Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hender at jeg bruker bremselysene for å skremme romperyttere jeg også, men da er det aldri lenger inn med pedalen enn at kun bremselysene tennes, slik at jeg egentlig ikke mister noe fart. Men du og du, det funker... :)

 

I situasjonen med Vaktservice er dette ren idioti fra sjåføren av varebilen. Tipper dog at du kom alt for fort, ellers hadde ikke situasjonen oppstått. Uansett, man bråbremser ikke på den måten for å lage et poeng, i alle fall ikke når bilen bak nærmer seg fort allerede.

Lenke til kommentar

Ser da nok av de som bare kjører ut og som med

vitende å vilje vet at de bryter vikeplikten sin..

 

Holdt på seinest på fredag å ta sida på en rimelig ny Mercedes,

men takket være oppmerksom, møtende bil som la seg ut

kunne jeg legge meg over i feil fil, for hadde ikke sjangs

til å bremse så mye som nødvendig for å ikke treffe denne Merca..

 

Jeg vet han visste om vikeplikten, for han så på meg, jeg ga null signal

om at jeg skulle stoppe, holdt 70 som var sonen der, og slapp ikke opp

på gassen eller noen ting, men han venta til jeg var veldig nært før han

kjørte ut forran meg..

Beste var vel at han hogg i bremsen når han hadde kommet seg ut

forran meg fordet møtende bilist, som for øyeblikket sto halvveis i

grøfte, tuta på han...

 

Gikk med nød og neppe så akkurat som det kunne :)

Lenke til kommentar
Prøver å ta en utblåsning her, selv om jeg ikke ble så veldig sint at det gjorde noe..

 

Var på tur bort til bensinstasjonen for å hente en kompis som var ferdig på jobb. Jeg kom i nokså god fart inn mot en 50-sone, og rundt svingen var det en eller annen kassebil som tilhørte et vekterfirma. Jeg måtte slakke ned en del, og skal innrømme at jeg havnet litt nærme han - men langtifra "dramatisk" nærme. Men jamen tror du ikke luringen trør på bremsen, da ble det ubehagelig nærme - hva f*** tenker jeg, og legger meg ut til siden for å se om han måtte bremse ned for en person/et dyr, men nei. Han blinker seg av veien, og jeg følger etter - han tar seg deretter en tur rundt bensinstasjonen, før han stopper. Jeg kjører opp ved siden av han, og han kommer ut - da skjønner jeg hva slags type han er (...), han kom mot meg i rasende fart, men da jeg tenner kupelyset og han innser hvor stor jeg er, slakker han av litt .. før han banker på ruta:

 

Jeg: "Hva i ******* var det der?"

Han: - ... Jeg trødde på bremsa så du skulle få dæ en støkk, det der gjør du ikke igjen!

Jeg: "Du så at jeg kom fra 70-sona ja?"

Han: - ... (Grynt)

Jeg: "Neste gang så trør du heller på bremsepedalen et par gang før du gjør noe sånt idioti"

Han: - Til pass for dæ at du får dæ en lærepenge

Jeg: "Så du mene at du kan leke trafikkpoliti, og skape enda farligere situasjoner?"

 

... Han så stygt på meg, og gikk tilbake til vekterbilen - fyrte opp en sig og pratet litt i walki-en. Jeg sto å så på han en stund, flirte litt, før han forsvant ...

 

Absurd situasjon som jeg stusser litt på enda :p

 

Om det var slik at du var kommet inn i 50 sonen så skulle du faktisk slik sett ha vært i 50, om du så kommer fra en 70 sone. Fartsgrensen gjelder fra skiltet og ikke 50 meter etter skiltene (eller en hvilken som helst distanse). Vet om mange som har fått seg bøter for å ligge i 60 i 50 sonen rett etter 50 skiltene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg slipper alltid på gassen før skiltet, slik at jeg ligger i rett hastighet når ny fartsgrense inntrer. Like morro hver gang jeg plutselig ser en bil helt opp i ræva på meg, tydelig irritert over at jeg kjører 'aaalt for sakte' :p

Lenke til kommentar

Kjørte på E6, og lå i venstre felt. Foran meg, i høyre felt ligger det en semi-trailer bak en annen bil. Jeg har en del høyere fart enn de to, og er i ferd med å kjøre forbi. Plutselig legger semi-traileren seg ut og foran meg. Jeg må bremse. Gir han 5-6 blink med fjernlyset. Etter hvert legger han seg til høyre igjen og slipper meg forbi. Gir han et par tut. Da eksploderer han og tuter lenge og blinker febrilsk med det han har av lys. Så kaster han seg i venstre felt bak meg og legger seg "på hjul" etter meg. Jeg legger meg i høyre felt og kjører sakte forbi en fotoboks, hvorpå han da legger seg på siden av meg og sperrer sånn at jeg ikke kan kjøre forbi flere biler. Holder på sånn helt til jeg tar av E6...

