Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står: Download Link:

- Command Per Clock Enable

http://downloads.modlabs.net/bios/beta/D23-3D-R2-4247.zip

- Command Per Clock Disable

http://downloads.modlabs.net/bios/beta/D23-3D-R2-CPC.zip

 

Hvem av dem skal jeg velge?

Med CPC på om du har enkeltsidige (256MB) RAM-brikker, med CPC av om du har dobbeltsidige (512MB) og vil nå langt (men CPC av gir endel lavere ytelse).

Endre: Jeg har 512MB TwinMOS m/Winbond 3200 ram, jeg har tenkt til å teste CPC eller hva det heter, jeg vil se hvor langt jeg kommer!

Kan du gi link til riktig bios da? Er det farlig egentlig?

 

Hvor blir ytelsen mindre? Har Nf7-s v2.

Kan jeg flashe tilbake til orntelig bios etter på da?

 

Burde jeg gjøre det?

Skjønner ikke så veldig mye av det CPC tingen, kan du forklare meg det litt nærmere?

Lenke til kommentar
Endre: Jeg har 512MB TwinMOS m/Winbond 3200 ram, jeg har tenkt til å teste CPC eller hva det heter, jeg vil se hvor langt jeg kommer!

Kan du gi link til riktig bios da? Er det farlig egentlig?

 

Hvor blir ytelsen mindre? Har Nf7-s v2.

Kan jeg flashe tilbake til orntelig bios etter på da?

 

Burde jeg gjøre det?

Skjønner ikke så veldig mye av det CPC tingen, kan du forklare meg det litt nærmere?

Bruk den ene biosen der i quoten. CPC=Command Per Clock. Minnebåndbredden blir endel lavere. Jada, du kan flashe tilbake.

Lenke til kommentar

Har lastet ned denne nå:

- Command Per Clock Disable

http://downloads.modlabs.net/bios/beta/D23-3D-R2-CPC.zip

 

Ble det riktig? Har kjørt prime95 i 10 minutter nå uten feil, har aldri greid det før!

Edit: Kjørte med 230 Mhz

Ytelsen i ADIA32 ble hvertfall ikke noe mindre ved Memory Write.

 

Hvor ellers kan jeg teste minnet? I SuperPi?

Endret av petter'n
Lenke til kommentar

Måtte utsette til i dag testingen av denne xp en :

AXMD2400FJQ4C Z413733D40817

AQYHA 0415VPMW

 

Av en eller annen grun så fungerer ikke L12 modden som den skall (har tettet laser kuttet og brukt elektrisk ledende bakrutefix), men hittil så går det greit å komme helt oppe i 200*13 a 1,9Vcore.

 

Temp : 39Idle , 44 Full load. Vannkjøling.

 

Skal prøve å bruke pin modden i morgen i steden, har en vifte som jeg kan ta noen tråder fra.

 

Har forresten cpu på 200*12 a 1.675Vcore , stabilt, holder meg unna 2600mhz inntil jeg får fiksa L12 modden.

Lenke til kommentar

Har en xp-m 2400 35w kjører på 200*12=2400. Har ett abit an-7 kort og thermalright sp-97 med en Thermaltake vifte. Har 1.7v core spenning. Cpu ligger på 42 grader med full Load og det er 27 grader inne på rommet mitt. Skal prøve og klokke litt mere senere når det blir litt kjøligere på rommet mittt. :thumbup:

 

Skal også prøve og se hva jeg får i temperatur med en enermax 92 mm vifte

 

Nå som det er så varmt så må jeg kjøre thermaltake vifta mi på rimelig høyt turtall, Kjører den på ca halvt turtall med lavere rom temperatur og da bråker den ikke så altfor mye. :)

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Fortsatt ingen cpu i posten Skrue?

LOL! Joda, den kom omsider. Men resultatet så langt har vært nedslående, i alle fall i mine hender.

