Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yeah man, sånn skal det gjøres! Har du forsøkt å rotere begge skjermer og spille? Det er...en opplevelse, men går vanligvis bare i openGL fordi span over 2xportrait er litt småvrient (har enda ikke klart dette på verken nVidia eller ATi).

 

EDIT: Beklager all editeringen.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Så vidt som jeg vet så går det ikke an å rotere disse skjermene...Kanskje jeg skal satse på TripleHead2Go senere...Da mangler jeg bare en skjerm og TripleHead2Go pakken...+ at jeg må få meg MYE heftigere skjermkort. og større plass til skjermene..så dere kan se på bildet så har jeg akkurat plass til 2 20" widescreen skjermer.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Hmm. Ingen som vet noe mer enn Goscinny? Har søkt litt på google, men fant bare passordbeskyttere ol + noen utgåtte lenker.

7137448[/snapback]

Fant ikke tilbake til programmet som ble anbefalt her på HW. Mener å huske at det lå i XP Desktop Deskmod under windows. Eller var det kanskje guiden? *sjekke*

 

Dette programmet kan det kanskje være lurt å teste ut (tenker på det øverste).

 

Goscinny ;)

7140963[/snapback]

 

Funket fint det. Takk skal du ha! :D

Men, kan visst bare bruke den 30 ganger eller noe sånt. Jaja.

Lenke til kommentar

Triplehead2go og widescreen skjermer er litt problematisk for øyeblikket, men de forsøker i det minste. Triple widescreen skal fungere, men ikke med den oppløsningen en kanskje hadde håpet :)

 

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/support/th2go/tmet.php

 

Angående låse iconer - forsøkt Ultramon?

http://www.realtimesoft.com/ultramon/tour/other_features.asp

 

EDIT: Oppdaget akkurat at det trolig var samme program (30-dagers trial) nevnt ovenfor.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Dersom du ikke har LCD/plastma-skjerm, blir det likevel dårlig. På vanlige bilderør-PC-er, blir det litt tyding når du skal lese tekst og slikt om den ikke er relativt stor. Til film er det jo veldig greit.

 

ENDRET: Se også Boyes innlegg under her! :yes:

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Ikke samtidig. Veldig mange kort idag har 3 utganger, men kun 2 pleier å kunne brukes aktivt samtidig. Skal du ha flere må du nesten belage deg på Matrox Parhelia eller liknende. Eller et nytt billigkort kun til video, som egentlig er en veldig god løsning! Du kan fint ha alt tilkoblet, men kun 2 kan brukes samtidig. Hvis det ikke er et 2-i-1 SLI kort?

 

Ellers blir det å skru av den ene skjermen og skru på den tredje SVideo utgangen fra software. Og det går heldigvis veldig fort :)

Lenke til kommentar

Nok en gang er tiden kommet for å nyte et rollespill i dualhead, denne gangen er det Neverwinter Nights 2. Her er det bare godmeldinger å komme med for dualheaddere - flytting av vinduer som spillet husker slik at de ikke dukker opp midt i "skjermkneiken" er nærmest en liten revolusjon, endelig slipper man å måtte lese fra skjerm til skjerm på inventory tekst, samtaler etc! Personlig måtte jeg belage meg på å skru av skygger, terreng detaljer, vann detaljer, og bloom for å få en behagelig spillopplevelse i dualhead 3200x1200.

 

Spillet har full støtte for dualhead "out of the box" - null utstrekking i selve spillverdenen og GUI elementer (bortsett fra smådetaljer som loading, menu bakgrunn, listbox opp/ned etc). Det brukes derimot Direct3D denne gangen, i motsetning til Neverwinter Nights 1 som brukte openGL, slik at man nå bør bruke span. Jeg må innrømme at jeg seriøst vurderer å skaffe en 1600x1200 20" LCD #3, å se på dag/nattsklusen på slutten var en fantastisk opplevelse :love:

 

Først en sammenlikning 1600x1200 singlehead vs 3200x1200 dualhead. Deretter noen selekte bilder av spillet (samt demonstrasjon på dag/natt syklusen) som forhåpentligvis vil være interessante :) Totalt 1.5MB.

