Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!


Anbefalte innlegg

Hva med denne?

 

USB 2.0 XGA Adapter

Oj, ja det får en si! Nå er ikke letsshop.no sin server i fungerende stand for øyeblikket, men etter litt googling så fant jeg den!

 

1097195241480svga174.jpg

 

Nå har jeg mitt på det tørre, da jeg skrev at det er vanskelig å få tak i et PCMCIA skjermkort da :-P

 

Må researche denne litt og slenge den inn i guiden!

 

Noen med erfaringer?

 

---

 

Fant denne testen: http://hardware.earthweb.com/peripherals/article.php/3419031

 

Kort oppsummert så var det ikke de store overraskelsene.

+Eneste(?) mulighet for å kjøre 3+ skjermer via en laptop.

+Enkel måte å få mulighet for 2/3+ skjermer på en vanlig PC, du trenger ingen kunskaper om hvordan man skrur opp PCen og setter inn et PCI kort.

-Null 3d ytelse.

-32bits farger KUN ved 800x600 oppløsning, ved 1024*768 kan du maks ha 65,536 farger(1024x768 er forøvrig maks oppløsning).

-Ikke DVI, kun DSUB/VGA.

-Ikke mulighet for span mode (heller ikke overraskende).

-Relativt dyr.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei for en flott tråd ! !

Dette innlegget skriver jeg fordi jeg ikke har lest alle 15 sidene enda og slik at jeg kan følge med på det som blir sagt her.

 

Men, jeg har også et problem som noen kanskje kan hjelpe meg med, beklager hvis dette er tatt opp i tråden før.

I går fikk jeg ny bærbar på jobben. Til den har jeg også en portreplikator og en gammel CRT skjerm som jeg har tenkt til å bruke. CRT skjermen har jeg satt som skjerm 2 og plassert den til venstre for den bærbare. Jeg har også flyttet skjerm 2 til venstre for skjerm 1 i egenskaper for skjerm slik at XP vet at min andre skjerm står til venstre. Alt ok så langt.

Planen min er å ha den vanlige desktopen (Win XP Pro som ligger på den bærbares harddisk C:\) på CRT skjærmen til venstre. På skjermen til den bærbare, skjerm 1 til høyre, har jeg tenkt til å ha desktopen som jeg får når jeg er inne på bedriftsnettverket (Intranett fra Citrix). Intranettet bruker Win 2000 Pro.

Når jeg åpner programmer i Intranettet vises venstre halvpart på den høyre skjermen mens den andre halvparten forsvinner. Jeg regner med at dette skyldes at win 2000 pro tror at jeg har en skjerm til høyre for skjerm 1, noe jeg ikke har. CRT skjermen jeg har virker uten prblemer samtidig, der har jeg som skrevet over desktop fra XP pro kjørende (Det er den jeg skriver i nå).

 

Vet noen hva dette skyldes og om det kan fikses?

Jeg beklager hvis forklaringen min ble noe forvirrende, jeg skal rette på den hvis noen lurer på noe.

 

Mvh.: Drittsekk

Lenke til kommentar

Superbra guide! :thumbup:

 

Men ,jeg har ikke lest 15 sider med replys for å finne svar på mitt spørsmål, så ikke ta det ille opp at jeg spør..

 

Jeg bruker nvidia fx5500 skjermkort, har 1 LCD skjerm og 1 CRT skjerm.

Problemet mitt er at jeg får dualview til CRT skjermen men da mister jeg bildet på TV'n min, altså TV-UT-- og vice versa.

Jeg får ikke alle 3 skjermene til å virke samtidig...

Noen tips?

 

Takk på forhånd!

:blush:

Lenke til kommentar

Jeg har et Powercolor 9800 Pro fra før, og bruker dette på 2 stk 19" BenQ FP937s+

 

Nå har jeg en tredje maken LCD stående ved siden av maskina (ubrukt), og jeg vurderer å sette inn et PowerColor Radeon 9250 128MB DDR, 64bit PCI, ATI 9250, DVI-I, TV-Out, Retail for å få gleden av 3 skjermer i stedet for bare 2.

