Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Ja, det kan godt være at du kan bestemme hvilken skjerm du starter spillet på før du faktisk gjør det, og jeg har ikke WoW så der kan jeg ikke bekrefte noe :) Men da har du et temmelig unikt spesialeksempel - WoW skal visstnok kunne kjøre i openGL, og da er problemet løst.

 

EDIT: Kan anbefale deg å sette LCD/TV som primærskjerm.

 

EDIT2: Blir her utover natta hvis det er noe, men for å bestemme primærskjerm går du inn i skjerminstillingene ("Display Properties" på engelsk) : høyreklikk på skrivebordet og finn fram bildet av to skjermer. Høyreklikk på den skjermen du tror representerer LCD/TV og velg "Primary" eller muligens "Primær" på norsk.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal f.eks kjøre et spill i span fordelt over 2 skjermen..altså som en stor skjerm kommer det da an på spillet om det kan kjøre eller om det støtter dual display?

 

Jeg har en 20" widescreen og en 19" skjerm..(skal ha meg en 20" widescreen skjerm til så snart så mulig) men kjører da begge som en stor skjerm i span..men når jeg kjører igang San Andreas så går 19" skjermen min i standby og 20" skjermen tar flere minutter før hovedmenyen i spillet kommer fram.Er det noe jeg gjør galt?

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om dette er rette plassen å spørre, men det virker slik (og til opplysning så har jeg ikke orket å bla i gjennom 25 sider på leting etter svaret):

 

Jeg har en bærbar som jeg har koblet til en 19" skjerm på. Når jeg skifter mellom disse skjermene blir ikke ikonene på skrivebordet værende der jeg har satt de til å være, men blir flyttet hit og dit. Går det an å låse de?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om dette så er vel dette den rette tråden og spørre om dette..

Jeg venter nå på min andre LG L204WT skjerm i neste uke og jeg lurte på om noen her vet om noe program som kan brukes spesielt tanke på dual display oppsett..Da tenker jeg på et program som kan få begge skjermene til og ha mest mulig identisk kontrast,farger osv.

 

Selv om skjermene er samme modell og sånt så vil jo kontrast,farger også videre være forskjellige....

 

Finnes et slik program eller må man rett og slett stille hver enkelt skjerm litt og litt for at skjermene skal få mest mulig lik kontrast,farger også videre?

 

Scortech

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med farger og kontrast på mine to hyundai ImageQuest Q770. Fargene blir relativt ulike, selv om tallene i instillingene er omtrent de samme. Den ene skjermen er litt nyere og det ser ut som om den har fått litt annen software i seg, elnz ... Noen programmer som gjør biffen?

 

Ladern: Det finnes et program som husker hvor du har plassert ikonene dine. Leste nylig en tråd om det her på forumet. Kanskje du kan prøve å søke litt enten her eller på google? Husker dessverre ikke hva det het :(

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Bruker faktisk profiler i nVidia og ATi skjermkort panelet, slik at skjermene ser noenlunde like ut.

 

Ellers kan man selvsagt også kalibrere skjermene manuelt ved å først ordne den ene skjermen og deretter vise samme bildet på begge skjermer og justere skjerm #2 slik at denne blir mest mulig lik #1. Damebilder anbefales på det varmeste, veldig lett å oppnå naturlig hudfarge :)

Lenke til kommentar
Hmm. Ingen som vet noe mer enn Goscinny? Har søkt litt på google, men fant bare passordbeskyttere ol + noen utgåtte lenker.

7137448[/snapback]

Fant ikke tilbake til programmet som ble anbefalt her på HW. Mener å huske at det lå i XP Desktop Deskmod under windows. Eller var det kanskje guiden? *sjekke*

 

Dette programmet kan det kanskje være lurt å teste ut (tenker på det øverste).

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...