 

Dersom dette skaper problemer, syng ut så fjerner jeg de :thumbup:

 

nwn2_dhvssh.jpg

 

nwn2_dh_lr_01.jpg

nwn2_dh_lr_02.jpg

nwn2_dh_lr_03.jpg

nwn2_dh_lr_04.jpg

nwn2_dh_lr_05.jpg

nwn2_dh_lr_06.jpg

nwn2_dh_lr_07.jpg

nwn2_dh_lr_08.jpg

nwn2_dh_lr_09.jpg

nwn2_dh_lr_10.jpg

nwn2_dh_lr_11.jpg

nwn2_dh_lr_12.jpg

nwn2_dh_lr_13.jpg

nwn2_dh_lr_14.jpg

nwn2_dh_lr_15.jpg

nwn2_dh_lr_16.jpg

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke så galent som en skulle tro! Jeg har et 7800GT kort, 2GB RAM, en AMD64 Venice 2.5GHz, Audigy2 med EAX3 på, og 2x 1600x1200 20" LCD. Når bildene ble tatt krabbet det selvsagt noe helt infernalsk, egentlig et under at det ikke kom "out of memory" eller liknende. Men ved å skru av terreng detaljer, skygger, og vanneffekter får jeg 6FPS med alt på (vedlegg #1), og 16FPS med terreng/vann/skygger skrudd av/ned (vedlegg #2). Det er forøvrig verdt å merke seg at akkurat den scenen er ganske hard på maskinen, huler og liknende f.eks. flyr veldig bra.

 

Selvsagt går alt langt raskere med lavere oppløsning, men her i gården foretrekker jeg skarp tekst på skjermenes 1600x1200 framfor skalert tekst, og tekst er det fryktelig mye av i spillet :)

post-15998-1162838279_thumb.jpg

post-15998-1162838286_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det finnes en liten hendig boks fra Matrox som kjører på nVidia og ATi - Matrox Triplehead2Go. Denne tar 1 VGA signal i høy oppløsning, og splitter dette opp i 3 nye VGA utganger som kobles til hver sin skjerm. Mulig jeg husker feil, men tror det var noen som forsøkte det og rapporterte tilbake her på denne tråden. Boksen skal i teorien være uavhengig av skjermkort, men det ser ut som nVidia ifølge tester har hatt fordeler med tanke på høye oppløsninger. Fungerer til og med i SLI, og det er ganske tankevekkende fordi her kan man virkelig kjøre på.

 

http://www.guru3d.com/article/Videocards/337/

 

Skal ha meg en slik, men -håper- på en DVI versjon :) Først kom dualhead2go, deretter triplehead2go. En kan jo håpe!

Lenke til kommentar
Det finnes en liten hendig boks fra Matrox som kjører på nVidia og ATi - Matrox Triplehead2Go. Denne tar 1 VGA signal i høy oppløsning, og splitter dette opp i 3 nye VGA utganger som kobles til hver sin skjerm. Mulig jeg husker feil, men tror det var noen som forsøkte det og rapporterte tilbake her på denne tråden. Boksen skal i teorien være uavhengig av skjermkort, men det ser ut som nVidia ifølge tester har hatt fordeler med tanke på høye oppløsninger. Fungerer til og med i SLI, og det er ganske tankevekkende fordi her kan man virkelig kjøre på.

 

http://www.guru3d.com/article/Videocards/337/

 

Skal ha meg en slik, men -håper- på en DVI versjon :) Først kom dualhead2go, deretter triplehead2go. En kan jo håpe!

7264077[/snapback]

 

Så eneste måten å kjøre 3 skjermer med DVI med nVIDIA/ATI er altså å ha SLI/Crossfire?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke hva han mener. Det han mener er at dersom du skal bruke en Triplehead2Go for å spille over tre skjermer må du sannsynligvis ha så mye kraft som bare SLI/CF gir, men det fungerer helt likt uten SLI/CF bortsett fra at du får en del mindre FPS i spill.

 

I SLI/CF uten Triplehead2Go kan du bare ha en skjerm.

 

Tre skjermer over DVI er ikke noe problem i det hele tatt med noen produsent og det krever bare et 300,- og et 800,- kort fra hvilken som helst produsent, men i den løsningen kan du ikke utnytte "surround gaming".

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...