Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Vell, er litt skuffet med Hk mitt, NF7-S har en veldig kjip tendens til å undervolte cpu med alt fra 0.01 til 0.05, har kjølt mosflets med sinks uten at det ser ut til å hjelpe på selve problemet. Var nøyaktig sånn også uten mosflets. Har hørt at det kan hjelpe å sette på noen resistorer her og der, men er usikker på hvordan det kan gjøres.

 

Ps: Har testet med forskjellige psu med veldige gode rails og det er fortsatt samme prob der og.

Det stemmer, men jeg skjønner ikke hvorfor det er noe problem siden det i utgangspunktet tillater 2,3v.

Er vell egentlig mest skuffet fordi Heat sinkene på Mosfletene hadde overhodet ikke noen innvirkning på volt variasjonene på Vcore. Burde kanskje ha ordlagt meg bedre. Har selvsagt modifisert NB med passiv kjøling fra zalman, Nå holder NB en temperatur på maks 30C ved full load (2300Mhz 230*10 a 1,8Vcore).

 

Er det forresten noen som har erfaring med rensing av kjølesystemer innvendig mens di er i drift? Leste her en plass at det kan være greit å kjøre kaffetrakter rens inn i systemet og la det kjøre noen timer / dager for å få ut grums osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temp sensorene på NF7 måler underside av CPU ( RT1) .

Og temperaturen i kabinettet (RT2) , RT2 sensoren sitter på kortet mellom minneslottene og cpu socketen .

Ikke noe direkte måling av northbrigde ,hvis man ikke monterer en sensor på den selv.

 

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Min nye xp2400 kjører nå på 180*13,5 = 2430Mhz ved 2,06v (reelt 1,97-2,00v) i vcore. Ligger på 51 grader load. Er litt skuffa over resultatet hittil, men vi får se etterhvert...

 

EDIT: Pc'en friker helt hvis jeg prøver å kjøre 190-200Mhz FSB, noen som vet hva jeg bør gjøre? Har TwinMOS PC3200 ram og NF-7. Kan det være det at rammen står i slot 1? ;)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Min nye xp2400 kjører nå på 180*13,5 = 2430Mhz ved 2,06v (reelt 1,97-2,00v) i vcore. Ligger på 51 grader load. Er litt skuffa over resultatet hittil, men vi får se etterhvert...

 

EDIT: Pc'en friker helt hvis jeg prøver å kjøre 190-200Mhz FSB, noen som vet hva jeg bør gjøre? Har TwinMOS PC3200 ram og NF-7. Kan det være det at rammen står i slot 1? ;)

Du bør klare LANGT bedre resultat med den core-spenninga!

 

Til sammenligning oppnå jeg 2480 (12x206) v. 1,65volt, og kan muligens presse FSB litt høyere også.

Kjører faktisk med samme RAM og kort som deg, så du bør greit kunne klare minst 2600 på 2,06volt.

Lenke til kommentar
multplier??? bruk den hvis fps er maxa , di mobile er jo ulåste

Jeg vil helst ha høy FSB for det er det som gir best ytelse.

Men det er ikke det som er det størst problemet, det er det at jeg må helt opp i 2,06v for å kjøre stabilt på 2430Mhz!

 

EDIT: ser ut til at det er stabilt på 170*15 (2550Mhz) @ 2,1 vcore (reelt 1,98-2,05, snitt 2,01)

Skal prøve meg med litt forskjellige oppsett og hva jeg kommer lengst med...

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
multplier??? bruk den hvis fps er maxa , di mobile er jo ulåste

Jeg vil helst ha høy FSB for det er det som gir best ytelse.

Men det er ikke det som er det størst problemet, det er det at jeg må helt opp i 2,06v for å kjøre stabilt på 2430Mhz!

 

EDIT: ser ut til at det er stabilt på 170*15 (2550Mhz) @ 2,1 vcore (reelt 1,98-2,05, snitt 2,01)

Skal prøve meg med litt forskjellige oppsett og hva jeg kommer lengst med...

Kan være ramtimings som er grunnen til at du ikke kan sette høyere fsb.

Prøv først med slakke timinger,eks. 2,5-3-3-9 og volten på min2,6. Har hatt samme rambrikkene selv. Volten jeg snakker om er på rammen. Og pass på at du har FSB/RAM timing på auto. Har du forresten sjekka Biosen din,en oppdatering der kan gjøre susen noen ganger. Kjører du dualch. kan det karnsje være en ide å ta ut en brikke og så prøve,bytt på de og karnsje prøv et par andre brikker hvis du kan få låne noen andre. Sånn for å sjekke rammen

Jeg har samme HK som deg og det er et KONGE klokke kort. Hvis det er NF7 S v2,0 .

Lurer på om ikke den første versonen V1,0/1 Kun støttet opp til 333 Bushast.,men det er vel ikke det du har.

Ta også ut strømkabelen og reset Cmos etter hver gang du prøver noe annet.Load setup def. og prøv igjen....

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

nassuz: Ingenting av det der skulle være problemet.

Jeg har NF7-S v2.0 med 1 512MB TwinMOS brikke (PC3200).

Hadde visst ikke helt nyeste BIOS fant jeg ut, så jeg laster den ned nå.

Rammen kjører med timings 2,5-3-3-11 på 2,7v og med CPU/DDR rate satt til 6/6 fordi det gikk bedre enn når jeg kjørte med auto.

 

Ser ut til at prosessoren liker 1,85v ganske godt kjører nå på 185*13 =2405Mhz og skal straks prøve høyere.

 

EDIT: høyere gikk dårlig, kjører nå på 185*14 = 2590@2,125vcore. Får håpe at ikke tempen blir alt for høy...

 

EDIT2: Ligger nå på rett over 2600Mhz! :) er fornøyd jeg... Load temp er 53grader når romtemp er 25. (har litt dårlig radiator og blokka er ikke den aller beste heller...)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Det står: Download Link:

- Command Per Clock Enable

http://downloads.modlabs.net/bios/beta/D23-3D-R2-4247.zip

- Command Per Clock Disable

http://downloads.modlabs.net/bios/beta/D23-3D-R2-CPC.zip

 

Hvem av dem skal jeg velge?

Med CPC på om du har enkeltsidige (256MB) RAM-brikker, med CPC av om du har dobbeltsidige (512MB) og vil nå langt (men CPC av gir endel lavere ytelse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...