Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ja, du sier noe. Nesten så det hadde vært litt moro å kontakte vekterfirmaet og sende en formell klage. Noen som aner hvilket vekterfirma som har en blå logo? Logoen er formet som et slags abstrakt menneske om jeg husker rett.

 

Her om dagen så jeg en bil fra nevnte selskap hvor det var klistra bakpå: "Hvordan syns DU jeg kjører? Ring tlf...."

 

PM hvis du vil ha nummeret!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Applaus til fyren på Rema som tydeligvis mente at hensynløshet er et handicap. :p

Han nøyde seg ikke med å bare okkupere en handicap-plass. Han parkerte på skrå og blokkerte begge to.

Høres ut som at han parkerte i sin fulle rett...

 

Men handicaped i hodet kvalifiserer ikke til "bevegelseshemmet"...

Lenke til kommentar
Applaus til fyren på Rema som tydeligvis mente at hensynløshet er et handicap. :p

Han nøyde seg ikke med å bare okkupere en handicap-plass. Han parkerte på skrå og blokkerte begge to.

Høres ut som at han parkerte i sin fulle rett...

 

Men handicaped i hodet kvalifiserer ikke til "bevegelseshemmet"...

I tillegg skal man vel gjerne ha det skriftlig på et bevis som skal ligge synlig bak frontruta? :p

Lenke til kommentar

Når jeg ser hvordan mange kjører lurer jeg på om sertifikat på postordre skulle bli forbudt i Norge, slik at flest mulig fikk litt obligatorsik tvunget kunnskap om kjøring.

 

Hvorfor heter det "Vikeplikt" når det det er ingen som bruker den som en plikt men heller som en "kanskje"? "Vik om du har tid" burde det heller vært kalt. Taxisjåfører er ekstrem her, men det er jo ikke rart, de er stilt over envær trafikalsk lov nedskrevet her til lands. Ting som "Vikeplikt", "Fartsgrense" og "hensyn" er ord som står i fremmedordboken, en bok som ligger nedstøvet og glemt på Taxi sentralen.

 

Var så godt i gang her så fortsetter like fult.

 

Yrkes sjåfører i store lastebiler burde hadt en god omgang juling, spesielt sjåfører som kjører for Tine og Nord cargo men og de tullingene bak rattet for Shell og Statoil. Skulle ikke ta mer enn 2 hjerneceller for å trekke konklusjon at smal norsk riksvei med svinger ikke er bygget for 90 km/t kjøring. Dessverre har jeg mistet mange speil på bilen min for slike idioter som anser det som sin plikt å kjøre som en idiot på slike veier. Og hva er det med lysbruken på disse nevnte sjåfører? Skulle faktisk ikke mer enn 1 hjernecelle til for å tenke seg at juletreet man har av en lysrigg i fronten gjør forbanna vondt i øynene om du ikke dimmer ned med en gang. For mange ganger har jeg nesten kjørt i front eller kjørt i grøfta fordi jeg ikke ser en forbanna dritt på veien. Som med taxisjåfører, og mange andre, skulle disse sjåfører vært nøkket lappen fra og vært påtvunget kurs innen kjøring.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg aller mest i trafikken er alle som absolutt må ligge opp i ræven på bilen min. Eg kjører ikkje forseint eller så altfor mye over grensen men det er ikkje nok uansett. Eg har sett noen slike tilfeller på vinterføret disse dagene med forbikjøring. De burde faen meg ikkje ha lappen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her om dagen ble jeg forbikjørt av en taxi i en 60-sone (han holdt hvertfall 90 etterpå). I dag fant jeg ut at det var stefaren min, og da jeg sa hvor idiotisk han er forklarte han seg bare med at 'han har en helt annen oppfatning av hva trafikkbildet er' og 'han hadde det travelt'. Da sa jeg bare at han muligens er mer trafikkvant en meg, men det er fortsatt ingen unnskyldning for å bryte loven. Fartsgrenser, vikeplikt, røde lys o.l. gjelder alle. 'Loven er til for å brytes' var det smarteste han klarte å svare, før han fortsatte å skryte over at alle taxisjåfører enkelt kan kommunisere med hverandre, og de klarer derfor å unngå kontroller.

 

Håpløst.

Lenke til kommentar

Joda de har god kontroll på fartskontroller og fotobokser men noen må være først med å oppdage en kontroll og politi i sivil er heller ikke så lette å oppdage så en vakker dag smeller det med den holdningen.

Ayrton Senna er død og var i livet verdens beste F1 sjåfør når han levde.

Det var ikke bare at han var verdens beste men det skilte stort mellom han og nummer 2.

Lenke til kommentar

Angående at han har en annen oppfatning av trafikkbildet enn deg, så tror jeg nok at han har det. Er selv yrkessjåfør på deltid, og gjør nok en del manøvre i trafikken, f.eks. feltskifter, fortere enn den jevne trafikant. Det er viktig å nevne at jeg selvsagt ikke gjør noe som kan være farlig! Uansett, det gir selvsagt ikke verken ham eller meg noen grunn til å bryte loven for det!

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, det er jeg enig i. Jeg har hatt lappen i 6 måneder, og da sier det seg selv at han har en annen oppfatning enn meg. Men det var bare måten og sammenhengen som han sa det på, som om han ble over loven fordi han kunne mer.

Lenke til kommentar

Tror nok det var for å tøffe seg litt og for å unnskylde at han rotet det til og ble sett.