 

De sier at vi har for få lastebilsjåfører, men jeg skulle gjerne vært foruten enkelte av de....

Lenke til kommentar
Han skjønte vel at han hadde bæsja på leggen etter at han så de 5 - 6 blinkene fra deg og tok tutinga etterpå som en ren provokasjon.

Han la seg jo tross alt inn igjen etter å ha passert bilen han skulle kjøre forbi.

Man trenger ikke overdrive heller.

 

Man skal klare å unngå å "bæsje på leggen" når man er yrkessjåfør, det er min mening...

Lenke til kommentar

I dag vil jeg klage på sjåføren av denne audien:

 

(det er ikke bileier som kjører, han sitter i passasjersetet, bare så det er sagt).

 

Jeg fortalte det til deg da du endelig stoppet, men jeg sier det her også. Selv om det tilsynelatende er flatt der man står og venter på rødt lys må man sørge for at bilen ikke begynner å trille. Og når man til og med er så sløv at man ikke merker at bilen triller 30-40cm bakover og bråstopper i bilen bak (meg) så er det kanskje på tide å revurdere sin evne til å kjøre bil. Ikke engang da jeg brukte hornet reagerte du.

 

DSC00362.JPG

 

Uheldigvis for meg hadde du tilhengerfeste, heldigvis for deg har jeg bare en gammal volvo...

Endret av Zeph
Fjerna bilete med registreringsnummer synleg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skjønner ikke koss han fikk det til....

Automatgir + sløv drosjesjåfør...

Endra Jotuns svar til det jeg mener er årsaken. Jeg kjørte i dag bak en taxi. Først så det ut som den ble taua, for den lå farlig nær bilen foran, men det var feil. Lyskrysset nærma seg, bilen foran taxien kjørte på veldig gult, taxien fortsatte likegreit på rødt lys, og fortsatte å ligge like nærme nedover bakken.

Lenke til kommentar

Erik Braseth: Så du stopper ikke før du er 30-40cm fra bilen forran? Og du sier han bør revurdere sine evner til å kjøre bil? Kanskje du bør revurdere dine egene evner før du legger ut bilder av reg. nummer og full pakke uten sjåføren har mulighet til å forsvare seg.

Lenke til kommentar

Når det er kø skaper litt avstand bedre flyt i trafikken, blir ikke så mye rykk og napp.

Men han skrev at det var i et lyskryss. Jeg mener man bør ta høyde for at andre kan gjør feil i trafikken, helt unødvendig og forkastlig å trykke seg så langt intill bilen forran.

Lenke til kommentar

At avstand i en saktegående/stillestående kø forran et lyskryss eller ikke skaper ikke mere flyt fordi bilistene er like trege til å følge på uansett, det eneste man oppnår er en kø som strekker seg enda lengere en nødvendig.

Og når det kommer til å sige bakover så er det uhørt, man har bremser på bilen og greier man ikke å manøvrere føttene slik at bilen ikke siger så skal alle biler ha parkeringsbrems som på biler med manuell girkasse er plassert rett ved siden av girspaken og der fikk jeg jaggu meg tatt gamle Toyota varebiler med rattgir og brekk rett under.

Siger du bakover på oppkjøringa når du skal ta løs stryker du så det er en egenskap som skal sitte.

Lenke til kommentar

Jeg er naturligvis enig i at å sige bakover er totalt på trynet, men alikevell ser jeg det skjer ganske ofte, på grunnlag av det ser jeg det på som ganske fornuftig å ikke innsistere på å gni seg helt inntil hengerfestet på bilen forran. Det vil også få bedre flyt i køen om man har en meter eller to å gå på siden man da kan akselrere samtidig som bilen forran, isteden for å måtte vente til bilen forran har fått fart før man kan flytte på seg. Og at køen blir litt lenger i selve lengden ser jeg ikke problemet med. Det er farten på køen eller antall biler i minuttet som er relevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...