Matsemann Skrevet onsdag kl 11:16 Skrevet onsdag kl 11:16 Det er parkeringskjeller i hvert jækla bygg bortover der. Har Trelastgata parallelt med parkeringslommer. De aller, aller fleste klarer her å finne en løsning om det faktisk er prekært at man må innom akkurat noe i DEG. Mon tro om handicappet til Snylter sitter mer mellom øra enn i beina (spesielt mtp all voldstrusler han kommer med). 4 1 1
barfoo Skrevet onsdag kl 11:23 Skrevet onsdag kl 11:23 24 minutes ago, Snylter said: Hva tenker du er riktig å gjøre når man rett og slett ikke kan bruke beina mer enn høyst nødvendig? Det er åpenbart ikkje nødverge, og gir deg ingen rett til å bryte trafikkreglane. 2 1 1
Hansien Skrevet onsdag kl 11:34 Skrevet onsdag kl 11:34 Snylter skrev (35 minutter siden): Hva tenker du er riktig å gjøre når man rett og slett ikke kan bruke beina mer enn høyst nødvendig? Taxi. Eller en venn/familiemedlem som kjører dit du må slippes av også finner de en egnet parkering etterpå. 2
skaftetryne32 Skrevet onsdag kl 12:03 Skrevet onsdag kl 12:03 Snylter skrev (57 minutter siden): Hva tenker du er riktig å gjøre når man rett og slett ikke kan bruke beina mer enn høyst nødvendig? Ta seg sammen og oppføre seg etter lover og regler heller enn å ta seg til rette som en kriminell for å gjøre livet surere for andre er jo en tanke? Sliter du med beina så fiks beina, eventuelt fiks huet, men ikke parker i sykkelfeltet bare fordi du har pådratt deg stakkars meg mentalitet. 4 1
Snylter Skrevet onsdag kl 12:27 Skrevet onsdag kl 12:27 1 hour ago, Hugo_Hardnuts said: Hvis det er så dårlig stilt at man ikke klarer å gå fra parkeringsplassene eller kollektivstoppene i området til dit man skal, er kanskje rullestol på sin plass eller? Og må man absolutt stoppe i tilknytning til den gaten, er det som tidligere nevnt ingenting som forbyr en å gjøre et kort stopp i selve veibanen. Det er faktisk tillatt i motsetning til sykkelfeltet hvor det er all stans forbudt. Rullestol ville kanskje hjulpet noe, det ble i den perioden benyttet krykker 1 hour ago, Matsemann said: Det er parkeringskjeller i hvert jækla bygg bortover der. Har Trelastgata parallelt med parkeringslommer. De aller, aller fleste klarer her å finne en løsning om det faktisk er prekært at man må innom akkurat noe i DEG. Mon tro om handicappet til Snylter sitter mer mellom øra enn i beina (spesielt mtp all voldstrusler han kommer med). Det er parkeringsforbud i Trelastgata. 59 minutes ago, barfoo said: Det er åpenbart ikkje nødverge, og gir deg ingen rett til å bryte trafikkreglane. Nødverge er forsvar mot ulovlig angrep, noe det selvsagt ikke er i motsetning til grisebank av han som riper opp bilen. 19 minutes ago, skaftetryne32 said: Ta seg sammen og oppføre seg etter lover og regler heller enn å ta seg til rette som en kriminell for å gjøre livet surere for andre er jo en tanke? Sliter du med beina så fiks beina, eventuelt fiks huet, men ikke parker i sykkelfeltet bare fordi du har pådratt deg stakkars meg mentalitet. Jeg er godt i gang med å fikse opp etter skaden. Det går ikke over natta akkurat. 3
Hugo_Hardnuts Skrevet onsdag kl 12:53 Skrevet onsdag kl 12:53 Snylter skrev (18 minutter siden): Det er parkeringsforbud i Trelastgata. Og i sykkelfeltet er det all stans forbudt, så... 2 2
barfoo Skrevet onsdag kl 12:57 Skrevet onsdag kl 12:57 3 minutes ago, Hugo_Hardnuts said: Og i sykkelfeltet er det all stans forbudt, så... Men alle må jo forstå at snyltelabben sine «skal bare» er viktigere enn resten av Oslo? 3
Snylter Skrevet onsdag kl 13:10 Skrevet onsdag kl 13:10 12 minutes ago, barfoo said: Men alle må jo forstå at snyltelabben sine «skal bare» er viktigere enn resten av Oslo? Det dreier seg ikke om noe "skal bare" for min del, det tar ikke flere timer å "skal bare"
barfoo Skrevet onsdag kl 13:11 Skrevet onsdag kl 13:11 Just now, Snylter said: Det dreier seg ikke om noe "skal bare" for min del, det tar ikke flere timer å "skal bare" Så kvifor skal du stanse i sykkelfelt da? 1
