Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mekkeren. har du gjor L12 mod'en?

Kan være fornuftig om du skal holde på med frekvenser rundt 200MHz på FSB.

Nei, har ikke gjort noen L12 mod, hva vil den gjøre? før idag så kjørte jeg på hastigheter helt oppe på 220FSB og såvidt over det. men akkurat nå driver jeg og prøver ut litt igjen, og nå har den plutselig slått seg vrang på klokking med 200FSB og mer. så nå må jeg nøye meg med 166FSB.. :(

 

søren heller, merker at høy FSB gir endel ekstra ytelse, var oppe på 240 poeng i Cpu mark ved 2511mhz (11.5x218FSB) nå ligger jeg på 2505mhz (15x166FSB) og får 230 poeng i Cpu mark99....

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
har nå fått sjekket steppingen. den er: IQYHA 0432 SPMW. er dette en god stepping?

Jepp, det skulle være en god stepping.

 

L12-mod gjør at hovedkortet tror at CPU-ens standard FSB er 166 MHz (eller 200) istedenfor 133. Da stiller hovedkortet (iallfall NF7) chipset-timings (eller noe slikt) annerledes, og tillater høyere FSB.

Lenke til kommentar
har nå fått sjekket steppingen. den er: IQYHA 0432 SPMW. er dette en god stepping?

Jepp, det skulle være en god stepping.

 

L12-mod gjør at hovedkortet tror at CPU-ens standard FSB er 166 MHz (eller 200) istedenfor 133. Da stiller hovedkortet (iallfall NF7) chipset-timings (eller noe slikt) annerledes, og tillater høyere FSB.

endelig. klarer nå og få kjørt over 200FSB igjen, skal kansje ta også få gjort denne L12 modden, men foreløpig klarer den seg uten. tok bare også kjørte den litt på standard speed (133x13.5x) i noen timer, så satter jeg opp til 200FSB, og da funket det igjen.

 

Nå har jeg også nådd målet mitt! nemlig 2.6Ghz!!!! det var moro det! :dribble:

dette er virkelig en gull chip! kansje jeg klarer å slå min Gamle Duron 750, når det gjelder økning % i mhz,rekorden min der er en økning på 48.5% til 1114mhz. de gamle Duronene klokker også vannvitig bra,særlig de med spitfire kjerne (550-950mhz, 42watt).

 

tilbake til AMD Mobile...

kjørte 12.0x217FSB = 2605.91mhz Kingston hyper X pc3500 på : Cl2-3-3-7

med dette fikk jeg 248 Poeng i Cpu mark99, veldig fornøyd så langt, tror den skal gå enda litt, men kansje lurt å la den få "hvile" litt på 1800mhz igjen. vil ikke ødlegge denne enda. ;)

 

er det noen steppinger som er spesielt dårlige enn andre av denne typen?

og er det noen som er helt spesielt bra?

Lenke til kommentar
er det noen steppinger som er spesielt dårlige enn andre av denne typen?

og er det noen som er helt spesielt bra?

Alle "I"-stepping (IQYFA, IQYHA, IQZFA) er som regel bra, alternativet er "A"-stepping (AQYFA, AQYHA, AQZFA) som er gjennomsnittlig ca. 100 MHz dårligere har jeg funnet ut. Resten har ikke allverdens å si virker det som.

Lenke til kommentar
er det noen steppinger som er spesielt dårlige enn andre av denne typen?

og er det noen som er helt spesielt bra?

Alle "I"-stepping (IQYFA, IQYHA, IQZFA) er som regel bra, alternativet er "A"-stepping (AQYFA, AQYHA, AQZFA) som er gjennomsnittlig ca. 100 MHz dårligere har jeg funnet ut. Resten har ikke allverdens å si virker det som.

jøss, da har jeg vært heldig for engang skyld da, pleier altid å være uheldig med Cpu'er som klokker dårlig eller er Låste. så det var kjekt å få noe som var bra for en gangs skyld :D

 

har et lite spørsmål til, når det gjelder minnet, tror du jeg kan tørre å skru opp Volten på minne fra 2.6v til F.eks 2.8 el 2.9v uten å ødlegge det? hvis jeg gjør det vil jeg vel kansje få muligheten til å kjøre raskere minne + kansje ennda bedre timmings antar jeg. :hmm:

 

har kingston Hyper X pc3500 Cl2-3-3-7. den har en såkalt heatspreader eller hva det nå heter igjen, så litt mer'e volt burde den vel klare?

