Gå til innhold

NV40 på plass i testlaben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pixel shader 3? Høres veldig spennende ut. Men Gud bedre.. den kjølinga har samme type feste som min MIST Frostbite som kjøler P4 2.8 CPUen i kabinettet mitt.. Tror den saken der støyer noe grusomt og utvikler en god del varme. Håper selvfølgelig jeg tar feil, men med en så monumental kjølevifte og system, er det ikke mye tvil.

 

Uansett.. -SUKK- :love:

 

PS... kanskje det kunne være mulig å bruke en Frostbite eller noe lignende på det kortet og? Det virker jo som man nå like gjerne kan kjøpe 2 CPU kjølere når man først shopper.. for GPUene på dagens nyeste skjermkort blir vel omtrent like varme (eller mer) som CPUen.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Pixel shader 3? Høres veldig spennende ut. Men Gud bedre.. den kjølinga har samme type feste som min MIST Frostbite som kjøler P4 2.8 CPUen i kabinettet mitt.. Tror den saken der støyer noe grusomt og utvikler en god del varme. Håper selvfølgelig jeg tar feil, men med en så monumental kjølevifte og system, er det ikke mye tvil.

 

Uansett.. -SUKK-  :love:

 

PS... kanskje det kunne være mulig å bruke en Frostbite eller noe lignende på det kortet og? Det virker jo som man nå like gjerne kan kjøpe 2 CPU kjølere når man først shopper.. for GPUene på dagens nyeste skjermkort blir vel omtrent like varme (eller mer) som CPUen.

ser ikke slik ut:

 

Ljudet är en annan femma. När jag först slog på datorn efter att ha installerat kortet blev jag minst sagt missnöjd. Ljudnivån låg helt klart i klass med "dammsugaren" FX 5800 Ultra. Men efter att ha installerat drivrutiner spinner nu fläkten ner i "normal" hastighet så fort man kommer in i Windows. Faktum är att vi aldrig varit med om att fläkten spunnit upp snabbare annat än då man bootar datorn. Temperaturen är "låg" och ligger på cirka 45 grader i idle och 55 grader under load. Förmodligen spinner fläkten upp när kortet blir för varmt men under den vecka vi haft kortet har det inte hänt en enda gång.

Ljudnivån är med andra ord inga problem alls.

 

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?...else=215&page=3

 

så støy og temp skal ikke være noe problem :thumbup:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
vil vannkjølingsblokker som passer til radeon 9800 og fx5950 kortene også passe til denne? hadde vært småkjipern å måtte bytte vannblokk.

tja ... kanskje ,men uansett så kan no du berre modde det blokka med eit nytt feste slik at det passer. eller bur det ingen snekker i deg ;)

Lenke til kommentar
Q-tec sine psuer er ikke "svakere" enn det som står på dem, men bare veldig veldig ustabile.

Feil. De er "svakere".

En qtec 550W PSU kan levere 550W i korte perioder (tviler sterkt). 409W er absolutt max.

 

Da har jeg tatt vekk effekten på -12V og -5V linjene siden disse bare brukes på ISA kort, noe som ikke er særligt utbredt lenger ;)

 

Edit:

Blir de overbelastet begynner de å brenne. De har ikke overbelastningsbeskyttelse. :scared:

Hvordan kan jeg måle hvor mye Watt en psu spytter ut max ??

Lenke til kommentar

Ftz!

Det står bak på psu'en .

(legg sammen +12,+5 og +3,3 watt)

 

Og john .

Psu'er har effekt begrensning på linjene også .

Q-tek f.eks har alltid veldig lite på +12v .

Det er problemet også , ikke bare total watt .

 

Stoler ikke helt på den toms testen

(målt på en antec 550w som har meget høy virkningsgrad

og høy effekt på enkeltlinjer , ingen spenningsdropper ved hurtige

effektsendringer og slikt) .

Gametesten der ligger på 288w totalt .(uklokket system)

Så at det kan gå med 150-200w power er utelukket .

Dessuten så er det mange som overklokker og

da øker powerforbruket proposjonalt med overklokkingen og cpucore.

og minnecore(mere minne bruker mere enn mindre også

(se inlegget mitt tidligere ang. amd overklokking og økt wattforbruk)

Så det der fra toms vil jeg ikke anbefale som en fasit.

 

Hvor rask er det "måleinstrumentet" der da tro ,

så ikke særlig avansert ut .Ville nok heller brukt en fluke .

energy-check.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jauda. Bare CPUen min og Skjermkortet mitt alene bruker mer enn det ;)

HER og

 

HER og

 

HER sier at en

 

3.2GHz P4C

1 GB RAM

1 HD 7200 rpm

1 DVD

 

bruker mellom fra 125 til 250w medregnet 69% virkningsgrad på PSU'en.

Fantastisk. Du greide å motbevise deg selv ;)

 

Ser jo lett at alle kortene utenom 9600XT ikke greier seg uten no mer enn 200watt ;) + De hadde da ikke overklokket systemet ;)

 

Men for all del. Folk trenger ikke gigantiske 550wattere med mindre de har en god del HDer. En god 350watter holder lenge pr. dags dato.

Lenke til kommentar
Hm... stusset litt på dette bildet:

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...ultra/kabel.jpg

 

Var det en kabel som splittet video signalet til 1 DSUB og 1 DVI? Hvis man skal koble til en skjerm med DSUB så kan man vel bare bruke en "vanlig" DVI->DSUB adapter som pleier å følge med skjermkort?

 

Hvis det har to DVI, med den kabelen så betyr det vel ikke at du kan koble til 3 skjermer?!

 

I så fall vil det vel kun klone signalet, og ikke gi mulighet for "ekte" tre skjermstøtte?

 

Hm... noen som kan svare?

Matrox kunne jo kjøre alle former for dualscreen med en splitt på G550 korta, hvis det viser seg at nVidia har klart det samme så finnes det ikke noe tvil om hva som blir mitt neste kort :yes: (men sku vert 3xDVI da :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...