Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ja, var jo ute og syklet i dag, og ble tutet på av et nek av en bilist som tydeligvis irriterte seg over at jeg ikke lå klin til høyre i feltet. Vet ikke om akkurat denne hendelsen var så irriterende, mest vittig egentlig, alltid behagelig å ha et påskudd til å vise fingeren til fremmede, og det synes jo så godt når man er på tohjuling også :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, var jo ute og syklet i dag, og ble tutet på av et nek av en bilist som tydeligvis irriterte seg over at jeg ikke lå klin til høyre i feltet. Vet ikke om akkurat denne hendelsen var så irriterende, mest vittig egentlig, alltid behagelig å ha et påskudd til å vise fingeren til fremmede, og det synes jo så godt når man er på tohjuling også :)

Jeg har også blitt tutet på et par ganger i fjor sommer. Som syklist kan man ikke bare plinge med klokkka for å svare tilbake akkurat. Så da fant jeg også ut at fingeren fungerte helt ypperlig.

Lenke til kommentar

Ja, var jo ute og syklet i dag, og ble tutet på av et nek av en bilist som tydeligvis irriterte seg over at jeg ikke lå klin til høyre i feltet. Vet ikke om akkurat denne hendelsen var så irriterende, mest vittig egentlig, alltid behagelig å ha et påskudd til å vise fingeren til fremmede, og det synes jo så godt når man er på tohjuling også :)

Syklet du der så lenge at du burde ha stoppet og sluppet bilisten forbi?

Lenke til kommentar

Ja, var jo ute og syklet i dag, og ble tutet på av et nek av en bilist som tydeligvis irriterte seg over at jeg ikke lå klin til høyre i feltet. Vet ikke om akkurat denne hendelsen var så irriterende, mest vittig egentlig, alltid behagelig å ha et påskudd til å vise fingeren til fremmede, og det synes jo så godt når man er på tohjuling også :)

Syklet du der så lenge at du burde ha stoppet og sluppet bilisten forbi?

 

Jeg estimerer at jeg kostet de ca 1 sekunds forsinkelse. Det var gode forbikjøringsmuligheter ganske kort etter de tok meg igjen og jeg hadde ganske god fart (tipper kanskje 40 i 50-sonen)

 

AtW

 

Jeg vurderer faktisk å montere kompressorhorn fra et tog til slike som drar fingeren til personen bak. Uavhengig om det er syklister eller ei.

 

Husk at når jeg gjør det, så er det som regel fortjent :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg estimerer at jeg kostet de ca 1 sekunds forsinkelse. Det var gode forbikjøringsmuligheter ganske kort etter de tok meg igjen og jeg hadde ganske god fart (tipper kanskje 40 i 50-sonen)

Da så. :) På vegne av bilisten som tutet beklager jeg.

 

Jeg er forøvrig enig med CFM. Selv om det er "fortjent", er det barnslig å vise fingeren.

Lenke til kommentar

Å vise fingeren er langt ned på lista over ting jeg orker å bry meg særlig om, i motsetning til drapsforsøk vha hodeløs kjøring og tuting så har det ingen risiko for å skade meg fysisk eller skape andre problemer. Folk som kjører farlig i trafikken har bare godt av en finger, om de synes det er frekt, så får de heller ta seg sammen i trafikken.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En digresjon, men jeg opplever fingeren som mye frekkere enn en tute.

 

Og det kan ende med en full fight... Sett dette to ganger, at folk bare hopper ut av bilen og slo ned syklisten =s. Sykelsiten som ble slått ned her kjørte jo mer til venstre enn høyre i felte da.

 

Bryr meg ikke så mye om de, men bare at de ligger nok til høyre enn å svinge FRAM og tilbake det er irriterende.

Lenke til kommentar

En digresjon, men jeg opplever fingeren som mye frekkere enn en tute.

 

Og det kan ende med en full fight... Sett dette to ganger, at folk bare hopper ut av bilen og slo ned syklisten =s. Sykelsiten som ble slått ned her kjørte jo mer til venstre enn høyre i felte da.

 

Bryr meg ikke så mye om de, men bare at de ligger nok til høyre enn å svinge FRAM og tilbake det er irriterende.

 

Det kan det sikkert, om man støtter på et tilstrekkelig forstyrret individ (som faktisk angriper folk fordi de mener de ligger feil sted i feltet, noe som er ganske surrealistisk). Om folk ikke tåler en finger når de kjører farlig, så sier jeg bare tough luck.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er enig med AtW at tuting kan være forstyrrende og potensielt farlig. Fingeren gir i alle fall ikke fra seg lyd og retter seg kun til den personen det gjelder.

 

De gangene jeg har gitt fingeren så var det fortjent. Bilisten gjorde en klar feil og så dessuten ikke meg, til tross for at jeg alltid bruker blinkende hvitt lys på dagtid.

 

På en annen side skjønner jeg godt at bilister blir irriterte når syklister på død og liv skal sykle oppover i 10 km/t og ligge mot midtstripa bare fordi de (tror at de) har retten på sin side.

Lenke til kommentar

Hva pokker er poenget med GULE PYNTELYS på nyere BMW'er? :realmad:

Holdt på å kjøre rett ut i sida på en i ei rundtkjøring fordi jeg så et gult lys som hode mitt tolket til "bliker ut dit jeg kommer i fra".

 

Skulle vært innført et forbud mot å kjøre de bilene på norske veier frem til lyset var skrudd av!

Lenke til kommentar

Det gule pyntelyset er vel "nyrene" som det kalles? Det er jo ganske vanlig, ser det ofte på BMWer jeg. Det er hverken kraftig eller blinkende, og det å stole blindt på blinking i rundkjøringer er en risikosport.

 

Nei. Nyrene referer til den klassiske BMW-grillen - og har ingenting med lys å gjøre.

 

Ble brått nysjerrig på hvilke lys det er snakk om. Noen som kunne vist et bilde eller to? :)

 

Det er vel disse det er snakk om, regner jeg med.

 

bmw_5_serie_02.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...