Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt og koble samme 2 skjermer 17" LCD og 17" CRT. Jeg har et Geforce 6600GT, jeg har koblet sammen 2 CRT før men da fikk jeg ikke til og se film over begge skjermene og spille over begge skjermene. Er det noen som kan hjelpe med det.

 

Så i første posten men den er vel litt utdatert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedposten er kanskje litt gammel, men den duger som juling enda :) Og tråden er en gullgruve. Skal vi se....

 

#1 - spille over begge skjermer i Direct3D=SPAN mode..sjekk nVidia kontrollpanelet etter SPAN/STRETCH, hvor du vil ende opp med Windows oppgavelinje/taskbar pent fordelt over begge skjermer

#2 - film over begge skjermer, forsøk denne posten i samme tråd - http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2923556

Lenke til kommentar

hey

 

har problemer med et (msi) radeon x300se. har installert catalyst og .net, og har tidligere prøvd tredjepartsdrivere... uansett, jeg har to skjermer, og begge fungerer på et vis; de viser samme bilde.. jeg tror egentlig ikke de viser i clone mode engang, de bare.. ifølge windows er det bare én skjerm, så jeg tror windows ikke vet om den andre skjermen, men samtidig sender det samme bilde til begge utgangene. i enhetsbehandling vises bare én skjerm, men to skjermkort; RADEON x300/x550 series og RADEON x300/x550 series secondary.

 

dersom jeg åpner innstillinger for skjerm, og velger "utvid skrivebordet til denne skjermen" når jeg har skjerm to merket, bare reverterer checkboksen og blir unchecked igjen... jeg har letet rundt på nettet og prøvd forskjellige drivere, osv, men ingenting ser ut til å hjelpe... jeg vil ha større skrivebord, men antar at dette er avhengig av at windows faktisk klarer å finne begge skjermene eller noe.. er ganske lei av å knote med disse innstillingene nå, og trenger sårt litt hjelp.

 

jeg kjører windows xp sp2.

Lenke til kommentar

Zappza: Husket å sette på en dualhead oppløsning, dvs dobbel bredde som 1600x600, 2048x768, 2560x1024? For min del (ATi) kopieres spillet på begge skjermer hvis jeg ikke kjører en typisk dualhead oppløsning, dvs. 1024x768 blir klonet på den andre skjermen mens 2048x768 blir span på begge.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Hei. Lurer på en ting angående film på dual screens. Når jeg skal se film nå så får jeg opp det samme på begge skjermene. Det var ikke slik for noen timer siden, og jeg aner ikke hva jeg har stilt på egentli :blush: . windows Media Player åpnes på hovedskjermen, så dukker filmen opp i fullscreen på den andre skjermen i tillegg. Noen som vet hva som kan vere problemet?

Lenke til kommentar

orker ikke se gjennom hele topicet........så spør bare nå:

 

har 6600 gt (nvidia) og 17 tommer lcd skjer..........må e ha en anna type skjerm for å få det til eller holder det med bare en av samme type?

 

skal ikke ha sånn at når man ser film så kommer den på begge skjermene...............vil ha film/spill på bare en skjerm og f.eks: internett, mappe, winamp osv på den andre

Lenke til kommentar
orker ikke se gjennom hele topicet........så spør bare nå:

 

har 6600 gt (nvidia) og 17 tommer lcd skjer..........må e ha en anna type skjerm for å få det til eller holder det med bare en av samme type?

 

skal ikke ha sånn at når man ser film så kommer den på begge skjermene...............vil ha film/spill på bare en skjerm og f.eks: internett, mappe, winamp osv på den andre

Hvordan er den andre skjermen? Har du to like skjermer?

Lenke til kommentar
orker ikke se gjennom hele topicet........så spør bare nå:

 

har 6600 gt (nvidia)  og 17 tommer lcd skjer..........må e ha en anna type skjerm for å få det til eller holder det med bare en av samme type?

 

skal ikke ha sånn at når man ser film så kommer den på begge skjermene...............vil ha film/spill på bare en skjerm og f.eks: internett, mappe, winamp osv på den andre

Hvordan er den andre skjermen? Har du to like skjermer?

har bare en skjerm nå, men e har tenkt å kjøpe en til....

 

har e-yama 17 tommer med 14 ms(vet ikke spesific type) er sølv grå med to høytalere under...

Lenke til kommentar

Da var demoen til Serious Sam 2 ute! Godnyheter til skjermfreakene, for dette kunne ikke blitt bedre!

 

ss2_dualhead_hires.jpg

 

- åpne \Serious Sam 2 Demo\Content\SeriousSam2\Sam2.ini

- søk etter gfx_fAspectRatio

 

- For dualhead 4:3x2 sett denne til 2.66

- For dualhead 3:4x2 (portrett) sett denne til 1.5

- For triplehead 4:3x3 sett denne til ...4.0?

- For widescreen 16:9 TV/projektor sett denne til 1.7778

- For PC widescreen 16:10 sett denne til 1.6

 

Verdiene er basert på eget skjønn, man kan selvsagt sette hva som passer best.

 

Egne oppløsninger kan settes manuelt, og man kan kjøre i vindu eller fullskjerm.

 

Fullscreen - gfx_pixResWidth & gfx_pixResHeight & gfx_bFullScreen = 1;

Windowed - gfx_pixWinWidth & gfx_pixWinHeight & gfx_bFullScreen = 0;

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg har et relativt gammelt skjermkort (GeForce MX 440, eller noe slikt). Det har VGA-utgang og RCA utgang. Når jeg kobler TV'n til i RCA-utgangen sammen/uten pc-skjermen blir RCA-tingen automatisk hovedskjermen. DEtter er ikke så greit. Hvordan bytter man på dette?

 

(Når e trykker på identify, blir PC-skjermen "2", og TV'n "1")

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...