Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du burde ta en dose "ydmykhet" og en "jeg-må-bli-voksen"-pille.

 

giant-red-pill.jpg

 

 

Litt mer relevant til tråden;

 

Imponert over han karen i mini'en som lå bak meg oppover Sollihøgda som ikke greide å bestemme seg om han skulle henge på hengerfestet mitt eller ligge milevis bak. En mellomting ville trolig spart både meg og de bak deg for irritasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sollihøgda er et av få steder jeg virkelig hater å kjøre.

Det virker som det er regelen mer enn unntaket med ulykker der, og da er det jo perfekt at det er midtdeler sånn at ingen kommer forbi og så utrykningskjøretøyene må sperre den andre siden så ingen kommer forbi der heller.

 

Og er det ikke noen ulykke der kan man banne på at man kommer bak en eller annen ubrukelig sinke på de partiene der det er fysisk umulig å kjøre forbi... Slippe forbi folk? Nei, sånt gjør man jo ikke i Norge..

Lenke til kommentar

Angående saken er jo deler av hendelsen filmet av politiet selv, så regner med hendelsesforløpet blir klart.

 

Denne typen saker er vel - merkelig nok - en av de få hvor politiets bevismateriale har en tendens til ikke å lekke ut til media.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sollihøgda er et av få steder jeg virkelig hater å kjøre.

Det virker som det er regelen mer enn unntaket med ulykker der, og da er det jo perfekt at det er midtdeler sånn at ingen kommer forbi og så utrykningskjøretøyene må sperre den andre siden så ingen kommer forbi der heller.

 

Og er det ikke noen ulykke der kan man banne på at man kommer bak en eller annen ubrukelig sinke på de partiene der det er fysisk umulig å kjøre forbi... Slippe forbi folk? Nei, sånt gjør man jo ikke i Norge..

Men nå kjører jo du åpenbart som et svin og da om man tolker diverse innlegg fra din sin side i andre tråder rett. Kan på ingen måte si, med unntak av rushtider, at jeg har opplevd noe treg trafikk oppover eller nedover der. Unntaksvis er jo lastebiltrafikken, men de slipper jo folk forbi når det er mulig.

 

En rak motsetning er vel om du kjører av tofelten før Sollihøgda og nedover Drammen/Lier. Har vel til gode å ha en tur der uten å møtt på en eller annen idiot som ville gitt enhver oppegående trafikant en grunn til å kjempe for midtdeler der og. En klassisk gjenganger der er jo de som kutter svingene eller kjører så hardt at de sliter med å holde sin side av veien. Jeg har vel fått bekreftet flere ganger at jeg har hatt bremser som har fungert ved å kjøre opp eller ned der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå kjører jo du åpenbart som et svin og da om man tolker diverse innlegg fra din sin side i andre tråder rett. Kan på ingen måte si, med unntak av rushtider, at jeg har opplevd noe treg trafikk oppover eller nedover der. Unntaksvis er jo lastebiltrafikken, men de slipper jo folk forbi når det er mulig.

 

Kan du definere hva du legger i å kjøre som et svin?

Jeg kjører ofte en del raskere enn fartsgrensa men er en våken og aktsom sjåfør.

Videre benytter jeg meg gjerne av forbikjøringsmuligheter og gjør raske og effektive forbikjøringer.

Jeg kjører selvsagt aldri forbi med mindre jeg er 100% sikker på at det ikke kommer noen mot, og er faktisk svært forsiktig med å starte forbikjøringer.

Siden jeg har nok motor har jeg også lett for å legge meg ut før jeg gir på, og på den måten få ekstra god oversikt før jeg begynner selve forbikjøringen.

 

Det er også et faktum at de fleste gir uttrykk for å føle seg svært trygge når de sitter på med meg.

 

For noen uker siden lå jeg bak en lastebil i 30-35km/t fra etter det siste forbikjøringsfeltet på vei oppover Sollihøgda og helt til vi var forbi den tunnelen som er stengt.. Føler ikke helt at det er å slippe forbi folk når det er mulig.

