Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for en flott Guide

 

Er fristende å koble 3 19" sammen, men blir det gjerne litt for stort? Noen som har prøvd?

Siden jeg ikke er fristet til å bruke flere tusen på et gammelt skjermkort som ikke har noe bra 3d-ytelse må jeg vel benytte meg av et ekstra PCI kort? (Har 2 DVI i skjermkortet mitt fra før av). Vil jeg isåfall kunne spille med full bredde, eller kun span på to skjermer?

 

Lite fristende å lese igjennom 33 sider, så håper at det har komet noe nytt i HW verdenen siden dette ble skrevet! :D

Endret av sondrev
Lenke til kommentar

Har en 24" Dell skjerm. Skjermen har VGA og DVI-D innganger bak. Har også et skjermkort med 2 innganger.

 

Fikk en ide om å koble begge inngangene på skjermkortet mot skjermen, for å kunne kjøre dualskjerm med bare 1 skjerm! Etter å ha eksperimentert litt med dette fant jeg ut at det ikke gikk å få bilder fra både AVG og DVI-D inngangen, bare AVG/DVI-D og en S-Video/composite/component. Har ekstremt lyst til å få dette til å gå siden jeg bare har en skjerm, og synes en dvd er for kjedelig å plugge inn :)

 

Hvis noen skjønte noe av dette, og har et svar eller noen annen hjelp (vet om kabler som gjør om signalet osv) så ville jeg vært evig takknemlig.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller spill på den ene skjermen så får jeg ikke til

å flytte musa over på den andre og må legge ned spillet før

jeg kan flytte den over...Dette er jo forsåvidt bra, i og med at det

ville forstyrret spillinga....

 

Men er det på noen måte mulig å "skru" av dette slik at jeg kan

flytte den over også når jeg spiller uten å måtte legge det ned?

Lenke til kommentar
Når jeg spiller spill på den ene skjermen så får jeg ikke til

å flytte musa over på den andre og må legge ned spillet før

jeg kan flytte den over...Dette er jo forsåvidt bra, i og med at det

ville forstyrret spillinga....

 

Men er det på noen måte mulig å "skru" av dette slik at jeg kan

flytte den over også når jeg spiller uten å måtte legge det ned?

9264919[/snapback]

Prøv å spill i vindu fremfor fullskjerm.

Lenke til kommentar
spille foreks.. wow i vindu?

Er det i det hele tatt mulig?

9265994[/snapback]

 

Det går fint gjort på på min enkelt skjerm lenge..

 

Men har et lite spørsmål. Fikke meg en ekstra 19" LCD skjerm i dag og tenkte jeg skulle koble den opp og få dobble skjermer... Men da jeg kobler den til så får den ikke noe signal.

 

Skjermkort: NVIDIA GeForce 7800GT

 

Men har ikke fått med noen drivere til skjermen, har dette noe og si? Har ikke hatt noen problemer med dette før når jeg har byttet skjermer...

 

Virker også som om pcen ikke finner skjermen. På Nview innstillingene er det en hake som det står Enkelt Skjerm på. Men som er grå og ikke kan endres på..

 

Håper noen kan hjelpe ;) På forhånd takk

Lenke til kommentar

til schmelck:

skal stille deg noen "dumme" spørsmål

Når du kjører 2 induviduielle skjermer(lcd) må skjermene være like da?kan tommeforskjellen være stor?.Og må du ha noen spesielle programmer for det?

Takler alle grafikk-kort det?er det da mulig og kjøre mange oppgaver uten at det "krasjer helt"(går optimalt)?feks spille og laste ned,surfe,høre på musikk,se video ved siden av.Er det da avhengig av bra grafikk-kort kvalitet og masse ram?

Eller er det mulig bruke billig utstyr.

 

 

 

 

3# 17" lcd er bra.Men hvorfor parrer du ikke 2 ELLER 3 # 37,40 eller 46 tommer(helst full hd sammen) og henger dem på veggen istedet(hvis det er mulig?),da slipper det og ta plass og skjermene blir mere synbare når de er større på veggen :hmm: kanskje litt dyrt,men mye penere :hrm: hvis du henger 3# 17" lcd på veggen er det vel ikke så synlig hvis du skal bruke det til tv/film :roll:

Endret av nozzleenginering
Lenke til kommentar
Dingy! Har oppe gamleriggen med 9600PRO nå, og ser at du under "Video" i ATi Catalyst Control Center har mulighet til å velge "Graphics Adapter" helt på toppen. Dette ser også ut til å gjelde Theater Mode. Hvis ikke det hjelper, forsøk å starte film på primærskjermen på det andre kortet (skjerm #3?) og fyr så opp ATi CCC for å se om ikke noen flere justeringer kommer opp nå mens filmen surrer.

9081345[/snapback]

 

Takker for hjelp, men muligheten for å velge theater mode funksjonen forsvinner når jeg velger graphic adapter #3 og #4 (9250 kortet). men for alt jeg vet kan det rett og slett være at det kortet ikke støtter theater mode.

Men det går bra, for sånn jeg kjører med projektor og TV utgang på primær kortet er helt greit, 9250 kortet funker bra nok til flight sim (kontrollere osv, selve grafikken går jo på hoved skjermen). og det er dessverre svært få spill som støtter multi-screen. (noen som vet om en liste over hvilken btw?)

