Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

De kan ikke låse dem.

Da fungerer ikke "speedstep" lengre.

Den teknologien senker mp når prosessoren ikke jobber så hardt og dermed sparer strøm.

jasså de gjør det ja. så bra! :thumbup:

 

så da fungerer de omtrent på samme måte som AMD64 prossesorene med Cool'n Quiet funksjonen da?de senker visstnok multiplier'n når maskinen ikke gjør noe. men de er da låste de AMD 64 cpu'ene. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De kan ikke låse dem.

Da fungerer ikke "speedstep" lengre.

Den teknologien senker mp når prosessoren ikke jobber så hardt og dermed sparer strøm.

jasså de gjør det ja. så bra! :thumbup:

 

så da fungerer de omtrent på samme måte som AMD64 prossesorene med Cool'n Quiet funksjonen da?de senker visstnok multiplier'n når maskinen ikke gjør noe. men de er da låste de AMD 64 cpu'ene. :hmm:

AMD 64 prosessorene er ikke helt låste, det går bare ann å ta MP ned ikke opp.

På de XP-MOBILE prosessorene fungerer ikke det med at den senker MP opp eller ned når du har dem i en vanlig pc, men i en laptop fungerer dette. Det går sikket ann å få det til å fungere på en vanlig pc også, men da må man sikkert mådde litt.

Lenke til kommentar

Det er spesielle cpu registere enablet i mobile cpuer som benyttes til powernow teknologien.(justering av spenning og multiplier)

Vanlig multiplier kan godt være låst selv om det er en mobile cpu brukt i en laptop

eller et kort som støtter powernow fullt ut.

 

AMD har nok ikke tatt seg bryet med det bare .

 

Les om cpumsr her (laget for å justere via windows , funker visstnok

bare på via og sis baserte kort):

http://www.cpuheat.wz.cz/html/AXP_multipli..._Multiplier.htm

 

....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

På de XP-MOBILE prosessorene fungerer ikke det med at den senker MP opp eller ned når du har dem i en vanlig pc, men i en laptop fungerer dette. Det går sikket ann å få det til å fungere på en vanlig pc også, men da må man sikkert mådde litt.

*kremt* Det fungerer! Og det hadde du visst hvis du hadde lest litt i denne posten...

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alt nå! Den vill ikke kjøre stabil på 400fsb. Hva er galt? Rammen er jo geil 3200. Har gjort L12 mod også. Jeg kan fint kjøre med 400fsb i windows, men med en gang det kommer krevende opprasjoner så svikter det. Windows feil melding. Argh begynner å bli lei :(

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd alt nå! Den vill ikke kjøre stabil på 400fsb. Hva er galt? Rammen er jo geil 3200. Har gjort L12 mod også. Jeg kan fint kjøre med 400fsb i windows, men med en gang det kommer krevende opprasjoner så svikter det. Windows feil melding. Argh begynner å bli lei :(

400Fsb? åsen kan du klare det? du mener vel 400mhz bus. og 200Fsb?

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd alt nå! Den vill ikke kjøre stabil på 400fsb. Hva er galt? Rammen er jo geil 3200. Har gjort L12 mod også. Jeg kan fint kjøre med 400fsb i windows, men med en gang det kommer krevende opprasjoner så svikter det. Windows feil melding. Argh begynner å bli lei  :(

400Fsb? åsen kan du klare det? du mener vel 400mhz bus. og 200Fsb?

Selfølgelig mener jeg det. Hehe.

Kan ikke skjønner hvorfor rammen som er type 400mhz ikke klarer det?

Lenke til kommentar

MHz er faktisk riktig benevning på begge deler .. Men uansett er begge deler like forvirrende. Ingen av delene forteller nemlig hva båndbredden er.

 

* Den ene snakker om klokkehastigheten på signalene som er en frekvens og dermed kan måles i MHz.

* Den andre snakker om "dataraten" som er en frekvens det også, og dermed kan måles i MHz.