Den vil ikke høre snakk om høyere vcore enn 1,9, etter det er det bare svart. Det meste jeg har klart ved den spenninga foreløpig, er 2700. (180x15). Den står fortsatt i maskinen, og pt går den på 2500 (200x12,5) ved 1,62volt. Er vel ikke så ille kanskje, men hadde nok forventet mer. :roll:

Tester kanskje litt mer i løpet av kvelden.

 

Type / stepping: AXMG2600FQQ4C Y911772A41042

IQYHA 0352MPMW

 

Har en XP-M2400 også, og den blåser greit opp i 2800 (14x200) v 2,25volt. Tar superPi på strak arm, men har ikke testet andre ting.

Den bytter nok snart plass med 2600-utgaven, om det ikke blir noe mer fart i den.

Lenke til kommentar

malvado: ser du har AQYHA 0415VPMW jeg har AQYHA 0413VPMW !! ganske likt!

 

Klarer å boote på 13x200=2,6GHz på min maskin min, men ska bestille ny ram ( Corsair XL typen ), så tror det er RAM'en som holder systemet tilbake.. kjører nå på 180X13,5 100% stabilt så er rimelig sikker på at den nye ram'n min vil hjelpe. HK mitt er forresten ABIT NF7-S V2.0

 

Har skummet gjennom sidene her så har sikkert ikke fått med meg alt. Men hva er denne L12 modden for noe og hva gjør den ? ( Blir sikker bedt om å lese noen sider som jeg sikkert har oversett :blush: )

 

Mvh

Paul

 

EDIT: Hvilken kjøler er anbefalt her? ( luftkjøling det er snakk om )Pris ingen hindring, betaler ikke tusenvis da! Har forresten nå en Cooler Master 7 eller noe sånt, som ikke er særlig god! Send PM om luftkjøling siden det ikke er emne i denne tråden

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Har skummet gjennom sidene her så har sikkert ikke fått med meg alt. Men hva er denne L12 modden for noe og hva gjør den ? ( Blir sikker bedt om å lese noen sider som jeg sikkert har oversett :blush: )

L12 modden gjør at prosessoren kjører med en FSB på 166MHz, istedet for 133Mhz som "standard".

Dvs. om jeg ikke sover nå. :roll:

Lenke til kommentar
vil det ha noe å si når en overklokker alikevell. Eller klokker den mer fordi den tror 166mhz er standard istedenfor 133 ? Noen en link til beskrivelse og gjerne bilder hovrdan dette gjøres ?

Jeg kom mye lenger med FSB når jeg tokk den modden, hvis du sliter med lav FSB så kan du prøve den modden!

Lenke til kommentar
vil det ha noe å si når en overklokker alikevell. Eller klokker den mer fordi den tror 166mhz er standard istedenfor 133 ? Noen en link til beskrivelse og gjerne bilder hovrdan dette gjøres ?

Det har egentlig ingenting å si for prosessoren. Når prosessoren har 166 MHz standard FSB konfigurerer hovedkortet seg annerledes, slik at det klarer høyere FSB. Hvordan det gjøres har blitt postet omtrent ørten ganger i denne og andre tråder.

Lenke til kommentar
LOL! Joda, den kom omsider. Men resultatet så langt har vært nedslående, i alle fall i mine hender.

Den vil ikke høre snakk om høyere vcore enn 1,9, etter det er det bare svart. Det meste jeg har klart ved den spenninga foreløpig, er 2700. (180x15). Den står fortsatt i maskinen, og pt går den på 2500 (200x12,5) ved 1,62volt. Er vel ikke så ille kanskje, men hadde nok forventet mer. :roll:

Tester kanskje litt mer i løpet av kvelden.

 

Type / stepping: AXMG2600FQQ4C Y911772A41042

IQYHA 0352MPMW

 

Har en XP-M2400 også, og den blåser greit opp i 2800 (14x200) v 2,25volt. Tar superPi på strak arm, men har ikke testet andre ting.

Den bytter nok snart plass med 2600-utgaven, om det ikke blir noe mer fart i den.

Hørtes ikke så ille ut da, hvilken kjøling bruker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...