 

Kjører buss. Og eg tror nok mange av mine venner etc er overrasket over koss raske beslutninger eg tar i byen når eg kjører privatbil. Man får et helt annet forhold til trafikken når man kjører mye og gjerne med større kjøretøy. Men det gjør oss ikke til gud bak rattet uansett...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det var koselig å komme seg på jobb i dag, altså. Først måtte jeg bruke en halvtime på å strø bakken opp fra der jeg bor, og så måtte jeg bruke en og en halv time i kø på en strekning som vanligvis går unna på et kvarter. Snø i Stavanger, jippi :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Her om dagen ble jeg forbikjørt av en taxi i en 60-sone (han holdt hvertfall 90 etterpå). I dag fant jeg ut at det var stefaren min, og da jeg sa hvor idiotisk han er forklarte han seg bare med at 'han har en helt annen oppfatning av hva trafikkbildet er' og 'han hadde det travelt'. Da sa jeg bare at han muligens er mer trafikkvant en meg, men det er fortsatt ingen unnskyldning for å bryte loven. Fartsgrenser, vikeplikt, røde lys o.l. gjelder alle. 'Loven er til for å brytes' var det smarteste han klarte å svare, før han fortsatte å skryte over at alle taxisjåfører enkelt kan kommunisere med hverandre, og de klarer derfor å unngå kontroller.

 

Håpløst.

 

Den holdningen hadde de her i omeng og, helt til politiet ungikk å bli sett og dermed knep en idiotisk taxisjåfør i å kjøre i 90 i 50 sonen. Lappen gikk naturligvis på stede.

 

Men grunnet vårt perfekte lovverk trengte bare sjåføren å syte litt til staten så hadde han lappen tilbake. Lenge leve dobbeltmoralen.

Lenke til kommentar

Det er jo en kjent sak (ihvertfall opplever jeg det sånn selv) at drosjer og busser er det best å gi fri veg for. De tar overhodet ikke hensyn og oppterer omtrent som de alltid har fødende passasjerer som må på sykehuset FORT. Jeg har selv blitt nesten påkjørt av busser som presser seg ut fra busstopp, helt uten bruk av blinklys og når jeg var nesten helt forbi. Angrer bittert på at jeg ikke hadde guts til å bruke hornet. :mad:

Har ved flere anledninger sittet på med drosjer som jeg synes kjører rykkete og hvor jeg finner det direkte ubehagelig å være passasjer. Voldsom bruk av gass med påfølgende voldsom nedbremsning foran lyskryss er vanlig kost. Selv prøver jeg å få så mye flyt som mulig når jeg kjører, ved å bruke bremsen minst mulig, mens det hos drosjesjåførene virker som det går sport i å bruke mest mulig bensin og være mest irriterende. :no: Bare fordi de kan gjemme seg under den etterhvert veldig tynnslitte paraplyen som sier at de har et viktig ærend.

Lenke til kommentar
Voldsom bruk av gass med påfølgende voldsom nedbremsning foran lyskryss er vanlig kost.

Det er litt morsomt, spesielt her i trondheim. Man trenger ikke kjøre gjennom samme lyskrysset så alt for mange gangene for å oppdage "mønsteret" og hvor lang tid det tar før trafikklysene skifter. Jeg fryder meg hver gang jeg kjører gjennom byen uten å røre bremsepedalen mens taxiene kjører som jojo'er i kollektivfeltet (spesielt inn mot byen, sydfra).

Lenke til kommentar

Aaah. Eg husker en gang. Kjørte fra Sandviken til Danmarksplass via Øverst i Solheimslien, gjennom danmarksplasskrysset og helt til Tine Meierier. Ikke et rødt lys hele turen.

 

Trodde egentlig ikke det var mulig.

 

 

Men du som snakker om busser som presser seg ut. Det er en ond sirkel det der. Eg kjørte buss til nå nylig. Og eg kan med handa på hjerte skrive under på at det er kun et fåtall som faktisk bryr seg om vikeplikten til en buss på busstopp. Blinklyset er kun til pynt. Ingen gidder stoppe/bremse ned før man begynner å kjøre allikevel. Og når man da begynner å kjøre må man kjøre litt, slik at bilistene ser at bussen faktisk rører på seg. Stoppe opp og vente til de har stoppet og tenker på å slippe deg ut for så å starte turen.

 

Og tro meg. Man blir DRITTLEI av at folk ikke overholder vikeplikten når man kjører i 8 timer.

 

Dette "fenomenet" er forøvrig veldig forskjell fra Bergen til STavanger. I stavanger har bilistene skjønt at når bussen blinker så kjører den. Har opplevd at de står med stive hjul i det øyeblikket man slår på blinkern. Tror det har noe med å lære på den harde måten. For skyldspm. pleier somregel være lett å avgjøre....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Måtte alle de slowassretards som føler for at venstrefelt er et sted hvor de kan tenke på hva meningen med livet virkelig er, finne et mørkt og ekkelt sted å forbli der til all evighet! (Puste pust ikke bli for sinna nå)

Seriøst, dere ligger der og gir en god faen at det kommer biler bak som vil forbi. Som resulter at jeg eller vi må benytte oss av høyrefelt for å gjøre noe håreisende forbikjøringer som reglerett er helt unødvendig!

Ja, jeg har littegranne roadrage og ser kanskje litt for mye rødt når jeg kjører men jeg har da hvertfall oversikt og tenker relativt logisk til å kjøre ut ifra vær og trafikken tilsier.

 

& en annen ting. Dette er vel rettet imot alle dere kjører over 70 år som virker livredd for å kjøre.

HOLD DERE HJEMME!

Sniker dere fram i 40 km... Hjelpe meg.

 

Tror det var alt for ikveld :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...