Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan er det og koble sammen en CRT og en LCD, CRT'en er 19" og LCD'en er 20,1". hvordan blir det? Har et Poworcolor X800XT PE

Det går helt fint det, men er vel ganske liten sjanse for at du kan kjøre span mode.,

 

jokkakim: jeg måtte bytte ut selve .exe filen til gtavc med en som var bittelitt modifisert for span/surround gaming. Jeg ikke dele den med deg her på forumet da jeg tror at den også inneholder en no-cd mod :thumbdown:

Lenke til kommentar
schmelck: men jeg har allerede en no-cd mod, så det gjør ikke noe.

Poenget er et at det finnes en modifisert .exe fil til det spillet (og andre spill) som gjør slik at du kan velge spesielle oppløsninger slik som du trenger. Mer har jeg ikke lyst til si å, og refererer til regel nummer 8 i retningslinjene her på forumet (som jeg regner med at du har lest).

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Har 2 skjermer her i Span mode, har 6800GT kort men bare den ene skjermen viser video, dvs halve filmen. Den skjermen med mest video viser bilde men den andre viser bare svart, har prøvd alt mulig nå og det beste jeg kom fram til er at den ene kan vise halve filmen og den andre kan vise hele.

 

Dette gjør jo span mode ganske udugelig... Bare websider og programmer som blir delt, og det er jo ikke alltid bra.

 

 

Skal det gå ann og vise film i span mode med 6800GT ?

 

PS!

Skummet gjennom store deler av tråden men fant bare det samme spørsmålet ang ATI kort.

 

Edit:

 

Plutselig fungerer det uten at jeg gjorde noe... :)

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar

Unskyld meg visst dette spørsmålet er stillt før, men 11 sider var litt drøyt.

 

Jeg prøver å koble til tv'en til datan, så jeg kan spille av filmer og slikt på TV'n og holde på med noe annet på PC-skjermen.

 

*link*

 

Ser ikke det der rett ut? ^^

Det som skjer når jeg trykker "apply" er at det tilbakestiller seg og det funker ikke.

Noen som veit hva som er feil?

Har ikke lasta ned noe programm eller sånnt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en 19" Dell CRT skjerm og en 17" Tandberg skjerm som jeg har lyst til å kjøre i independent mode. Jeg har tenkt å bruke 17" skjermen til samurize med TV-program og slike fancy greier, og den andre som spill/film-skjerm.

 

Går det ann å spille på den ene skjermen (19" skjermen) og bruke den andre til samurize?

Hvordan funker det med RTS spill og sånt, da jeg må bevege musa til sidene i skjermbildet? Går det likevel ann å kjøre independent?

 

Jeg har prøvd å gå innpå nvidia sin meny for å slå på independent mode. Men de eneste alternativene jeg får er

 

"Single display"

"Clone"

"Horizontal Span"

"Vertical Span"

 

Clone kloner, slik at jeg får to skjermbilder, span modusene gjør at skjermbildet strekkes. Men jeg vil ha independent mode. Hvordan ordner jeg det? Har prøvd å innstallere UltraMon, men det programmet oppdager ikke den andre monitoren engang :dontgetit:

 

Noen forslag til hvordan jeg kan få til independent mode? :roll:

Lenke til kommentar
Regner med det er extended mode du skal ha? Høyreklikk på skrivebord, Display og skru på den ene skjermen.

 

Extended mode, dualhead

 

Spill må typisk kjøres i vindu hvis du ønsker å bytte sømløst mellom begge skjermer uten å "switche" mellom fullscreen/desktop.

Nei, jeg vil ikke kunne switche sømløst. Det jeg vil er å kunne:

 

-Spille RTS-spill i fullscreen, uten at musepekeren plutselig beveger seg over til den andre skjermen når jeg må bevege på skjermbildet.

 

- Kunne bruke samurize til å vise TV-programm ol.

 

- Kunne bevege musepekeren sømløst over til den andre skjermen sømløst i windows.

 

 

Funker independent mode til det? Og hvis ja, hvordan setter jeg på independent mode? Jeg har ikke independent mode som alternativ når jeg skal bruke flere skjermer, har bare fire alternativer:

 

"Single display"

"Clone"

"Horizontal Span"

"Vertical Span"

 

Og ingen av dem er independent mode. Så hvordan får jeg til independent mode?

 

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Hei,

er det noen som har erfaring med bruk av to skjermer og oppkobling mot en annen pc ved hjelp av fjernstyringsprogramvare (f.esk. PCanywhere).

 

PC-en det skal kobles opp mot kjører en toskjermsløsning, men vil det være mulig også å kjøre en toskjemsløsning fra den PC som det kobles opp i fra?

 

Fint om noen har erfaringer om skjermkort, programvare eller andre ting som må til for å få dette til fungere.

 

Magnus

Lenke til kommentar

Har brukt TightVNC (WinVNC) til å hjelpe min søster, som for tiden kjører dualhead. Programmet fungerer ved at hun kjører en "server" versjon av TightVNC, og at jeg kobler meg opp til henne. Hennes desktop dukker da opp som et stort vindu på min skjerm. Ettersom jeg selv kjører høyere oppløsning enn henne, og begge har ADSL, går dette veldig greit.

 

I alle tilfeller får jeg bare kontroll over en skjerm, dvs. jeg får bare sett en skjerm (primary sannsynligvis, 1024x768 vindu). Dersom noe dukker opp på skjerm to, må hun flytte dette over :hmm:

 

Nå har jeg ikke brukt TightVNC på rundt om et halvt år, men meget mulig at nyere versjoner har kommet ut som løser dette problemet. Det kan f.eks. være at problemet forsvinner dersom man kjører SPAN mode på maskinen man ønsker kontroll over?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...