Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nermere 2v på vann, kun for benching. Har vel 2818mhz validert med luftkjøling, kald luft. Tarn fram innimellom for å koseklokke litt :!: ........ fortsatt fart i gammel traver skal jeg si deg. Superpi på 35 sec er respekt fra en XPM2400, tror faktisk Endre og jeg hadde helt lik tid, men jeg finner ikke screen lenger, den var borte fra xsforum sist jeg lette etter den.

 

EDIT: Denne posten her var grunn til at jeg registrerte meg her på forumet som da het overklokking.no. Var kun registrert med et annet nick på extremesystem forum og på overclockers i australia. Gamle gode tider...... :)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Nermere 2v på vann, kun for benching. Har vel 2818mhz validert med luftkjøling, kald luft. Tarn fram innimellom for å koseklokke litt :!: ........ fortsatt fart i gammel traver skal jeg si deg. Superpi på 35 sec er respekt fra en XPM2400, tror faktisk Endre og jeg hadde helt lik tid, men jeg finner ikke screen lenger, den var borte fra xsforum sist jeg lette etter den.

 

EDIT: Denne posten her var grunn til at jeg registrerte meg her på forumet som da het overklokking.no. Var kun registrert med et annet nick på extremesystem forum og på overclockers i australia. Gamle gode tider...... :)

8176555[/snapback]

Husker hvor mye jeg sleit for å klare 34 sek, men det gikk aldri. Skulle tørka støv av CPU-en og det gamle BH-5-minnet (vel, det er fortsatt i bruk :) ), fått tak i et fungerende NF7 eller DFI, investert i en nymotens luftkjøler, gravd fram 12 cm Deltaen og satt den på og klokket i vei mot 34 sek! :D

 

Når det gjelder HTPC; hvordan er en Barton som framtidas HTPC? Det jeg tenker på er HD-video i beste kvalitet. Blir det knapt med en Barton, eller duger det med et skikkelig skjermkort?

Lenke til kommentar
Når det gjelder HTPC; hvordan er en Barton som framtidas HTPC? Det jeg tenker på er HD-video i beste kvalitet. Blir det knapt med en Barton, eller duger det med et skikkelig skjermkort?

8178338[/snapback]

 

Med min@2200 og WMV-HD 1080p, gikk det heller ikke. Lyden gikk greit, men bildet hang igjen på første bildet... Tror det trengs litt ekstra SSE-instruksjoner i tillegg til ren fart.

 

Men med litt mer spenning på vidunderet mitt, tror jeg at jeg skal få til litt mer guffe, ja. Er veldig konservativ på spenningsgivingen, tror jeg...

 

Syar2003: har du fin temperatur på den? Tenker i og med at jeg kjører passiv kjøling...

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Mellom 45 - 50 grader. (heatsink med en moderat 80mm vifte.)

Dog det blir varmt inni et HTPC kabinett.

 

Slik temp er ingenting nevneverdig for en xp-m som har max 100°C kontra en vanlig Athlon Xp med sine max 85°C

 

Kjører nå med Vista Home Premium på dette HTPC systemet . Dog med IDE disk

da SIL 3112 Satalink ble problematisk .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...