 

Tusen takk for en flott Guide

 

Er fristende å koble 3 19" sammen, men blir det gjerne litt for stort? Noen som har prøvd?

Siden jeg ikke er fristet til å bruke flere tusen på et gammelt skjermkort som ikke har noe bra 3d-ytelse må jeg vel benytte meg av et ekstra PCI kort? (Har 2 DVI i skjermkortet mitt fra før av). Vil jeg isåfall kunne spille med full bredde, eller kun span på to skjermer?

 

Lite fristende å lese igjennom 33 sider, så håper at det har komet noe nytt i HW verdenen siden dette ble skrevet! :D

9178373[/snapback]

 

Ta en titt på side 33, der har jeg lagt ut ett bilde av oppsettet mitt med 3x19" widescreen LCD, og døm selv :)

jeg synes ikke det er for stort/mye, men akkurat passe, også ser det jo ganske stilig ut :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284

Jeg har et X800XL kort, og bruker 2 skjermer atm, men jeg får ikke begge skjermene til å ha samme oppløsning.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til.

Lenke til kommentar
1: Når du kjører 2 induviduielle skjermer(lcd) må skjermene være like da?

2: kan tommeforskjellen være stor?

3: Og må du ha noen spesielle programmer for det?

4: Takler alle grafikk-kort det?

5: er det da mulig og kjøre mange oppgaver uten at det "krasjer helt"(går optimalt)? feks spille og laste ned,surfe,høre på musikk,se video ved siden av.

6: Er det da avhengig av bra grafikk-kort kvalitet og masse ram?

7: Eller er det mulig bruke billig utstyr.

9319488[/snapback]

1: Nei, modell og merke har ikke noe å si.

2: Fysisk størrelse på skjermen har ikke noe å si. Det er bare RAMDACenes eller TMDS-senderes egenskaper som begrenser oppløsning og frekvenser. På skjermkort laget de siste par fem årene skal disse være gode nok for det aller meste.

3: Nei. Windows fikser dette helt flott med 10+ monitorer tilkoblet.

4: Alle med flere skjermutganger støtter det selvsagt.

5: 2D-programmer kan du kjøre så mange du vil av uten at det påvirker ytelsen i det hele tatt. Når 3D kommer inn i bildet endrer saken seg litt og mine erfaringer er at du mister 5-20% ytelse med begge utgangene aktivert på ett kort hvor det andre kun kjører 2D. Om den andre skjermen er tilkoblet et eget skjermkort er derimot tapet null.

6: Nei. Jeg har brukt Matrox G450 PCI kort til å kjøre mine skjermer #2 og #3 i alle år, et kort som om få dager er syv år gammelt og har 16MB RAM. 16MB er mer enn nok til 2x 1280x1024@60Hz i 2D. Men skal du spille moderne spill må du selvsagt ha et moderne skjermkort.

7: Billig utstyr er det beste valget. Det er bare silly å kjøpe to kraftige skjermkort! Skjermkort #2 bør være et 9250, 7100, X1050 eller noe annet i 200-500,- prisspekteret.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

jeg har ett skjermkort i pcen , geforce 6800 gs , der har jeg koblet til en DVI skjerm og en VGA skjerm, den ene skjermen står på skrivebordet, og den andre borte ved Senga ( vil bruke den til å se på film osv. )

så lurer jeg på hvordan jeg får det til , altså sette på en film slik den vises på den skjermen ved senga ( den er ikke den primære skjermen)

Lenke til kommentar

Hei. Lurer på et par ting..

 

 

Jeg blir sponset av Matrox med TripleHead2Go om jeg ønsker, til et prosjekt.

Og tenker da å kjøpe 3x19" skjermer.

F.eks Samsung SyncMaster 940N.

Ettersom jeg ikke ønsker at det her skal koste så ekstremt mye heller.

 

Jeg har da et 7900GTX og en 4200+ AM2, er dette god nok maskinvare

til å kjøre med oppløsning 3840x1024? Eller krever det enda mer? Har

ingen erfaring fra før med å kjøre 3 skjermer, så vet ikke hva det krever.

Hadde vært veldig fint om noen visste. :) Spill det er snakk om forøvrig

er bilspill; GTR 2, rFactor, RACE osv..

Lenke til kommentar
til schmelck:

.....

 

 

 

3# 17" lcd er bra.Men hvorfor parrer du ikke 2 ELLER 3 # 37,40 eller 46 tommer(helst full hd sammen) og henger dem på veggen istedet(hvis det er mulig?),da slipper det og ta plass og skjermene blir mere synbare når de er større på veggen :hmm: kanskje litt dyrt,men mye penere :hrm: hvis du henger 3# 17" lcd på veggen er det vel ikke så synlig hvis du skal bruke det til tv/film :roll:

9319488[/snapback]

 

Viss du ser på kor gamel denne tråden er

18/04-2004 : 16:46

så var det veldig lite 37, 40 og 46"ere på markedet til ein pris som ikkje hadde 5 tall i kjøpssummen (pr stykk)

 

Som ein liten samanlinking: Nec 20" 2080ux+ kosta i same periode 11.500 blanke fine kroner, 17"erene var ikkje reint billige dei heller med ein stykkpris på over 4000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...