Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du skal tre skjermer er det IMO en del greiere å kjøpe et ekstra skjermkort til den tredje skjermen som dette PCI-skjermkortet til 350-400,-. Du vil da kunne koble til fire skjermer til din maskin uten problemer. En DualHead2Go koster et par fire ganger så mye og har mye mer begrenset oppløsninger, så et nytt kort er nok det beste.

7973193[/snapback]

Jeg kjører akkurat det kortet der sammen med et GF6800GT AGP kort. Har to av skjermene mine kobla til ati kortet, og to til nividia kortet. De funker finfint sammen som bare det. Og godt nok i massevis til kontorapplikasjoner.

Lenke til kommentar

Er det murlig å kjøre Feature mode/Theatermode på min Hp F2304 og NEC 19" 90GX2 (tenker jeg skal kjøpe 19"ern snart) sånn at jeg kan ha windows og filmer på 23"ern og CS og et eller annet crap på 19" ??

Har et nVidia 6800 kort men tenker jeg skal ha meg et 8800GTS kort i nermeste fremtid.

 

Edit: Glemte å nevne at jeg vil kjøre 1280x1024 på 19"ern og 1920x1200 på 23"ern (hvis dette går ann da) ? :innocent:

Endret av Diddern
Lenke til kommentar
Er det murlig å kjøre Feature mode/Theatermode på min Hp F2304 og NEC 19" 90GX2 (tenker jeg skal kjøpe 19"ern snart) sånn at jeg kan ha windows og filmer på 23"ern og CS og et eller annet crap på 19" ??

Har et nVidia 6800 kort men tenker jeg skal ha meg et 8800GTS kort i nermeste fremtid.

 

Edit: Glemte å nevne at jeg vil kjøre 1280x1024 på 19"ern og 1920x1200 på 23"ern (hvis dette går ann da) ?  :innocent:

7995149[/snapback]

 

Jeg er litt usikker på hvordan den saken funker med nye drivere osv.. men jeg synes theatre mode fungerte altfor dårlig sist jeg prøvde det, og jeg mener også at man måtte ha lik oppløsning på begge skjermene. Theatre mode er beregnet for film.. slik at alle filmklipp automatisk spilles av på den ene skjermen (og det er det eneste man bruker den til). Høres ut som du bare burde kjøre standard modus hvor skjermene er uavhengige av hverandre. Da kan du gjøre akkurat det du nevner her, og du kan også ha forskjellig oppløsning.

 

(Spill vil dukke opp på den skjermen du velger som primærskjerm i windows)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke værre enn at den pc'n du spiller på er primary, og at du drar filmen bort til widescreen skjermen din når du skal se film. Det er ikke så stress. Windows pleier vel også huske hvilket vindu programmet ble åpnet i sist, slik at du som regel vil få avspillerprogrammet åpnet i riktig skjerm etter at den husker at den var der sist.

Lenke til kommentar

har nå installert Vista, og oppdatert til nyeste drivere (ATI 9800 pro)

problemet jeg plutselig har fått er at jeg ikke lenger kan kjøre "overlay display mode/Theater mode" på monitor nr. 2 når jeg har den som extended desktop... (altså, at når jeg starter en film, så kommer den i full screen på monitor nr. 2 uansett hvor og hva jeg gjør med selve media player vinduet...) før gikk det bra... noen som vet hva det kommer av?

 

edit: jeg må sette den som "Clone" for at den innstillingen skal være tilgjengelig...

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

jeg kjører 2 skjermer, i span mode.

 

Problemet er:

VLC- og film. Skal ha denne i fullskjerm over begge skjermene. Men går kun på primær skjermen og halve bilde blir borte(altså den sekundære skjermen blir bare svart)

 

Dette fungerte før. Men fungerer ikke nå lengre. Noen som vet hvordan dette løses? :innocent:

 

Takk

Lenke til kommentar
Er dette noe nytt? Forbedret oppløsning, kanskje, samt digitalt (dvi)?

 

Fancy, men jeg foretrekker to store skjermer istedenfor ...

 

Goscinnny ;)

8117409[/snapback]

 

 

Ser nytt ut jah. Leste litt på Matrox.com og de sa det var nytt og med full støtte for DVI(slik jeg forsto det) link

 

 

Edit: så først nå at JohndoeMAKT allerede hadde svart deg, men lar linken være der.

Endret av Kaldvann
Lenke til kommentar

Har akkurat fått koblet sammen mine 2 SyncMaster 940BF på mitt 7800 gt kort.

Funker som bare det, med et lite prob. Kjører det hele i oppløsnong 2560x1024 ( sånn nView horis. var. bredde) Det hele oppfører seg som en stor skjerm.

 

Av en eller annen grunn får jeg videooverlegg bare på den ene skjermen av gangen. (enten jeg bruker mPlayerC eller Wmp). Hvis jeg drar et avspillingsvindu over skjermen(e)så har jeg hele tiden video på den som er 51% inne på en av de fysiske skjermene.

 

Hva gjør jeg for å fikse dette ?

 

Slik ser det ut (stort bilde)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-13166-1173555265_thumb.jpg

 

Taleg

Endret av taleg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...