Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Jeg kjører 220 fsb på 2,5-3-3-11 timings (11 timer prime stabilt) med OCZ minne (se profilen min for specs). Dette er med 2.8 V på minne og 1.7 V på chipsett. Prøvde også 223, men jeg hadde bare tid til å prime i 1 time så det er litt tidlig å si om det er stabilt. 227 var ikke stabilt. Arg, vil lenger :) må prøve mer når jeg får tid.

 

Prøv Tictac's berømte bioser(som også jeg bruker) som du får her:

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...3635#post463635

 

Det står at L12 mod ligger inne i biosen, men det er litt uvisst om den virker på mobile cpuer. Men jeg har ingen fysisk L12 mod så det kan tyde på at det funker.

 

Står forresten nyttige ting om NF7 her

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=37761

Takker, men må først få orden på pc-en. Hehe har noe problemer med no piping å sånn fra hovedkortet. Tror 6800gt kortet mitt tapper no sinnsykt med strøm..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk masse blue screens med den biosen :D Nytta ikke..

Men nå har jeg fått 1gb med minne i dual, det som er litt dumt nå er at jeg får de ikke opp i 200fsb en gang!! Når jeg satt fsb-en på 200 fryser pc-en under første omstart og etterpå så kommer det ikke noe bilde på skjermen :(

Kan det være strømforsyningen som har skyld i dette?

Lenke til kommentar

Mange som har bestillt disse klokkevennlige mobile prosessorene, er det noen som har gode resultater og anbefalinger? Er det så mange modeller av en type CPU at det er lett å få feil?

 

Hvorfor velger alle 2400 og ikke 2500 egerntlig? Tenker på å kjøpe en 2500 som passer i en Shuttle SN45GV2 SFF Barebone (Har vannkjøling som skal brukes)

Lenke til kommentar
Skal ta L12 mod nå.. Er det noe jeg bør være obs på? Vil ikke ødlegge cpu-en..

Når jeg resetter cmos-en med den mobile cpu-en installert, kommer den opp som 600mhz og 100fsb.. Hva kommer den opp som med L12 mod?

Nå er default 133 MHz (velg Load optimized defaults for å se riktig standardfrekvens). Det finnes modder for både 166 og 200 MHz.

Lenke til kommentar
Skal ta L12 mod nå.. Er det noe jeg bør være obs på? Vil ikke ødlegge cpu-en..

Når jeg resetter cmos-en med den mobile cpu-en installert, kommer den opp som 600mhz og 100fsb.. Hva kommer den opp som med L12 mod?

Nå er default 133 MHz (velg Load optimized defaults for å se riktig standardfrekvens). Det finnes modder for både 166 og 200 MHz.

Kan du være så snill å gi meg linker til begge? :love:

Hvilken av de tror du er best?

Lenke til kommentar

Okei, la oss si jeg skal ha 166fsb som default.

Se her Er det riktig at jeg tar en tråd fra ah30 til a28 og en tråd fra ah32 til ag31? Har jeg gjort 166fsb moden da? Eller er det feil? Hadde vært digg å hatt en oppdater L12 mod-guide for mobile cpuer på nf7-s v2.0 hovedkortet altså! (på norsk altså) :D

 

Edit:

For å få 166 fsb, er dette det eneste jeg skal gjøre?

connect ah30 to ah28? Eller gir dette 200fsb?

Endret av defzx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...