1Dr.E Skrevet onsdag kl 13:44 Skrevet onsdag kl 13:44 (endret) Det er vår, og et nydelig vårtegn at gater og fortauer feies etter vinterens strøssel. Men det var passe surt å ta igjen en lastebil med åpen henger på E18, og ved et vindkast få sandblåst panser og frontrute med sand og subbus 😫 Jeg teller noen titalls små steinsprang i lakken på panseret og små steinsprutskader i frontruta. Irriterer meg grønn over at jeg ikke lukta den lukta på lang avstand og holdt meg i 80 på god avstand frem til neste mulighet til å ta av fra motorveien. Og så skulle det vært ulovlig å kjøre med åpen henger med den slags lastet på. Er vel kanskje det også? Endret onsdag kl 13:45 av 1Dr.E 1 1
Hansien Skrevet onsdag kl 15:16 Skrevet onsdag kl 15:16 1Dr.E skrev (1 time siden): Og så skulle det vært ulovlig å kjøre med åpen henger med den slags lastet på. Er vel kanskje det også? Er det fare for at slik type last kan blåse av hengeren så er man pålagt å gjøre tiltak for å sikre lasten. Så ja, det er ulovlig. Tiltakene er alt i fra vanne topplaget så det blir som et tyngre dekke som ikke kan blåses av under normale omstendigheter til å dra over en presenning. Alternativet er at lasten skal lastes om i egnede beholdere.
Sovna Skrevet onsdag kl 16:29 Skrevet onsdag kl 16:29 Hugo_Hardnuts skrev (6 timer siden): best med så smale dekk som mulig også på vinterstid. Når det kommer snøfall, blir man med brede dekk liggende å flyte oppå snøen Javisst, du sier noe om preparerte sykkelfelt. Snøfritt da eller? Har du tenkt på styrekontroll på vinterføre med smale dekk? Eller mener du seriøst at en Tour de France type sykkel er det beste valget på selv snøføre? Må bare spørre, og jeg holder lattermusklene klare... 1
Barny Aråstad Skrevet onsdag kl 18:30 Skrevet onsdag kl 18:30 Hansien skrev (6 timer siden): Taxi. Eller en venn/familiemedlem som kjører dit du må slippes av også finner de en egnet parkering etterpå. Du glemmer at de 3 viktigste personene i livet til snylteren er som de sier på utenlansk " Me , myself and I" 2
Snylter Skrevet onsdag kl 22:03 Skrevet onsdag kl 22:03 3 hours ago, Barny Aråstad said: Du glemmer at de 3 viktigste personene i livet til snylteren er som de sier på utenlansk " Me , myself and I" Du glemmer at du vet lite om meg, eksempelvis om jeg har familie eller venner i området som kan hjelpe, om det er økonomisk forsvarlig å ta taxi dit osv. Jeg tenker det er på tide å anmode om at enkelte her inne forsøker å holde seg til sak og ikke gå på person. 2 1
qualbeen Skrevet onsdag kl 23:38 Skrevet onsdag kl 23:38 (endret) Jeg synes denne tråden er litt på villspor! Mye dritt-kasting, og meningsmotstander tolkes (bevisst eller ubevisst?) hele tiden i verste mening. Roe litt ned? Se ting fra andre siden, prøve å innhente perspektiver? Selvfølgelig er det ikke greit å parkere i en sykkelvei/-felt. Samtidig vet vi at det skjer. Og vi kan her lese om personer som, pga helse, sårt trenger å minimere avstand fra bil til design så mye som mulig. Selv er jeg frisk til beins, men ikke faen om jeg prøver å få gamle tanter på rullator til å vakle seg frem 200 meter ekstra. Er det slik at det rett og slett ikke eksisterer adekvate stoppesteder for HC o.l.? Det ble nevnt at taxier til et hotell også bruker sykkelfeltet mye. Ergo mangler hotellet egen infrastruktur for å løse av-/pålessing! To skritt tilbake: problem og konflikt er identifisert. Løsning: infrastrukturen er ikke god nok! Det er veldig hyggelig med sykkelfelt, men dersom disse fortærer HC-brukere vekk, mener jeg vi er på blindspor. Vi må ha plass til folk som er dårlige til beins, også, ikke bare spreke menn på racersykkel! --- Forøvrig kudos for oppfordring til vintersykling! Det er kanskje ikke helt umulig, bare man legger inn en bitteliten innsats (gode klær!). Hva prisen på førerkort har å gjøre i denne diskusjonen, forstår