Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt XP-M prosessorer i min stasjonære maskin i lang tid og det eneste problemet jeg har er at maskinen ikke gjenkjenner prosessoren. I Enhetsbehandlingen står det bare "ukjent cpu. Ellers så er alt bare knaill og klokker som farsken... kjører en Bitpower cpu-vifte på... ifle er rundt 37-40 og max 44 grader celsius

Pisca

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har vel de fleste i denne tråden kjørt ganske lenge med god overklokk, er litt nysgjerrig på hva dere kjører på og hvor lenge dere har kjørt på den forskjellige volten.

 

Jeg kjører pr dags dato 230fsb*10.5 a 1.775 Vcore. Har brukt dette oppsettet i litt over et år nå.

 

Noen som har kjørt på høyere volt over lengre perioder?

Lenke til kommentar

Har en XP-M 2400 som jeg har kjørt på 12x200 2400MHz og 1.65V hele tiden, dvs. siden mars i fjor. Ingen problemer overhodet.

Jeg bruker en slik vifte som jeg stort sett kjører mellom 2500 og 3000rpm. Over 3000 støyer den litt mye.

Vifta burde hatt støvgitter. Jeg måtte ta den av og rense den for et par måneder siden, men etter det var den like fin igjen.

Endret av simfan
Lenke til kommentar
har kjørt på 1,9-2v i nesten et år nå (amd athlon XP2400 @ 2337mhz)

denne er da vannkjølt

Har du merket problemer ved å kjøre på såpass høy volt? Ustabilitet eller vanskeligere for å oppnå høyere Mhz?

 

Rart at den klokker såpass dårlig, hvilket hk har du?

 

Edit : Ser fra profilen din at du har samme hk som meg, regner med at du bruker l12 mod også eller tic-tac biosen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lekte meg litt med et DFI NF2 LP og XP-M 2400+ (sikkert 35W) nå.

 

Klarte å få den superpistabil på 2,7GHz (226x12) med minimalt av tweaks.

Fikk bare 39,7s pga. dårlige minnetimings.

Dette var da på 1,85v, luftkjølt med TT Volcano 12 og 80mm vifte oppå chipsetblokken.

Lenke til kommentar
Lekte meg litt med et DFI NF2 LP og XP-M 2400+ (sikkert 35W) nå.

 

Klarte å få den superpistabil på 2,7GHz (226x12) med minimalt av tweaks.

Fikk bare 39,7s pga. dårlige minnetimings.

Dette var da på 1,85v, luftkjølt med TT Volcano 12 og 80mm vifte oppå chipsetblokken.

Meget bra klokk det dær!

Lenke til kommentar

vel, jeg kjører egentlig min på forskjellige hastigheter, det kommer litt ann på årstiden og sånn. jeg kunn kjøre min på 2400mhz ved rundt 1.8-1.825vcore. og 2465mhz maks hvis jeg brukte flere vifter som blåser på cpu og ut av maskinen (1.85v), men etter at jeg køddet med den restart cmos jumperen og glemte å sette den på plass igjen, så ble nesten hk'et ødlagt. men av en eller annen merkelig grunn begynnte det sånn smått å virke igjen etter ca 1uke, tenkte på å kjøpe nytt system, men da ble det ikke noe av. det er bare det at etter "krasjen", så sliter jeg nesten med 2.2ghz. :ermm: , siden det er sommer nå, kjører jeg den på xp2500-hastighet og 1.35vcore, det er nok fornuftig når det ofte blir 25-26c grader på rommet på denne tiden ja. ;)

 

hmmm, fikk nesten lyst til å prøve å klokke den litt igjen, kansje hk'et er blitt mer normalt igjen, og nå som denne posten kom opp igjen, det vekker "gamle" minner. hehe :D

 

det er bra jeg ikke er den enneste som sitter med socket a system nå til dags da, har på følsen at "alle" sitter med 939 system nå. :)

Lenke til kommentar

Neida, ikke alle har 939 enda, føler at ytelsen på min xp-m ikke henger alt for langt bak.

 

Sliter selv med å klokke høyere en 2,5Ghz , må da bruke bortimot 1,9-2 på Vcore avhengig av hvor høy fsb jeg bruker (230 til vanlig) og når jeg stiller ned til 200 på ca 1,9. Føler selv at dette er litt for høy volt selv om temperaturene aldri overstiger 50C med vannkjølinga mi, noen som har noen god formening om dette?

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt frem til for en uke siden på 2400@1,63V

Så fikk jeg litt overklokkingsmania og prøvde:

2600@1,80V og

2700@1,93V

Begge var stabile i windows, men @ 2700 klikket systemet etter noen minutter(for mye load)

 

Nå kjører jeg "safe" med 2500@1,70V

 

Har da følgende:

cpu <-- (35W)

viften

 

Edit: Leif

Endret av TheRipper3
Lenke til kommentar
det er bra jeg ikke er den enneste som sitter med socket a system nå til dags da, har på følsen at "alle" sitter med 939 system nå. :)

Sitter med 3 socket A bokser jeg.

Er så dyrt med sånne fancy nymotens greier. :wee:

ehh ja, kan være enig i det der ja! når det skal koste 4-5tusen kroner for de billigste dobbeltkjerne cpuene nå, og 8-9tusen for den sprekeste begynner det å ta litt av, betaler søren meg ikke mer enn 1-2tusen for en prosessor altså. :roll:

 

EDIT: tror ikke det er lenge siden, man fikk den beste socket A cpu'n Xp3200 til rundt2-2500kr og da var den best på markedet for AMD. og nå skal toppmodellene begynne å nærme seg 10.000kr liksom, hva skjer liksom? :hmm:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Kjører passiv kjøling på den nå på 2200MHz med F@H gående 24/7, og det går glitrende :D Nå ser det ut som om jeg kanskje legger inn Home Server Beta på den for å teste det en stund, da TV-kortet i den maskinen ikke gir det jeg vil før jeg får CI+CAM. Sliter dog litt med ustabiliteter over 2200 for tiden, men det holder jo i massevis nå ;)

 

Hvilken spenning kjører du med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...