Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg er temmelig sikker på at misvisninga på min bil er 6km/t ved 80km/t (86km/t = 80km/t).

 

Men noe av problemet er jo at så mange andre tror at speedometeret dems er dønn nøyaktig, og ligger dermed kanskje helt nede i nærmere 70 i 80 uten å engang vite om det og dermed skaper kø. Jeg synes det skulle vært et krav at alle biler skulle hatt en toleranse på 1-3% et sted, og om speedometeret falt utenfor denne så måtte det justeres.

 

Mopeden min hadde forresten dønn nøyaktig speedometer. :o) Noe som egentlig ikke var no tøfft når jeg skulle skryte av hvor bra den gikk :(.

 

Fyr på 125ccm: -"Jøss, du lå jo i over 100 opp den bakken jo!"

Meg: -"100? Jeg lå jo knapt over 90 jo."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er veldig gøy å se politibiler kjøre på E18. Laaaaang kø og helt foran en liten hvit personbil med "Politi"-logo på.  :!:

Vel... Politiet gjør det iblant for å provosere frem lovbrudd som farlige forbikjøringer og brudd på fartsgrensen.

Det er jo ganske hårreisende. Kan jeg spørre hvordan du vet det?

Skulle gjerne hørt svar på det selv...

Lenke til kommentar
Folk som skal innom bensinstasjonen for å handle kioskvarer og som bare må parkere foran bensinpumpene.

Av en eller annen grunn treffer de alltid noen kjente som de blir sående å prate med.

De er ille og må dø! :) neida ikke så ille

 

I går så satt jeg på med en venn, denne venne kjørte forbi en bil, da han holdt på med forbikjøringen så gå tølperten i den bilen bånn gass for å presse oss, vi kom forbi og da begynte stymperen å følge etter oss. Vi stoppet og han stakk? Hvordan oppførsel er dette? det er jo farlig å gi på når noen kjører forbi deg.

Lenke til kommentar

Folk som skaper kaos firdet de ikke kan rygge.

De som skal ha AKKURAT den bensinpumpa jeg holder på å rygge inntil.

De som absolutt må ha den pumpa jeg bruker og begynner å mase om at jeg må bli ferdig når det er 5 andre ledige pumper. (Stod på moped og ble såpass irritert at jeg med vilje brukte ekstra lang tid på å blande olje.)

Lenke til kommentar

Hmm... hva med å fortelle litt om våre egne synder? I går skulle jeg og noen venner på tur utfor Sandnes, og var innom en butikk på veien for å handle. Det var trangt på parkeringsplassen, og mens jeg drev og ryddet greide jeg å tute (ikke med vilje) :p Det sto selvfølgelig to damer rett foran bilen som ble passe sure :whistle:

Lenke til kommentar
Hmm... hva med å fortelle litt om våre egne synder? I går skulle jeg og noen venner på tur utfor Sandnes, og var innom en butikk på veien for å handle. Det var trangt på parkeringsplassen, og mens jeg drev og ryddet greide jeg å tute (ikke med vilje) :p Det sto selvfølgelig to damer rett foran bilen som ble passe sure :whistle:

Ha ha, det gjorde jeg senest i dag:) var på obs i trondheim og handla litt middag og slikt, kom ut i bilen staret den og kjørte mot utkjøringen(sto på parkeringsplassen som ikke har parkeringshus under seg) jeg satt å hørte musikk og der trommet jeg litt for ivrig på rattet og klarte å tute, det likte ikke bilen foran for han stoppet... og kjørte ikke jeg gikk ut og tenkte kanskje personen trengte hjelp, men neida vedkommende kjørte da jeg gikk ut... Men men ble vel sint dat.

 

Så var det den gangen jeg sovna bak rattet og satte bilen rett i ei diger snøfonn, pappa var ikke blid da jeg vekket ham og ba han komme å taue meg ut av fonna :!:

Lenke til kommentar
Team Trafikks sjåfører i Trondheim har visst funnet på en lek som går ut på å kjøre bussene så nær fortauskanten som mulig, og prøve å sneie fotgjengere med det høyre speilet. Helt sant!

Andre som kjenner fenomenet? :p

Ai dette er skummelt og det skjer ofte! Spesielt i prinsenkrysset der de kommer ut ifra torget! Stod å prata med ein kompis der på fortauet da speilet på en buss kommer susende i 20-30 km/t i en stooor sirkel 1.5-2 meter inne på fortauet og så vidt sneier hodet til kompisen min! Vi begge ble stående der helt sjokka, ingenting galt skjedde men det var fanken meg nære på! Greit de må legge seg ut endel for å komme rundt trafikken der men man gønner da ikke på med overhenget langt ute på fortauet!

Lenke til kommentar
Spent på om "Opus" har et utvidende svar på sin påstand om metodene til politiet.

At det er en metode, er nok litt drøyt å påstå, men at det hender er en annen sak.

 

Episoden jeg tenker på hendte for noen år siden, og detaljer om det er sletta fra "disken" min, så jeg skal ikke skrive noe om det her, da det kan bli feil.

 

Men det var om en etterhvert frustrert trailersjåfør elns og sivil politibil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Argh, nå er jeg sint. Mens jeg var på jobb veltet en eller annen idiot scooteren min og stakk av. Nå sitter jeg igjen med skader for flere tusen kroner. For en jævla kjeltring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Er bare å anmelde det. :yes:

Skrive annonse i avisa etc...

Det går selvsagt ann, men tror du virkelig at det kommer noe godt ut av det? Har hengt opp en lapp i den aktuelle butikken, men hadde den ansvarlige vært interessert i å gjøre opp for seg, hadde han/hun allerede gjort det. Får høre hva forsikringsselskapet har å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Gode nyheter! En dame fra butikken rett over gata for der jeg jobber hadde sett en av leverandørene våre velte scooteren min. Nå regner jeg med å få skadene dekket av butikken/leverandøren. Men kan ikke skjønne at noen med ansvarsforsikring betalt av firmaet sitt bare stikker av når de skader noe i traffikken...

Lenke til kommentar
Gode nyheter! En dame fra butikken rett over gata for der jeg jobber hadde sett en av leverandørene våre velte scooteren min. Nå regner jeg med å få skadene dekket av butikken/leverandøren. Men kan ikke skjønne at noen med ansvarsforsikring betalt av firmaet sitt bare stikker av når de skader noe i traffikken...

Sikkert bulket så mye at han hadde kniven på strupen. Det er slik at gjør du for mye skade så blir det som regel protokoll møte på jobben og det er ikke så bra. Med 2 slike møter og 1 muntlig advarsel så kan man bli sakt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...