Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med Feature mode/Theatermode(ATi)

Det funker helt fint men når jeg har lyst til å spille noe så blir skjermen som er i Theatermode (den som bare kjører film) blir til en vanlig kloning av hovedskjermen.

Hva skal jeg gjøre? Jeg hvil gjerne spille og se på film samtidig.

(Jeg har en Radeon 9800pro)

Endret av The Dark Lord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clone skjermen feks? :) Gjorde det i går... :p Utrolig fet å se mellomklippene og sluttsekvensen på en 28".. :p

 

Btw:

 

Hvordan sette opp Feature mode/Theatermode ?

 

Har Radeon9800XT.. Kjører tv`en over "skjermhubben" som fulgte med...

 

Og.. Lenger inne i kontrollpanelet for skjerm, så er det noen knapper, skru av og på enheter... TV feks... Og på alle de, er det 2 knapper.. 1 med en rund ting i, og en med noe som likner på et vanlig vindu i... Hva er dette?

Lenke til kommentar
Og.. Lenger inne i kontrollpanelet for skjerm, så er det noen knapper, skru av og på enheter... TV feks... Og på alle de, er det 2 knapper.. 1 med en rund ting i, og en med noe som likner på et vanlig vindu i... Hva er dette?

Det er for å styre clone mode osv... Satt i minst 15min og jossa med det der før jeg fant ut hvordan det virket...

Lenke til kommentar
Beklager å måtte komme med dårlig melding, men 8500 kommer i et par forskjellige varianter. 8500LE var en versjon blant 5stk?? Veldig forvirrende, men mange valgte blant annet å spare på komponentene for å kutte ned prisen, og utelate RAMDAC #2 som var nødvendig for extended/span mode. I praksis betyr det at du har to utganger som deler på 1 RAMDAC. Med andre ord - clone mode. Du har flere skjermer, du har to utganger, men kun clone mode tilgjengelig på kortet ditt.

 

Kilder

The Tech Report, Hercules Prophet FDX 8500LE

XpertVision RADEON 8500 Video Card Review

 

NB: Hvis jeg tar feil her, må noen for all del rette meg opp!

 

 

Nå har jeg funnet en løsning på det. Ati control center overstyrer innstillingene med display settingen. Uinnstaller denne, så får du rett refresh rate, men ikke så veldig høy oppsløsning. Kjører 1024*768 atm, men bedre det enn 60hz.

 

Men jeg synes ikke bildet er like bra på skjerm nr 2 (crt) som det var før.. Men det er den beste løsningen atm.

Lenke til kommentar

Fikk HL2 til å virke på to skjermer på et R9800"XT" (uten strekking og i fullscreen).

 

Men så er det jo standard problemet med trådkorrset midt mellom skjermene. Er det ikke mulig å flytte det ?

 

Finner jo console komandoer for å endre "Field of view", og også mulighet til å endre eller bytte selve trådkorset.

Lenke til kommentar

Fikk meg en 21" til idag Schmelck. Endelig tre stykker øverst :yes:

Blei grenseløst irritert over en 17" ved siden av 2 21 tommere.

 

Problemet nå er at det er en Tandberg Ergoscan, 1 Nokia445XI og 1 Eizo Flexscan F77S. Tror det er unødvendig å si at det blir forskjell på farger og slikt. Men det er levelig. :thumbup:

 

Nå begynner det å bli morro!

 

Skjermoppsett

 

FS2004 Before Takeoff (1.31MB .mpg)

 

FS2004 Before Landing (1.31MB .mpg)

 

Linkene nedenfor er fra Nascar 2003 Racing Season med Ferarri330 modden. Bruker Clutch og Act-Labs Shifter. Helt sinnsykt!!

 

Grisekjører på Isle Of Man med Ferarri330

 

Ferarri330 Her gikk det litt fort. Landa på taket og snurra

 

Edit: Det er 50+ FPS på Nascar 2003. Kameraet får det til å se tregt ut. :nei:

 

Film tatt opp med dårlig digitalkamera med 15 sec video funksjon.

Endret av Jan-Inge
Lenke til kommentar

Hola.

 

Kjører for tiden en dual løsning på mitt ATi radeon 9800 pro, med en 20" NEC LCD som main og en 19" samtron som secondary. Har lyst til å hive på en skjerm til for terminal vinudet mitt. Hvilket billig pci kort er lurt å kjøbe, tenker på kompabilitet osv. Vil det gå utover 3d ytelsen min?

Lenke til kommentar
Jeg bruker disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114978&cks=PRL

 

Trenger ingen 3d ytelse på de ekstra skjermene. Og jeg har ikke merket noe forskjell i spill på AGP kortet av den grunn.

Bruker du kun denne typen skjermkort eller er det i kombinasjon med andre skjermkort?

 

Har nå et 6800 Ultra (AGP), men trenger ekstra PCI kort for å drive flere skjermer. Sapphire kortet ser midt i blinken ut, men jeg er litt skeptisk til kombinasjonen Nvidia & ATI. Ville tro det skulle gå greit så lenge man bare installerte selve skjermkort-driveren til ATI kortet og ikke alt annet tools & ræl som følger med.

 

Noen som har testet Nvidia & Ati i samme boks?

Lenke til kommentar

Heisan! Takk for en flott guide. Jeg er nå litt forvirret etter å ha lest tråden.

 

Jeg har to-skjermsløsning. NEC L550. Har et 9600XT som "hovedskjermkort" og et simpelt PCI-kort i tillegg.

 

Håpet var at jeg skal kunne spille på primary og samtidig administrere server, chatte o.l i secondary. Problemet er at jeg spretter ut i desktop når jeg jobber i sec.

Jeg ser noen sier at det ikke er noen løsning på det problemet, mens andre skriver at det skal gå, med to skjermkort.

 

Noen som vet om det går, og hvordan det skal settes opp.

Jeg bruker Ultramon fra før.

Lenke til kommentar

Spille fullskjerm, og skifte fokus over på terminal/chat/secondary? Fokus, takler ikke to ting på en gang med bare en musepil :-)

 

Vet ikke om det er dette du mener. Hvis det er fokusproblemer, kjør ganske enkelt spillet i vindu, og problemet er løst. Har sjeldent hatt problemet med å få spill over i vindu.

Lenke til kommentar
Jeg bruker disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114978&cks=PRL

 

Trenger ingen 3d ytelse på de ekstra skjermene. Og jeg har ikke merket noe forskjell i spill på AGP kortet av den grunn.

Bruker du kun denne typen skjermkort eller er det i kombinasjon med andre skjermkort?

 

Har nå et 6800 Ultra (AGP), men trenger ekstra PCI kort for å drive flere skjermer. Sapphire kortet ser midt i blinken ut, men jeg er litt skeptisk til kombinasjonen Nvidia & ATI. Ville tro det skulle gå greit så lenge man bare installerte selve skjermkort-driveren til ATI kortet og ikke alt annet tools & ræl som følger med.

 

Noen som har testet Nvidia & Ati i samme boks?

Jeg bruker 2 av disse samme med Patrox Parhelia AGP kort. Jeg har ingen problemer i det hele tatt. Nvidia-ATI vet jeg ikke hvordan vil fungere. Ser ingen grunn til at det ikke skal gå bra som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...