Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Som nordlendig er jeg dessverre dårlig stilt når det kommer til temperamang i trafikken. Ikke at det anfekter kjørestilen men etter 7 år med sertifikatet har jeg brukt et par gode gloser og vist bra mange fingrer.

 

Som her om dagen, en kødd som kom kjørende ned gaten og på hans side sto der parkert 5 biler på rad, ingen biler på min side. Nå normalt sett er det den med hindringen på sin side som må vike men kødden la seg ut og begynte å kjøre. Dro en tater i meg så jeg fortsatte å kjøre helt til vi møttes på midten. Jeg nektet å rygge av ren forbandelse, tutet og viste han en fin liten finger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare idag vært en hårsbredde fra to mercedeser på sikkert 1.6-1.7 tonn hver, begge kjørt av gamle, demente, ubrukelige sjåfører. I begge tilfellene ble deres vikeplikt brutt ganske så heftig. Vil først gjøre oppmerksom på at dette ikke var en "ÅJA-JÆVLIG-BIL-FORAN-MEG-BRÅSTOPP" der begge biler står stille, ganske nærme hverandre, men heller slik at jeg måtte kaste bilen min til siden mens de ubrukelige jævlene freser forbi i 40-50km/. De har også en tendens til å kjøre enda fortere for å komme seg unna(?).

 

For det første, hvorfor har det seg slik at de først skal holde fartsgrenser når de kjører på vei med høyreregel, men aldri ellers?

For det andre, er det mulig å anmelde dem hvis jeg har vitner (greit å vite neste gang, for det kommer faen til å skje igjen)?

For det tredje, hvor etisk hadde det vært av meg å punktere alt som fantes av dekk i borettslaget der jeg lever? Det virker som om det lett kan øke levealderen min, jeg vil faen ikke ha en så tung bil i døra mi. På en annen side hadde jeg lett anmeldt det, og mest sannsynlig kunnet lage en enorm sak ut av det, derav skremme livsskiten ut av de forbanna tullingene.

 

Rullatortvang! De skal jo på liv og død putre rundt i hele jævla byen uansett, men da får vi kanskje skremt dem inn i huset sitt til slutt. Vil tro hjertet får fart på seg når det ligger 15 irriterte bilister bak den skrøpelige gamlingen som absolutt skulle ut på hovedveien.

 

Meeh..

Lenke til kommentar

Prøver å ta en utblåsning her, selv om jeg ikke ble så veldig sint at det gjorde noe..

 

Var på tur bort til bensinstasjonen for å hente en kompis som var ferdig på jobb. Jeg kom i nokså god fart inn mot en 50-sone, og rundt svingen var det en eller annen kassebil som tilhørte et vekterfirma. Jeg måtte slakke ned en del, og skal innrømme at jeg havnet litt nærme han - men langtifra "dramatisk" nærme. Men jamen tror du ikke luringen trør på bremsen, da ble det ubehagelig nærme - hva f*** tenker jeg, og legger meg ut til siden for å se om han måtte bremse ned for en person/et dyr, men nei. Han blinker seg av veien, og jeg følger etter - han tar seg deretter en tur rundt bensinstasjonen, før han stopper. Jeg kjører opp ved siden av han, og han kommer ut - da skjønner jeg hva slags type han er (...), han kom mot meg i rasende fart, men da jeg tenner kupelyset og han innser hvor stor jeg er, slakker han av litt .. før han banker på ruta:

 

Jeg: "Hva i ******* var det der?"

Han: - ... Jeg trødde på bremsa så du skulle få dæ en støkk, det der gjør du ikke igjen!

Jeg: "Du så at jeg kom fra 70-sona ja?"

Han: - ... (Grynt)

Jeg: "Neste gang så trør du heller på bremsepedalen et par gang før du gjør noe sånt idioti"

Han: - Til pass for dæ at du får dæ en lærepenge

Jeg: "Så du mene at du kan leke trafikkpoliti, og skape enda farligere situasjoner?"

 

... Han så stygt på meg, og gikk tilbake til vekterbilen - fyrte opp en sig og pratet litt i walki-en. Jeg sto å så på han en stund, flirte litt, før han forsvant ...

 

Absurd situasjon som jeg stusser litt på enda :p

Lenke til kommentar

Kjapp utblåsning:

 

Noen ganger lurer jeg på om enkelte i bærum er stokk dumme. De kjører inn på busstasjonsområdet. Altså der kollektivbussene skal være, og taxiene, og ingen andre. De kjører inn mot høyre, og går ut mot venstre.

kanskje det virker naturlig, men har de da glemt at bussene kommer ut fra høyre, og INN fra venstre.

En dame i en større bil holdt på å kjøre rett inn i froten på 151 sist kveld pga det...og det står jo vitterlig skilt om innkjøring forbudt untatt for bussene.

Lenke til kommentar
Eg bare lurer på hvorfor trafikklysene aldri blir gule/grønne før man har rukket å stoppe bilen helt opp.

 

DET er plagsomt

 

 

Kjør saktere inn mot trafikklyset om det er rødt, da vil du fortsatt være i fart når det blir grønt..

 

 

hehe... You think? Det er jo det eg mener. Man siger så sakte man kan, men lyset skifter ikke før man har måttet stoppe bilen helt. Kjører buss, så har en del passeringer i lyskryss i løpet av en dag. Og det er påfallende å se at dette skjer såpass ofte at man kan nesten kan kalle det en naturlov :D

Lenke til kommentar

Reglene er ganske greie.. dersom du var så nært at det var fare for kollisjon, så var du for nært og da har du brutt følgende regel:

3. Avstanden til forankjørende skal være så stor at det ikke oppstår fare for påkjøring dersom den forankjørende saktner farten eller stanser. Avstanden skal være slik at forbikjørende uten fare kan kjøre inn mellom kjøretøyene.
Lenke til kommentar

Mmm, joda. Men det var det altså ikke. Problemet var jo måten han stanset på, altså kun for å bevise poenget sitt - noe som blir helt feil. Om det faktisk hadde vært et nødstilfelle som gjorde at han stoppet, hadde det jo vært greit - da det var god avstand mellom oss.

 

Grunnen til at det irriterte såpass var at jeg mistet omtrent halvparten av piggene på mine splitter nye piggdekk ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...