Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ett par spm ang SLI hovedkort, jeg kjører pr. i dag ett 3 LCD skjerm oppsett på ett Radeon x800xl med ett ekstra PCI kort.

 

Men nå tenkte jeg i forbindelse med juletider å oppgradere pcen, og skjermkort er allerede bestilt (Nvidia 7950GT).

Dersom jeg slenger på ett SLI hk nå, har jeg da muligheten til å bruke mitt X800 kort pci-e istedenfor det gamle pci kortet for den 3 skjemen?

Ikke i SLI selvsagt men som to selvstendige skjermkort.

Lenke til kommentar

Bermag, to 20" 4:3 skjermer på 1600x1200 blir ikke 3200x2400, da kjører du 4 skjermer :) Det blir 3200x1200, setter to skjermer ved siden av hverandre og dobler den horisontale oppløsningen. Kjører dette nå faktisk. Matrox sin løsning er heller ingen KVM, men en videosplitter, eller "skjermkort i en boks", da den tar et høyoppløselig VGA signal, bearbeider det, splitter det, og sender det ut på 2 utganger :)

Lenke til kommentar
Bermag, to 20" 4:3 skjermer på 1600x1200 blir ikke 3200x2400, da kjører du 4 skjermer :) Det blir 3200x1200, setter to skjermer ved siden av hverandre og dobler den horisontale oppløsningen. Kjører dette nå faktisk. Matrox sin løsning er heller ingen KVM, men en videosplitter, eller "skjermkort i en boks", da den tar et høyoppløselig VGA signal, bearbeider det, splitter det, og sender det ut på 2 utganger :)

7414991[/snapback]

 

beklager skrivefeilen :) blir selvfølgelig 3200x1600 med 20" i widescreen

 

Hvor mye oppløsning støtter Matrox sin løsning ?

 

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/prod.../dh2go/home.php

 

I følge denne siden 2560x1024 altså 1280x1024 per skjerm..

 

Men står at dette er "system dependant".

 

Hva skal til for å kjøre 3200x1200? Skjermkort avhenging?

 

 

Fant nå ut at skjermkortet mitt ikke er støtte fra Matrox sin side..

 

Noen som har en løsning på mitt problem?

Endret av bermag
Lenke til kommentar

Mener det skal stå litt ovenfor hvordan man får video på 2 skjermer. Anbefaler VideoLAN / VLC. En "midlertidig" løsning er å ta WIN+R eller START->KJØR og skrive mplayer2. Dra film over, trykk PAUSE. Fyr opp mplayer2 en gang til (2 vinduer totalt) og kjør filmen på denne. Da vil også "printscreen" fungere.

Lenke til kommentar

Software triplehead

 

Tordenflesk her på forumet postet en ganske interessant link for et par minutter siden:

 

http://www.kegetys.net/SoftTH/

 

SoftTH allows using three monitor "triplehead" with Direct3D 8 and 9 games without special hardware. You need three monitors attached to PCI Express video cards. Only one card does all the rendering work, so secondary card can be a low end card, only Direct3D support is required.

 

SoftTH works by rendering the whole scene on one display adapter, which then gets split into three parts to be displayed on each monitor. While it is technically possible to use it on a AGP/PCI card, only PCI Express has the required bandwidth to get good framerates.

 

Anbefaler den som har flere skjermkort og flere skjermer å prøve dette ut, og komme med erfaringer :)

Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke funnet svar på mitt problem med 2 stk 20" widescreen skjermer på min laptop.

 

Men er det noen som har erfaring med dualscreen med windows remote desktop?

 

Jeg tenker da at jeg har en stasjonær pc med 2x20" også jobber jeg remote mot min laptop.

 

Hvis jeg strekker hele remote vinduet over begge skjermene så bør vel dette gå ann??

 

Noen som har erfaring på dette området ?

Lenke til kommentar

Jeg satser på å spørre her jeg. Har et par spørsmål angående dualscreen.

 

1. Er det mulig å kjøre dualscreen med en VGA kontakt, og en DVI? Jeg spør siden det er det på skjermkortet mitt.

 

2. Er det problematisk om det ene skjermen er større, og/eller av en annet merke?

 

Planen min er TV-kort og dualscreen, i stedenfor 17" LCD TV. De er jo håpløse på nært hold.

Lenke til kommentar

Jeg kjører dualscreen med mitt GeForce 6200. Den har d-sub (VGA) og DVI-utgang, og funker fjell. Jeg har to omtrent helt like skjermer. Vet om andre som har forskjellig størrelse på skjermene som også kjører dualscreen - det skal ikke være noe særlig problem.

 

Det siste (planen din) skjønte jeg ikke helt. Om jeg ikke tar helt feil kommer det hvert øyeblikk et innlegg fra både Boye og kanskje JohndoeMAKT. De har peiling!

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Flott! Da kommer jeg til å realisere planen min også tenker jeg!

 

Planen, for den som ikke skjønte det:

 

Egentlig hadde jeg tenkte å bytte ut min nåværende TV med en 17" LCD-TV. Men, jeg fant ut at med en sånn TV, er bildet utrolig uklart. Derfor har jeg en plan om å kjøpe en dataskjerm til, og et TV-kort, for så å bruke PC'n som TV.

 

TV på den ene skjermen, og alt annet på den andre.

Lenke til kommentar

Men hva med forskjellig oppløsning, da? Hvordan løser det seg i for eksempel spill og slikt? Der blir kanskje oppløsningen endret på uansett?

 

Har et spørsmål: Har fått oss Plasma-widescreen nå. For å se film, har jeg av og til brukt d-sub-kabel for å vise bildet på skjermen. Men her kommer problemet, nemlig oppløsningen. Både laptopen og tv-en er jo widescreen, men likevel får jeg kun riktig bilde når jeg kjører 4:3. Har prøvd å bytte oppløsning under Screen Setup, men fikk det ikke skikkelig til. Noen som har opplevd det samme, eller veit hva jeg må gjøre?

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Forskjellig oppløsninger er ganske enkelt, du spiller på primærskjermen og den styrer du :) Den andre skjermen forblir uberørt (normalt...).

 

Hvilken oppløsning kjører du på plasmaskjermen? Regner med du kjører en widescreen oppløsning som 1280x720 på plasma? Har ingen problemer med å kjøre en LCD på 1600x1200 (4:3) og en projektor på 1280x720 (16:9) hvor jeg ser film på projektor. Både Media Player (mplayer2), VideoLAN, ZoomPlayer...det meste fungerer, bruker da ffdshow til alt utenom VideoLAN.

 

Sjekk gjerne ut følgende bilde hvis dette kan hjelpe deg:

http://home.minlos.no/~gretesynnove.boye/d...rios_plasma.jpg

 

Syng ut hvis det er mer, 4:3 skal det iallefall ikke være :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...