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

minne kan fores med veldig mye volt føre det blir ødelagt, de nye brikkene som kommer fra ocz nå om dagen har garanti opp til 3v +/-

mine twinmos brikker uten noe form for kjøling klarer 2.9v uten problemer. jeg kjører ikke mer fordi hk ikke leverer mer :mad:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når det gjelder FSB, på denne Cpu'n er det slik at den ikke vil over 220FSB?

eller er det Bios'en til ABIT NF7 v2.0 som ikke vil over 220FSB? kan man komme høyere opp i FSB med nyere Bios på dette hovedkortet? har lest litt rundt, og det står at man skal komme litt høyere, men er det verdt risikoen tro og vil det den virkelig gå høyere med ny bios? :dontgetit:

Lenke til kommentar
vil bare si at XP mobile 3000+ har skal taes inn på Itbutikken, hvis det er intressant for noen.. :)

Den klokker neppe særlig bedre enn en vanlig Barton, den har defalt vcore på 1,65v, og utvikler vel i overkant av 70 watt(72w?).

Den har vel åpen multiplyer, som alle andre Mobile Bartons, men klokker neppe like bra som 2400+(35w) og 2600+(47w)...

Når den i tillegg er ca.50% dyrere, ser jeg ingen grunn til å kjøpe den... :nei:

Lenke til kommentar
vil bare si at XP mobile 3000+ har skal taes inn på Itbutikken, hvis det er intressant for noen.. :)

Den klokker neppe særlig bedre enn en vanlig Barton, den har defalt vcore på 1,65v, og utvikler vel i overkant av 70 watt(72w?).

Den har vel åpen multiplyer, som alle andre Mobile Bartons, men klokker neppe like bra som 2400+(35w) og 2600+(47w)...

Når den i tillegg er ca.50% dyrere, ser jeg ingen grunn til å kjøpe den... :nei:

Nei self, visste jo om det. også 2800 mobile Har 1.65V, men bare sånn hvis det var intressant for noen liksom, :)

 

er nok fortsatt 2400+ 35Watt som er kongen ja...

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Mobile Barton kan brukes i vanlige socket A-hovedkort. De har ulåst multiplier.

 

De har lav standardspenning, og kommer fra den beste delen av waferen, så de klokker ofte veldig bra!

 

Se her for endel OC-resultater av 2400 og 2500 (disse er 45w/1,45v!)

 

http://www.ocforums.com/showthread.php?threadid=271103

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=28444

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=28845

 

Men... de fås bare på ITbutikken her (oppdatering: fås nå også andre steder, men til høyere pris). Handling fra ITbutikken skjer på eget ansvar :green:

 

Spesifikasjonene på ITbutikken er gale, her er de riktige:

 

XP-M 2200+ - 1,67 GHz, 1,35v

XP-M 2400+ FJQ4C - 1,8 GHz, 1,35v

XP-M 2400+ FQQ4C - 1,8 GHz, 1,45v

XP-M 2500+ - 1,87 GHz, 1,45v

XP-M 2600+ - 2 GHz, 1,45v

 

Alle med 266 MHz FSB.

 

ITbutikkens norske side: ITbutikken.no

 

Overklokkingsresultater

Dere hvorfor kan jeg ikke stille Vcore mer enn 1,75?

 

Jeg har et AMD 2,4 ghz Mobile 34w

 

Har et Asus A7N8-E Deluxe

 

Har vanelig kjøling, det vil si et luft kjøling som er beregnet på AMD 3200+

Lenke til kommentar
Dere hvorfor kan jeg ikke stille Vcore mer enn 1,75?

 

Jeg har et AMD 2,4 ghz Mobile 34w

 

Har et Asus A7N8-E Deluxe

 

Har vanelig kjøling, det vil si et luft kjøling som er beregnet på AMD 3200+

Fordi det er max for det kortet...

Må voltmodde det for å få mer... :)

 

EDIT: Hmmm, trodde egentlig 1,85v var max... :hmm:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Dere hvorfor kan jeg ikke stille Vcore mer enn 1,75?

 

Jeg har et AMD 2,4 ghz Mobile 34w

 

Har et Asus A7N8-E Deluxe

 

Har vanelig kjøling, det vil si et luft kjøling som er beregnet på AMD 3200+

Fordi det er max for det kortet...

Må voltmodde det for å få mer... :)

 

EDIT: Hmmm, trodde egentlig 1,85v var max... :hmm:

Så du mener at halv parten av folka som har klokket cpu-en har volt modet hk-et sitt?

 

I så fall hvordan gjør man dette?

 

 

Jeg klokker 2,54 ghz ikke verst.. Jeg har kjørt Cpumark2, SuperPi, men i Prime95 får jeg opp en error ( Det står det), så avslutter programmet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...