Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

I dag haldt fronten på bilen på å vandre heden, då den andsvake kødden framfor meg bråbremsa framfor ein fotoboks.

Kva i helvete er i vegen med folk? Om fartsgrensa er 70 på staden, er det noko alvorleg gale med ein fotoboks som blinkar deg i denne hastigheita. Om du er trugandes til å bråbremse på eit langstrekk, utan avkjørsle i ein 70-sone, (Der det ikkje har vore elg sidan 60-talet.) bør du revurdera di evne til å føre bil.

 

Rydde baki verktyget måtte eg og! IDIOT!

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som får folk til å gi på ekstra bare for å prøve å legge seg rett bak når man kommer inn på oversiktlige forkjørsveier? Jeg hadde jo tid nok til å få opp farten om den idioten ikke absolutt skulle gi på når han så at jeg kjørte ut.

 

Brøytekanter er gøy, spesielt når man skal inn på fokjørsveier med fartsgrense 50. Når føret i tilleg er jævelig så blir marginene små :/

Lenke til kommentar

Irriterende med folk som ikke har forstått poenget med rundkjøringer. Man skal da holde en såpass lav fart gjennom den sånn at de som venter på tur skal kunne klare å komme seg inn mellom bilene. Og har man råd til å ha bil må man da vel ha råd til blinklyspærer?

Endret av bash
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Faen, nå hadde jeg helt glemt at jeg skulle komme her og klage over at det kunne gått virkelig ille med meg ... på onsdag kræsja jeg nemlig! Jeg kjørte på en forkjørsvei (fartsgrensa var 60), og ved en Rema 1000 var det to biler som skulle inn (de måtte da krysse mitt kjørefelt, skal lage tegning). Den første idioten 'tar en spansk en' og kaster seg inn, og jeg må såklart bremse. Idioten bak presterer faen å følge etter, og jeg må bråbremse. Jeg klarer å redusere farten kraftig, men alikevel ikke nok til å ikke treffe ham. Heldigvis var det ikke noe stort smell, bare et litt kraftig bump. Jeg signaliserte fyren at han skulle følge etter inn til Remas parkeringsplass, slik at jeg kunne se hva slags skader han hadde forårsaket. Dum og feig som jeg er (liker ikke konfrontasjoner :p ) tok jeg bare en kjapp titt på bilen min, og så ikke noe spesielt, så jeg dreit i skademelding og sa bare 'det er greit'. Det var ikke før jeg kom hjem at jeg merka at skaden var litt større (fronten hadde blitt litt klemt, og siden over venstre forhjul var forskjøvet litt utover, men ikke noe alvorlig). Kunne sikkert fått noe på forsikringen, slik at jeg kunne ha fiksa det, men men...

 

 

Den blå bilen er meg, den lilla bilen er den første som brøt vikeplikten, den røde er den andre som brøt vikeplikten (som jeg endte i fronten på).

Disclaimer: Colors may vary from those of the actual vehicles. ( Jeg hadde da ikke tid til å se på fargene til bilene! :roll: )

 

Og ja, jeg vet at paint-tegninger er über-pro...

Lenke til kommentar

Da jeg ble påkjørt bakfra kunne jeg også bare dritt i skademelding (trodde jeg). Bilen bak (Flott, dyr, ny Mercedes Benz CLK200) fikk smadra front. Jeg fikk noen ørsmå riper i fangeren og litt bøyd hengerfeste. Trodde det ikke var så ille siden man knapt kunne se noen skader. Tok alikevel full skademelding etc. og på verkstedet fant de ut at hele ramma hadde fått en salig smell. Fikk retta ramma, nytt hengerfeste og helt ny bakfanger. Samt at de vaska og polerte hele bilen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ble bare så stressa og forfjamset at jeg ikke helt tenkte meg om, jeg burde jo ha skrevet skademelding uansett. Kjører en 13 år gammel bil som har kjørt 650 000 (jepp!), det er litt av hvert som kunne ha vært fiksa på den. Jeg la faktisk merke til at noe av lakken foran ble skrapt bort, men det er for sent å tenke på nå.

 

Det morsomme var jo at personen som brøt vikeplikten (en utlending) umiddelbart stilte spørsmålet 'Hvorfor du bremsa?' ... før han fortsatte og unnskyldte seg. Når jeg tenkter tilbake var det hele egentlig litt komisk. Selv fikk han kun en liten bøy på skiltet, hvertfall som var synlig.

Lenke til kommentar

Er så sinnsykt mange som ikke veit hvordan man skal ligge i en rundkjøring. Opplever det flere ganger i løpet av en dag på jobben, hvor det i 90% av tillfellene er damer (no offence) bak rattet.

 

Også folk som må ha minst 1km fri bane i hver rettning, før de kjører ut i et kryss.. Blah.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Idag var det 2 stk vikepliktsbrudd. en som absolutt skulle presse seg inn foran meg like før jeg skulle kjøre forbi han (2felts vei i kjøreretningen som avsluttes ca 800m lenger framme og man må felge venstre eller høyre felt), og hadde mye lavere fart enn meg. Det endte da med forbikjøring på høyre side.

