Gå til innhold

NV40 på plass i testlaben


Anbefalte innlegg

Får dere lov av Nvidia å klokke kortet? :dontgetit:

Luerer virkelig på om det går ann å presse enda mer ytelse ut av det :roll:

De får nok lov til det ja. nordichardware.se klokket sitt.

 

Produkt

nVidia 6800 Ultra

 

Standard

400/1100

 

Overklokket

446/1170

 

Prosent

11.5/6.4

Endret av notarget
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... stusset litt på dette bildet:

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...ultra/kabel.jpg

 

Var det en kabel som splittet video signalet til 1 DSUB og 1 DVI? Hvis man skal koble til en skjerm med DSUB så kan man vel bare bruke en "vanlig" DVI->DSUB adapter som pleier å følge med skjermkort?

 

Hvis det har to DVI, med den kabelen så betyr det vel ikke at du kan koble til 3 skjermer?!

 

I så fall vil det vel kun klone signalet, og ikke gi mulighet for "ekte" tre skjermstøtte?

 

Hm... noen som kan svare?

Lenke til kommentar

Når et kort følger referansedesignet fra f.eks Nvidia vil det si at det er lagt opp på samme måte med kjøling og annet. Hvis det ikke hadde fulgt referansen hadde produsenten hatt en annen måte å sette opp kortet på. Siden produsentene ikke vet så mye om hvordan NV 40 kortet oppfører seg enda, følger alle kortene (som har blitt vist så langt) referansedesignet til Nvidea.

Kanskje litt kronglete forklart, men å forklare har aldri vært min sterke side :p .

 

 

 

Ps. tror jeg :hmm:

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
hva betyr det at det er referansekort?

 

skrivefeil :blush:

betyr ikke refaranse kort at det vil være kortet man sammenlikner de andre kortene med? Fordi refaransen er "best"?

Uvensentlig, da det eneste som skiller et referanse kort fra et kort som kommer fra f.eks asus er kjøleløsningen og evt. design. Men ettersom det ikke finnes noen nv40 fra asus, gainward etc. så bruker de referanse kortet (laget av nvidia) til test.

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar

Ett referanse kort er ett kort som nvidia (og ati) lager, som de mener er det beste designet på ett kort med den aktuelle kjernen. Men de andre leverandørene kan for eksempel bytte kjøling, annen ram produsent (selv om det ikke er så aktuelt her).

 

Driverene har ingen ting med ett referanse kort og gjøre. Drivere er drivere og kort er kort. Driveren er riktig nokk på ett beta stadium enda, om jeg ikke husker helt feil fra andre tester.

 

Om referanse kort er bedre en de andre leverandørene er usikkert. Det spørst hvor bra jobb de andre leverandøren gjør. ATI 9800XT referansekorte var for eksempel "mye" (ca 15% sier en kompis av meg) dårligere/svakere en Saphire.

Lenke til kommentar

hadde vært fint om dere kunne ha kjørt ett par raske småtester på tregere maskiner for å vise hvordan ett så raskt kort skalerer i tregere systemer. f.eks kjøre to/tre tester i ett AMD system hvor man enkelt kan justere ned multiplier og får testet på XP2800+, XP2400+ og XP2000+. med en sånn test så får folket se hvor mye mer man egentelig får viss man er gal nok til å fleske ut flere høvdinger for kortet og har ikke så imponerende maskin til å drive kortet.

det er nå trossalt ikke alle og enhver som sitter på en AMD64 3200+ og sameligne resultat fra ett rått system opp mot det 'gamle traskverket' som står hjemme er veldig vanskelig til tider.

Lenke til kommentar
Vi kommer trolig til å prøve kortet på både 300W, 350W og 480W PSU.

hva med 500W PSU??

Hvis det funker med en 480Watts PSU så vil det fungere med alle andre PSU'er som er sterkere. (hvis de virkelig er sterkere da, f.eks en 550W Qtek yter jo mye mindere enn f.eks en 480W MIST)

 

EDIT: noen som har kunnskapen til å svare på min post ang. tre skjermssøtte på 6800?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Ett referanse kort er ett kort som nvidia (og ati) lager, som de mener er det beste designet på ett kort med den aktuelle kjernen. Men de andre leverandørene kan for eksempel bytte kjøling, annen ram produsent (selv om det ikke er så aktuelt her).

 

Driverene har ingen ting med ett referanse kort og gjøre. Drivere er drivere og kort er kort. Driveren er riktig nokk på ett beta stadium enda, om jeg ikke husker helt feil fra andre tester.

 

Om referanse kort er bedre en de andre leverandørene er usikkert. Det spørst hvor bra jobb de andre leverandøren gjør. ATI 9800XT referansekorte var for eksempel "mye" (ca 15% sier en kompis av meg) dårligere/svakere en Saphire.

Ja , det stemmer roadkill. selv om jeg tviler på at de 15 % 'ene til kameraten din stemmer, i og med at det er 7-10 % forskjell på 9800 pro og Xt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...