 

En rak motsetning er vel om du kjører av tofelten før Sollihøgda og nedover Drammen/Lier. Har vel til gode å ha en tur der uten å møtt på en eller annen idiot som ville gitt enhver oppegående trafikant en grunn til å kjempe for midtdeler der og. En klassisk gjenganger der er jo de som kutter svingene eller kjører så hardt at de sliter med å holde sin side av veien. Jeg har vel fått bekreftet flere ganger at jeg har hatt bremser som har fungert ved å kjøre opp eller ned der.

 

Jeg er ikke kjent på veien, men på generelt grunnlag skal man selvsagt være forsiktig med å kutte svinger nevneverdig.

Husker godt en gang jeg hadde vært langt nord i landet og kjørte nedover med en 2,3 meter bred tilhenger på 2 tonn bak bilen..

 

Kom til et parti på E6 som er svært svingete, og møtte et vogntog som kuttet ganske heftig av den svingen jeg møtte han i..

Det hele ble løst ved å legge høyrehjulene til tilhengeren ut i grøfta i det vi møttes.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Kan du definere hva du legger i å kjøre som et svin?

Jeg kjører ofte en del raskere enn fartsgrensa men er en våken og aktsom sjåfør.

 

Du svarte deg selv i første setningen etter du stilte spørsmålet. Nå kommer jo det ann på hva du legger i "En del raskere", men for min del betyr dette 20, 30 og gjerne 40km/t raskere enn fartsgrensa.

Til tross for at du sitter å hardnakket påstår at du er våken og tilstedeværende så er du fortsatt ikke alene i trafikken og du og kan gjøre feil.

Jeg vil påstå du er alt annet enn aktsom når du bevist kjører "En del raskere enn fartsgrensa".

 

Hvorvidt folk føles seg trygge når de sitter på med deg føler jeg blir et tomt argument da for alt jeg vet kan være at du er den eneste i denne vennekretsen som kjører under 150km/t der det lar seg gjøre å kjøre i 200km/t

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du svarte deg selv i første setningen etter du stilte spørsmålet. Nå kommer jo det ann på hva du legger i "En del raskere", men for min del betyr dette 20, 30 og gjerne 40km/t raskere enn fartsgrensa.

 

Du har ikke fått med deg at jeg er ganske opptatt av å beholde førerkortet?

Jeg har gjentatte ganger opplyst om at jeg forholder meg til den øvre fartsgrensen, altså grensen for beslag.

 

 

Til tross for at du sitter å hardnakket påstår at du er våken og tilstedeværende så er du fortsatt ikke alene i trafikken og du og kan gjøre feil.

 

Jada, rent hypotetisk kan jeg selvsagt gjøre feil en gang jeg og.

 

Jeg vil påstå du er alt annet enn aktsom når du bevist kjører "En del raskere enn fartsgrensa".

 

Så lenge forholdene ligger til rette for det kan man greit kjøre aktsomt selv om man ikke kjører etter en fartsgrense fastsatt av byråkratene til vegdirektoratet..

 

Hvorvidt folk føles seg trygge når de sitter på med deg føler jeg blir et tomt argument da for alt jeg vet kan være at du er den eneste i denne vennekretsen som kjører under 150km/t der det lar seg gjøre å kjøre i 200km/t

 

Nå er det også en del utenom min vennekrets som sitter på med meg.

Jeg er nok en av de i min omgangskrets som kjører raskest, men på ingen måte en av de som kjører farligst.

Lenke til kommentar

Du har ikke fått med deg at jeg er ganske opptatt av å beholde førerkortet?

Jeg har gjentatte ganger opplyst om at jeg forholder meg til den øvre fartsgrensen, altså grensen for beslag.

Øvre fartsgrense i en 80 sone er 80. Ikke 115km/t (120km/t på Klasse A motorvei.) som er grensen for førerkortbeslag.

Med en slik holdning så er du jo det som så fint kalles idiot i trafikken.

 

 

Så lenge forholdene ligger til rette for det kan man greit kjøre aktsomt selv om man ikke kjører etter en fartsgrense fastsatt av byråkratene til vegdirektoratet..

Så kan det være en god idé å sette seg inn i hvorfor det 70 på en strekning og ikke 90, til tross for at du har en bil som kan greie 200km/t på de strekkene som er der.

