Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på nære nippen i å ringe politiet og tipse om en som kjørte forbi meg rett før en sving. Tulling i en Golf med kule Monster-dekaler (energidrikken) på bakruten. Sikkert en jypling som akkurat har fått lappen.

 

Han tok igjen en bil, og dersom han kjørte forbi ha også på samme måte så bestemte jeg meg for å ringe. Jeg kunne se at han hadde lyst til det, men var klok nok til å vente til en rett strekke. Han hadde sikkert en fart på 110-120 da han kjørte forbi.

 

Han fikk i hvert fall høre tuting. Da føler man seg ikke høy i hatten. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var på nære nippen i å ringe politiet og tipse om en som kjørte forbi meg rett før en sving. Tulling i en Golf med kule Monster-dekaler (energidrikken) på bakruten. Sikkert en jypling som akkurat har fått lappen.

 

Han tok igjen en bil, og dersom han kjørte forbi ha også på samme måte så bestemte jeg meg for å ringe. Jeg kunne se at han hadde lyst til det, men var klok nok til å vente til en rett strekke. Han hadde sikkert en fart på 110-120 da han kjørte forbi.

 

Han fikk i hvert fall høre tuting. Da føler man seg ikke høy i hatten. :)

 

Best å ringe. Jeg kjørte som en idiot for endel år sida - med Golf faktisk; det gikk nesten galt endel ganger. Bedre at politiet plager tenåringene litt, så skjerper de seg fortere.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

De fleste speedometere viser for mye så da kan du trygt ligg midt i mellom 80 og 90 på tellern du får ikke bot om du ligger i 82 km/t heller.

 

Som sagt, reell hastighet 75 i 80 sone må være akseptabelt. Kan ikke forlange at man skal ligge het på limiten hele tiden.

At du ønsker å ta en kalkulert risiko og ligge litt over fartsgrensen er ditt valg, men du kan ikke forlange/forvente at alle andre skal gjøre det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...