dem når de holder på å kjøre på meg pga de gjør en feil.

 

folk som ikke bruker blinklys

 

bilister som presser stakkars lille mopeden min og meg ute i grøfta når de kjører forbi

 

trailere

 

folk som kjører så sakte at jeg på moped blir nødt til å kjøre forbi dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+891234
Hvorfor kan ikke folk ta litt hensyn når de åpner bildørene sine når de har parkert? Bare dytte opp døren til den stopper i noe. Denne gangen var noe bilen min.... :realmad:

 

Så nå har jeg en hvit stripe på min ellers sorte bil, med en matchende bulk. :(

Ah, den klassiske drittsekkvarianten der synderen ikke etterlater kontaktinformasjon? Du har min sympati.

Lenke til kommentar

Rett ved her jeg bor (Grimstad) er det en vei med 3 kryss på rad hvor ALLE tror det er forkjørsvei. Stopper jeg for de som kommer fra høyre så står de bare stille og ser dumt på meg, før de heiser på skuldrene, ler og kjører ut. Om jeg ikke stopper så risikerer jeg å få en bil i siden hvor alt er min egen feil. :no:

 

Mye av forvirringen kommer nok av at de veiene som kommer fra høyre har midtrabatt så det ser AKKURAT ut som i et vikekryss. Eneste som mangler er vikeplikt-skilta. Ser ut som de har bestemt seg for å lage forkjørsvei, men da veien var ferdig fikk de ikke penger til skilt. :p

 

Edit: Og kommer JEG ut fra en av de sideveiene så holder jeg jo selvfølgelig på å få biler rett i venstredøra. :dontgetit: (Men da blir det i det minste ikke min feil)

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Syklister!!!!! Får lyst til og bare stoppe bilen og gå ut og drepe den personen på sykkelen! :mad:

1: ikke signaliserer de når de skal over veien

2: ikke sakker de farten når de skal over fotgjengerfelt

3: ikke tar de litt hensyn til bilen din eks: de lener sykkelen opp etter bilen. selv om bilen ikke har verdens vakreste lakk behøver de ikke og ødelegge den enda mer!

Lenke til kommentar
Sikkert bulket så mye at han hadde kniven på strupen. Det er slik at gjør du for mye skade så blir det som regel protokoll møte på jobben og det er ikke så bra. Med 2 slike møter og 1 muntlig advarsel så kan man bli sakt opp.

Ehh.. ? Det der har jeg aldri hørt om..

Alle kan feile, om så det er 10 ganger i løpet av en dag.. greit at det blir konsekvenser ut av det, det blir møte, og man prøver å finne ut av hvorfor det skjedde 10 ganger liksom, men å bli sagt opp bare pga det, det tror jeg ikke.. da skal du ha gjort det med viten og vilje i tillegg skal sjefen vite at du har gjort det med viten og vilje

Lenke til kommentar

For de som har lest hele tråden kan jeg nå meddele at jeg (altså bilen min) har blitt innrapportert for grisekjøring.

 

historien

 

Ble stoppet av politiet for å ha kjørt for fort og for å ha kjørt forbi i feil kjørefelt. Klarte å snakke meg bort fra forelegget de klødde i fingrene etter å skrive ut. Det var da jeg fikk vite at bilen min var innrapportert for grisekjøring over bjørndalsbrua den 2.august, samme dag som trygghetsalarmbilen skrev ned bilnummeret mitt.

 

Nå angrer jeg på at jeg ikke fulgte opp saken og fikk tak i sjefen til klovnen som "anmeldte" meg.. :realmad:

Lenke til kommentar

Aha!

 

Jeg vil også sutre litt :)

 

Var vel i forrige uke en gang som jeg sto og ventet på at det skulle bli klart når jeg skulle ut på en forkjørsvei som var godt traffikert på den tiden av dagen, så er det klart fra høyre siden jeg skulle til venstre og fra venstre så blinker en gammel peugeot ført av en gammel mann inn der jeg sto, så kameraten jeg kjørte sammen med kjørte, og når jeg skal kjøre så fortsetter jo den idioten å kjøre rett fram, men bråbremser fordi jeg var på vei ut (jeg stoppet da jeg så at fyren ikke kom til å svinge, så det var ingen fare sånn) og der sto han i 30 sekunder og sinket trafikken bak seg og var skikkelig oppgitt over meg. Det hjalp ikke at jeg pekte på blinklyset hans som blinket ennå.

 

Skal nevnes at det ikke var noen måte blinlyset ikke ville skrudd seg av på. det er bare sidegater, ingen rundkjøring som ikke slår av blinklys eller noe.

Lenke til kommentar

Folk som tror det er sommerføre på vintereren. :omg:

 

Folk som legger seg 2 cm bak i 100 sona på E18 og f..n ikke gidder å bytte felt og kjøre forbi (når en selv holder 120)

 

Flettingen ved Drammensbrua (er vel flerfelts der nå) som aldri fungerer :wallbash:

 

Folk som presser og presser og når de endelig kjører forbi (etter flere gode sjangser) holder lik eller lavere fart enn deg selv. :dontgetit:

 

Folk som ikke klarer å holde jevn fart (60 km - 70 km - 60 km - 80 km) (jojo kjøring)

 

Panisk nedbremsing før en fotoboks når køen går i 70 og det er 50 cm mellom bilene

 

Traktorer og landbruksmaskiner som slipper forbi halve køen hiver seg ut igjen og fortsetter... (masse på RV4....)

 

Feil plassering i rundkjøringer....

Lenke til kommentar
Folk som kjører mopeden midt i kjørebanen. Ja, jeg vet at de har rett på hele feltet, men praktiske årsaker gjør at de absolutt bør bruke kanten av veien - noe de aller fleste gjør, heldigvis.

Har du noen gang kjørt moped sjøl? Hvis man ikke kjører midt i veibanen kommer det masse idioter og kjører forbi deg i det feltet du ligger i, det er livsfarlig! Derfor SKAL mopedister ligge midt i feltet eller til venstre i feltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...