jeg dog ikke. Den kan ikke regnes inn. Jeg ser det også ble regnet på kostnad ved å kjøpe og drifte en gammel Leaf, men helt ærlig — her er det ett eller annet enkelte bare ikke forestår! De fleste som har en bil, bruker den til langt mer enn kun til/fra jobb. Bil brukes i helger, ferier, oppsøke fjern og nær - også plasser som har dårlig kollektiv-dekke. Kanskje stapper mann inn barn og samboer, og her har et fraktmiddel som faktisk sparer en for tid?! Bil koster mye penger! Riktignok er ikke en eldre Leaf særlig kostbar, men en rekke andre biler medfører høye kostnader. Noen av kostnadene kan knyttes til hver tur, andre er mer statiske, og forekommer uansett om jeg kjører til jobb eller ei. For å finne ut hva som lønner seg for meg, økonomisk, må vi derfor se på mer-kostnadene ved at jeg benytter min allerede innkjøpte bil daglig. Hvor mye hadde jeg spart på å la den stå parkert hjemme på tunet? (Riktignok kjører ikke jeg bil til og fra jobb, men la oss nå si jeg gjorde det, da .. Hvor mye sparer jeg på å sykle hele året? Eller å reise kollektivt vinterhalvåret (som jeg faktisk gjør)? Endret onsdag kl 23:38 av qualbeen 1
barfoo Skrevet torsdag kl 04:40 Skrevet torsdag kl 04:40 (endret) 6 hours ago, Snylter said: Du glemmer at du vet lite om meg, eksempelvis om jeg har familie eller venner i området som kan hjelpe, om det er økonomisk forsvarlig å ta taxi dit osv. Det gir deg uansett ikkje rett til å stanse i sykkelfeltet. 5 hours ago, qualbeen said: Vi må ha plass til folk som er dårlige til beins, også, ikke bare spreke menn på racersykkel! Ja. Utvilsomt. Men det gir ikkje folk lov til på stanse i sykkelfelt. Forøvrig er jo majoriteten eg har sett stå i sykkelfelt foodora, wolt, handtverkarar etc. Eg kan faktisk ikkje komme på å ha sett folk som er dårlege til beins stå i sykkelfelt. Endret torsdag kl 04:54 av barfoo 2 1
Kjøleskap Skrevet torsdag kl 05:01 Skrevet torsdag kl 05:01 Parkering i sykkelfelt. For en ås å dø på. 1
barfoo Skrevet torsdag kl 05:06 Skrevet torsdag kl 05:06 4 minutes ago, Kjøleskap said: Parkering i sykkelfelt. For en ås å dø på. Og det uten å oppgi truverdig grunn til at det er tvingande nødvendig... Som jo burde være lett om det faktisk er det. 1
Hugo_Hardnuts Skrevet torsdag kl 06:24 Skrevet torsdag kl 06:24 Sovna skrev (13 timer siden): Javisst, du sier noe om preparerte sykkelfelt. Snøfritt da eller? Har du tenkt på styrekontroll på vinterføre med smale dekk? Eller mener du seriøst at en Tour de France type sykkel er det beste valget på selv snøføre? Må bare spørre, og jeg holder lattermusklene klare... Ja, jeg snakker om sykling i områder ala Oslo der det er bart dekke 90% av tiden. De få dagene det er større snøfall, der snøen ikke umiddelbart forsvinner pga. salting, fungerer det etter min erfaring bedre med smale dekk fordi de da trenger ned gjennom nysnøen og får grep i asfalten under, fremfor brede dekk som blir liggende å svømme oppå. Det gir da mye bedre styrekontroll, og fungerer også betydelig bedre alle de dagene det ikke er snø. Så innebærer "så smale dekk som mulig" at det selvfølgelig må vektes opp mot alt det andre man skal forsere, slik som ujevnheter, trikkeskinner, osv. Meg bekjent får man heller ikke racerdekk med pigg, så da faller spørsmålet om racersykkel på sin egen urimelighet. Sykler man i områder der snøføre er normalen, er brede, grovere piggdekk selvfølgelig mest fornuftig. 1
Hansien Skrevet torsdag kl 06:52 Skrevet torsdag kl 06:52 Snylter skrev (8 timer siden): om det er økonomisk forsvarlig å ta taxi dit Jeg kjøper ikke dette poenget når alternativet er å risikere bot ved å ulovlig parkere for sin egen komfort. Det finnes flust av parkeringsmuligheter i og nær Oslo sentrum, eller utenfor om man velger å ta kollektivtransport inn til Oslo. Taxi ifra disse plassene til ønsket sted å bli sluppet av koster ikke mange kronene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå