Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke påpeke nok ganger.

Men jeg er så inn i helvete irritert over folk som ligger seg over i venstrefelte (to felts motorvei) og zzzz avgårde i under fartsgrensen, eller holder fartsgrensen. Grrrrrr. Jeg har ikke tid til slikt.

Ja, jeg er kanskje det badguy men jeg HATER hvor lav fartsgrensen er i landet. Jeg kjører på pur faen litt over grensen. Dumt? Ja...

 

Jeg kjørte en gang til Gøteborg fra Oslo. Jo lengre vekk ifra Norge jeg kom jo høyere ble fartsgrensen. Tror den stoppet på 110 km.

Lenke til kommentar

Er nok fordi folk har problemer med sine egne kjøreegenskaper og kjører mye senere enn 60 når det er fotgjengerfelt og bussholdeplasser. Noe som forøvrig er bra, bedre å kjøre etter egne kjøreferdigheter enn å tro du er bedre enn du er.

 

Når sant skal sies skal du jo kjøre treigere forbi busser som står på bussholdeplasser osv, så 40 er vel greit det - selv om 50 ville vært mer normalt.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne dette i går. Jeg hadde vært en tur i sentrum og var på tur hjem. Opp mot boligfeltet her ble jeg liggende bak nabojenta og først så stopper hun midt i veien for å slippe av noen, før hun fortsetter oppover. Jeg stopper for å hente posten og hun kjører innover mot husene våre. Vi bor i enden av en blindvei, og vi er de eneste på veien som har parkering foran huset. Resten har parkeringsplass og garasjer lengre ute.

 

Når jeg så kommer bort til huset mitt, så har hun parkert så og si rett foran huset sitt og gjort det unødvendig trangt å komme forbi. Hun så jeg kom, men valgte å låse bilen å gå inn i huset likevel... Hadde hun kjørt 2,5 meter lengre frem så hadde det ikke vært noe problem whatsoever, men dette er bare irriterende!

 

1155898d92b0b047c043c9244f353ee2.png

Lenke til kommentar

Hva er det med folk som legger opp til å slippe forbi politi/brann/sykebiler på så uegnede steder at de må bremse kraftig ned til nesten gangfart for å passere. Det ville tatt kortere tid å kjørt uten sirener. Har ingen hørt om gasspedalen i slike situasjoner??

 

Få bilen fram RASKT.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg det norske politiet rett så hadde de først stoppa deg og gitt deg bor før de hadde kjørt videre -.-

 

Har hørt om folk som har fått ros for å kjøre på foran utrykkningskjøretøy hvor det ikke eksisterer forbikjøringsmuligheter. Kommer det f.eks. en ambulanse med blålys bak deg i Helltunnellen utfor Trondheim, og du nettop har kjørt inn, hva gjør du da? Ambulansen kan krysse feltene, mot skade på bilen, og fare for motgående biler. Nedbremsing i de 6m lange stopp-og-snu-lukene ville bare vært mer til hinder...?

Lenke til kommentar

Da er det nok best å holde oppe farten på gjennom tunnelen. Både vest og øst for tunnelen (spesielt vest) er det forbikjøringsmuligheter.

 

Annet spørsmål: Det er fotoboks i Helltunnelen. Blir man tatt i fartskontroll der, hjelper det da å unnskylde seg med at man hadde ambulanse bak seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man har det så travelt at man må risikere, ikke bare sitt eget liv, men sin kone, og andre bilister for å få henne på sykehuset, så skal heller ambulanse tilkalles. Bor du så langt unna at det tar for lang tid med ambulanse så skal man heller slutte å være korttenkt, å få kona nærmere sykehuset den siste stunda før det skjer.

 

Siste stunda=uke før. Evnt kan man vurdere hjemmefødsel. Mange som gjør det nå faktisk

Endret av Jimbolaia Jones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okeida, hvis vi glemmer fødsel så er det fortsatt en million uforutsette ting som kan skje med mennesker i situasjoner der man taper mye tid på å vente på ambulanse (her omkring er det langt mellom sykehusene og ambulansene). Så hvis noen kommer opp i rumpa på meg og begynner å blinke og styre på selv om jeg ligger på fartsgrensa eller litt over, så slipper jeg dem heller forbi.

 

Selv de som notorisk bryter fartsgrensa pleier ikke å blinke med fjernlys når de havner bak noen så lenge personen foran følger fartsgrensa. De blinker når folk ligger under, og ellers kjører de bare forbi ved første mulighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...