Det er mange faktorer du enten ikke er klar over i det hele tatt eller som du bevist fortrenger til fordel for å innbille deg at det er forsvarlig å kjøre fortere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Øvre fartsgrense i en 80 sone er 80. Ikke 115km/t (120km/t på Klasse A motorvei.) som er grensen for førerkortbeslag.

Med en slik holdning så er du jo det som så fint kalles idiot i trafikken.

 

Ja det er jeg sikkert siden jeg er en av de som faktisk innrømmer at jeg bryter fartsgrensene, og ikke er en av de prektige kjærringene det kryr av her.

 

Det er ingen annen grense for beslag på motorvei i 80-sone?

Tidligere har dette kun vært tilfelle ved hastighetsgrense 90 km/t eller høyere.

 

 

Så kan det være en god idé å sette seg inn i hvorfor det 70 på en strekning og ikke 90, til tross for at du har en bil som kan greie 200km/t på de strekkene som er der.

Det er mange faktorer du enten ikke er klar over i det hele tatt eller som du bevist fortrenger til fordel for å innbille deg at det er forsvarlig å kjøre fortere.

 

Kan ikke du fortelle meg hvorfor det er 70 på en gitt strekning da? Strekninger som ikke har vært ulykkesutsatt med 80 og 90-sone tidligere?

 

Vi kan jo starte med Rv. 20 Solørvegen mellom Roverud og Brandval..

Hvorfor er fartsgrensen her nedjustert fra 90 til 80?

 

Det er en strekning man ikke kan påstå er ulykkesutsatt..

Lenke til kommentar

Ja det er jeg sikkert siden jeg er en av de som faktisk innrømmer at jeg bryter fartsgrensene, og ikke er en av de prektige kjærringene det kryr av her.

Flere av oss har innrømmet å brutt fartsgrense tid til annen. Men nå er det en sto forskjell på 10km/t over og 35-40km/t over.

 

 

Kan ikke du fortelle meg hvorfor det er 70 på en gitt strekning da? Strekninger som ikke har vært ulykkesutsatt med 80 og 90-sone tidligere?

Vanskelig å fortelle konkret grunn uten å faktisk kjenne til grunnlaget for vurderingen for den aktuelle strekningen, men en gjenganger er ny risikovurdering etter å ha fått mange nok rapporter om om ulykker og/eller nestenulykker. Er en strekke her lokalt som var 80km/t i sin tid som nå er 60km/t uten at det kan legges frem mange ulykker på dette stedet, men derimot mange nestenulykker og skumle episoder.

 

Vi kan jo starte med Rv. 20 Solørvegen mellom Roverud og Brandval..

Hvorfor er fartsgrensen her nedjustert fra 90 til 80?

 

Det er en strekning man ikke kan påstå er ulykkesutsatt..

Kjenner ikke til denne strekningen og måtte google for å finne ut hvor i landet dette var. Men om jeg må gjette vil jeg tro statens vegvesen har tatt en ny vurdering om 90km/t var en fornuftig fartsgrense på stedet og ut i fra rapporter om både ulykker og nesten ulykker har de kommet frem til at 80km/t vil være tryggere å ha som fartsgrense på den aktuelle strekningen.

 

Tror om du reiser på stedes lokale vegvesen og spør om grunnlaget for denne avgjørelsen så vil du få det.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Faktum er at Vegdirektoratet har nedjustert fartsgrensene fordi det har kommet signaler fra den rødgrønne røra om at dette er ønskelig.

 

Det er den rødgrønne røras måte å gi inntrykk av at de har fokus på sikkerhet i samferdselssektoren..

 

Jeg bare synes det er så kult at du har funnet ut hva som er best fartsgrense så utrolig mange steder, og enda mer imponert over at alle er uenige med deg viss du egentlig har rett.

 

Har du noen gang testa bilen din og fått det svart på hvitt hvor mye bedre bilen din takler høy fart, eller er det bare noe du antar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å si det sånn, enkelte innlegg her inne burde jeg ikke tatt meg bryet med å besvare.

Ja, for i enkelte tilfeller er det bedre å holde munnen å la folket tro du er en idiot, fremfor å åpne munnen og bekrefte dette.

Endret av Hansien
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...