 

Frekvens betyr faktisk bare "hyppigheten til noe" og kan derfor godt måles på andre ting enn klokkefrekvenser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min XP-M 2400+ 35w gjør 200*12 (2400MHz) på 1.625 volt og 2200 RPM på vifta mi (Standard Shuttle ICE vifte, low setting). Prosessoren klarer fint mer, men er fornøyd med denne hastigheten og støynivået. 48 grader idle, kan komme oppi 60 ved ekstrem torture test.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Jeg har XP-M 2400+ 35W. Noen som vet hvordan man deaktiverer PowerNow!? Når jeg kjører den på stock speed (14x133) virker alt som det skal, og ved multipliere fra 12.5 og lavere blir PowerNow! deaktivert. Hvis jeg stiller multiplier over 12.5 når jeg klokker, blir multiplier satt ned til 5-6 når jeg ikke driver med noe spesielt. Problemet er at den ikke stiller seg tilbake når jeg starter applikasjoner som Prime95, Doom 3 eller Unreal Tournament 2004. Det er ufattelig irriterende, for jeg får ikke stilt FSB stort høyere enn 190-195. Finner ingen option for å slå av denne i BIOS heller (Asus A7N8X-Deluxe med 1007 Über-BIOS). Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Endelig! nå har jeg også endelig fått en XP mobile 2400+ 35W (FJQ4C) :fun:

virker til å klokket bra, men har ikke fått prøvd ut så mye ennda, tenker jeg tar også "kjører" den inn litt på Xp3200+ (2.2ghz).

 

men fikk kjørt xp2600+ (1.917ghz) på std volt 1.35v. syns det var utrolig rart og og gøy med en prossesor som klarer oppmot 2ghz på rundt KUN 1.35v!! skal bli virkelig moro og se hva den kan klare ved oppi 2volt. :dribble:

 

tror dere jeg kan klare 2.6ghz med denne "gull chipen" tro ? :love:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at de fleste av disse CPU-ene greier 2,6 GHz greit, iallfall med god luftkjøling eller bedre. Min trengerlitt over 1,7v for å greie denne hastigheten stabilt, med ikke særlig god vannkjøling (dårligste WaterChill, foreløpig standard utførelse). Lykke til!

 

Hva er steppingen? Skrev du den ned midt i iveren? :)

Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at de fleste av disse CPU-ene greier 2,6 GHz greit, iallfall med god luftkjøling eller bedre. Min trengerlitt over 1,7v for å greie denne hastigheten stabilt, med ikke særlig god vannkjøling (dårligste WaterChill, foreløpig standard utførelse). Lykke til!

 

Hva er steppingen? Skrev du den ned midt i iveren? :)

hei, nei den glemte jeg og skrive ned i iveren vettu! ;) . skal ta og få sjekket steppingen etterpå. ligger foreløpig å koser seg på 2425.5mhz. (220FSBx11.0x) stabilt med 1.75v, mulig den klarer seg med mindre volt, men får og være sikker så kjører jeg den litt pent de første dagene, så får vi se etterhvert.

 

hvor høyt har du fått den opp på? foreløpig virker sjangsen for å klare 2.6Ghz veldig stor. :love:

 

hadde vært moro og kunne klare FX-55 hasitgheter(2.6Ghz) selvom socket A gir mindre ytelse enn socket 939 og 754.

Lenke til kommentar
Hva er steppingen? Skrev du den ned midt i iveren? :)  

 

har nå fått sjekket steppingen. den er: IQYHA 0432 SPMW. er dette en god stepping?

 

er foresten oppe på 2.51Ghz nå! :dribble: så det hjelper seg fælt med Målet om og nå oppe på 2.6Ghz. skal da klare det. men det virker litt som om prossesoren er mest glad i lav FSB... kjørte et par tester på rundt 2.3Ghz med FSB på 166 og 200FSB, og samme volt, så ville den ikke bote på 200FSB, men på samme hastighet bare 166FSB botet den, og var tilog med stabil. på denne hastigheten. :hmm: , kansje noe som går seg til. skal teste litt videre. var jo skikkelig gøy dette her, har ikke gjort stort annet idag! ;)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...