 

På vei hjem igjen, på vanlig forkjørsvei, 70 km/t, var det en idiot som kasta seg foran meg fra et kryss fra venstre. Jeg måtte vel bremse ned i 20km/t for å ikke smelle i ræva hans. Og bak meg var det ingen biler. Men han hadde tydeligvis ikke tid til å vente 2-3 sekunder til...

Lenke til kommentar

@ RCP-88.

Skjedde akkurat det samme som med meg på vei til hytta på Ringkollen for en stund siden.

Det var dog en lastebil som kasta seg ut foran meg. I tillegg klarte han å bomgire eller kvele lastebilen så han stoppa helt opp. I tillegg hadde jeg ingen biler bak meg.

For de som har kjørt der før så var det påkjøringen fra Onsakervika camping han kom ut fra. Rett før man svinger av mot Klekken/Ringkollen. Dyrkes epler på begge sider av veien.

Der hvor han kom ut fra går det greit oppover, noe som passet fint når bilen gikk på 3 sylindre og gikk omtrent like bra som en MB 240. Jeg måtte da starte opp fra 0km/t i oppoverbakke. Ble til at lastebilen dro fra meg i oppoverbakken.

 

Må også si at høye brøytekanter irriterer meg, mange steder får man ikke sett om det er klart før det må være klart.

Lenke til kommentar

Blir vel til at man kjører sakte ut på veien, så man har tid til enten å bremse hvis det kommer en bil eller gi gass hvis det er en luke.

Er ihvertfall slik jeg gjør det. Dog holdt det på å gå skikkelig galt her om dagen, da jeg så to biler passere (de var høye) hvor den tredje var ganske lav :p

Tror han sneia rumpa på bilen min med en halv meter ^^

Lenke til kommentar

Uoversiktlige kryss er noe skikkelig dritt.. husker en gang jeg ble stående og blokkere et felt, fordi jeg feilberegnet en luke fra høyre hvor jeg skulle til venstre. Ble stående ute i veien mens jeg ventet på en ny luke siden jeg ikke bare kunne rygge tilbake heller (uoversiktlig der også). Ble litt kø på venstre side av meg.

 

Det hele blir jo ikke noe bedre i slike kryss hvor man har vikeplikt for begge retninger, man skal til venstre, og det hele tiden kjører forbi biler på høyre side som gjør det umulig å se om det kommer noen fra venstre (evt. motsatt). Jeg selv prøver å unngå å kjøre opp på siden av biler på vei inn mot kryss der jeg ikke ser det som nødvendig.

Lenke til kommentar

I dag var det min tur til å bli utsatt for den klassiske "gammel mann med hatt i liten bil". Jeg kom kjørende i 60 km/t på forkjørsvei, når fyren plutselig bestemmer seg for å legge seg ut et par sekunder før jeg kommer til å passere.

Det var heldigvis ingen biler i den andre kjørebanen, så jeg fikk svingt meg over dit.

Jeg er blå strek, gammel mann er rød.

post-37816-1236181815_thumb.png

Endret av Mikachu
Lenke til kommentar

Nå har det vært veldig mye dårlig kjøring de siste ukene her i byen.

 

1. Rundkjøringer. Er tydligvis ikke alle som skjønner at man har vikeplikt for bilene til venstre. Her om dagen var det en ung mann som bare kjørte rett ut i rundkjøringen, jeg hiver meg på bremser og horn og prøver å svinge unna så godt jeg kan. Er 10cm fra å kjøre inn i han som har vikeplikt for meg.

Også har vi alle tullingene som kutter rundkjøringen helt når de ligger i ytterste felt og har noen på innsiden. Vet ikke hvor mange ganger jeg har måtte bråbremse for at føreren plutselig kutter hele svingen og er på vei til å kjøre rett inn i siden min.

 

2. Kryss. Her i området er kryssene ganske oversiktlige mtp brøytekanter. Likevel tar det aldri slutt på de som hopper rett inn på veien foran nesa mi (på veier hvor jeg har forkjørsrett).

Så har vi de tullingene som tar luker som egentlig er mer enn gode nok. Problemet med disse er at de ikke tråkker på gassen, så jeg ligger plutselig og ser på hva som befinner seg i bagasjerommet. Er muligens en god ide å tråkke litt på gassen for å komme opp i samme fart som de andre på veien har..

 

3. Mobil. I dag kjørte jeg bak en som både snakket i mobilen og skrev sms. Dette var ikke morsomt å se på. Mannen klarte ikke å holde farten stabil i det hele tatt, flere ganger var han nær ved å kjøre på bilene i motsatt kjørefelt og lå ofte på kanten til å kjøre i grøfta. Denne karen hadde tydligvis mye større fokus på mobilen enn på kjøringen.

Så har vi de andre som bruker mobilen og dermed ikke klarer å bruke blinklys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...