 

Vil det ikke være en fordel å i alle fall holde seg til en og samme familie, med andre ord ikke blande ATI og nVidia kort på samme maskin? Jeg ser for meg virrvarret mtp driverinstallasjon og potensielle konflikter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sitter nå her med to skjermer i independent mode/dual view. Skjerm nummer 2 er uheldigvis litt lavere enn nr. 1, og derfor har jeg prøvd å stille det inn riktig i skjerminstillingene til Windows, så det ikke blir "fordreid" hvis jeg drar et program over begge skjermene. Joda, det fungerer, men bare i to sekunder, så går skjermene tilbake som de var før. Selv om det står i instillingene at skjerm nr. 2 er stilt inn til å være lavere.

 

Hvis det er relevant så kan jeg si at jeg har et Nvidia Geforce 6800 kort, skjerm nr. 1 (CRT) er plugget inn i VGA-porten og skjerm nr. 2 (CRT) er plugget inn i DVI--porten via VGA/DVI-adapter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan lcd-skjermen ta skade på noen måte, av at den er like ved siden av en crt skjerm?, eller motsatt.

 

Har planer om å bruke bærbar + en crt skjerm til.

 

 

Jeg er kjempenoob, så regner med det bare er og plugge inn crt skjermen i den bærbare, and thats it? :) (har en up-to-date bærbar)

 

Skal bare brukes slik at jeg kan kjøre flere vinduer, som f.eks explorer og lignende.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Kan lcd-skjermen ta skade på noen måte, av at den er like ved siden av en crt skjerm?, eller motsatt.

 

Har planer om å bruke bærbar + en crt skjerm til.

 

 

Jeg er kjempenoob, så regner med det bare er og plugge inn crt skjermen i den bærbare, and thats it? :) (har en up-to-date bærbar)

 

Skal bare brukes slik at jeg kan kjøre flere vinduer, som f.eks explorer og lignende.

 

Takk for svar.

Har aldri hørt om at dette skal være noe problem, kan ikke tenke meg hva som kan bli et problem med det.

 

Ja det er såvidt bare å dytte inn skjermen i bæbare og muligens gjøre om på noen innstillinger i windows...

Lenke til kommentar

Jeg lastet akkurat ned FEAR singleplayer demoen. Dualhead? Ja, jøss :)

 

Søk etter "settings.cfg", i mitt tilfelle fant jeg den i:

C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Monolith Productions\FEARSPDemo

 

Åpne filen i Notepad, og endre "ScreenWidth" og "ScreenHeight" som en ønsker. Kjør spillet, men unngå å gjøre instillinger i grafikken ettersom renderen restartes.

 

Oppløsninger testet på 20" 1600x1200 LaCie dualhead oppsett:

1280x1024, 5:4 - OK

1280x720, 16:9 - OK

720x480, OK

1600x600, dualhead span - OK (ser ut til å være riktig FOV og bredde/høyde forhold)

2048x768, dualhead span - OK

 

 

Bilder dualhead, 9700PRO, 2048x768 skalert ned.

fear_dh_01.jpg

fear_dh_02.jpg

fear_dh_03.jpg

fear_dh_04.jpg

fear_dh_05.jpg

fear_dh_06.jpg

fear_dh_07.jpg

Fantastisk!

Lenke til kommentar

Er helt nybegynner på dette, men jeg har et par spørsmål (hvis du lurer har jeg et GeForce MX440, eller noe slikt. Gammelt, men greit). Jeg har en PCskjerm og en TV-skjerm. Jeg har koblet tv-n til PC-n via video-out. Virker utmærket. Så kommer spørsmålene mine:

 

Hvordan bestemmer man hvilken monitor som er nr. 1, eller 2?

 

Hvor endrer man hvilket mode man skal ha det i? Jeg lastet ned TVtool, men det ser ikke ut til å virke helt? Skjønner ikke mye. Plutselig er den clona, og rett etterpå er skjermen forlenget.

 

Trenger jeg programvare i det heletatt?

 

EDIT: Tror jeg har fatta det. Får iallefall til å skifte mellom cloning og forlengelse av desktopen. Skal installere det programmet dere annbefalte som forlenget oppgavelinja. BTW: Nice tråd!

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke kortet selv, men etter det jeg har forstått kan man kjøre 4. Man kan kjøre en utgang alene når man kjører i SLI modus, mens man kan kjøre SPAN over ett skjermkort av gangen. I tillegg kan man kjøre 4 skjermer i "extended" mode, hvor hver skjerm er uavhengig av hverandre. Dette kan benyttes til openGL spill f.eks.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...