Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke hva han mener. Det han mener er at dersom du skal bruke en Triplehead2Go for å spille over tre skjermer må du sannsynligvis ha så mye kraft som bare SLI/CF gir, men det fungerer helt likt uten SLI/CF bortsett fra at du får en del mindre FPS i spill.

 

I SLI/CF uten Triplehead2Go kan du bare ha en skjerm.

 

Tre skjermer over DVI er ikke noe problem i det hele tatt med noen produsent og det krever bare et 300,- og et 800,- kort fra hvilken som helst produsent, men i den løsningen kan du ikke utnytte "surround gaming".

7268137[/snapback]

 

Viss eg har to kort i SLI, med 2 DVI porter i hvert kort, vil eg ikkje da kunne koble til f.eks. 2 skjermer på et kort og 1-2 skjermer på det andre kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njaaa, det heter seg nå slik at hvis du kjører i "SLI mode", hvor begge skjermkortene samarbeider, så vil du være begrenset til 1 utgang. Nå leste jeg tilfeldigvis at man kunne bruke 2 utganger i forbifarten, men jeg klarer ikke å finne dette igjen så det må du nesten ta med en klype salt før jeg kan "backe" det opp :) Hvis du skrur av "SLI mode" vil kortene kjøre helt uavhengig av hverandre, og du kan koble til 4 skjermer. Hadde jeg hatt pengene skulle jeg gjerne forsøkt, fordi det ser ut til å være vanskelig å få et klart og tydelig svar angående hvordan 3D aksellereringen vil fungere i openGL vs Direct3D over flere kort dersom man bruker vindu. Jeg vet at SPAN f.eks. ikke fungerer over flere fysiske skjermkort slik at man ikke får 3 skjermer i SPAN med to fysiske kort (man får 2), men openGL er litt artig og trenger strengt talt ikke SPAN for å fungere over flere skjermer. Extended går helt fint.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Eg syns eg har sett et bilde der 2 8800 GTX i SLI brukes til å drive 4 skjermer, det var iallefall SLI-bro mellom de. Men SLI kan vel kanskje deaktiveres uten å ta vekk broen?

 

BTW: Med nVidia 680i, går det ann å ha 2 skjermkort i SLI og et annet skjermkort til å drive en ekstra skjerm?

 

EDIT: Fant bildet(litt nede på den siden), var visst ikkje SLI-bro mellom de. Men går det ann å kjøre slik som på det bildet, bare med 2 skjermer mindre, og SLI-bro mellom de to store skjermkortene? Vil foresten det som er på "SLI + Physics Processing"-bildet gå ann? Vil det komme drivere til det?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Når du deaktiverer SLI (i driver, ikke ved å fjerne bro. Jeg tror du ikke trenger reboot siden GF7-serien) kan du koble til så mange skjermer som du har kontakter fordi da oppfører kortene seg som helt vanlige kort. Du kan også f.eks ha et 8800 GTX og et X1900XT i hver sin X16 kontakt og gjøre det samme. Men aktiverer du SLI på de to kortene vil de bare jobbe sammen om å drive bilde på én kontakt.

 

To skjermkort i SLI og et annet skjermkort til tredje skjerm? Jeg regner med og håper det, dersom alle tre portene er fullverdige X16.

 

Det med å bruke et tredje kort som fysikkprosessor går ja og den nye SLI-en. Altså det nye ufattelig dyre som alle de kule kidsa har men som ingen egentlig trenger. :)

Lenke til kommentar

OK. Jeg må bare spørre, siden jeg ikke fikk akkurat svar på det jeg er ute etter i guiden:

 

Jeg har en laptop med 14,1" skjerm. Til denne laptopen har jeg koblet en 19" HP LCD-skjerm. Skjermkortet i laptopen er et nVidia Go7600.

Det jeg er ute etter er å kjøre 2 skrivebord uavhengig av hverandre, dvs at jeg feks kan spille på den ene skjermen og ha vanlike programmer gående på den andre, feks nettsurfing ol. Går dette an?

 

Jeg har UltraMON installert på maskinen, men trialperioden går ut om 4 dager, om det skulle være av betydning.

 

Jeg har ForceWare 93.71 installert, som er nyeste driver fra ftp.zepto.dk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Har lest litt imellom for flere løsninger for dualscreen på laptop.

 

Har en FSC PA1510 som jeg gjerne vil koble til 2 stk 20" lcd. Har funnet flere løsninger men ingen som støtter høy nok oppløsning i Span mode.

 

20" lcd widescreen vil typisk gi 3200x2400 i oppløsning.

 

Har sett at man får nå KVM løsninger som støtter span mode. Noen ideer? Matrox sin løsning støtter ikke høy nok oppløsning. Det fungerer kun på vanlig 19" lcd x 2.

 

Noen ideer til hvordan jeg skal løse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...