Gå til innhold

HW.no medlemmer er ikke som andre forum medlemmer


Anbefalte innlegg

QUOTE (Morpheus^)
De får vel ikke direkte lønn gjør de vell?

Yummy er lønnet leder av overklokking.no og får også noe betalt for å gjøre en jobb i forumet i følge seg selv. Han sutrer fælt over hvor lite det er men det er hans valg om han vil det eller ikke.

QUOTE (Ghadafi)
De som har laget og driver hw.no har ganske sikkert en temmelig klar visjon av hva slags nettsted de vil drive, og om de gir klar beskjed til noen primadonnaer at "sånn er det, og sånn blir det", så er det bare rett og rimelig.

Bytt ut "hw.no" med "restauranten" og "nettsted" med "spisested". Les deretter det jeg skrev i forrige innlegg. Rett og rimelig? Kanskje. Lurt? Neppe!

QUOTE (Snekker'n)
Om man ikke følger spillereglene på en arbedsplass får man som regel en advarsel nytter ikke det får du sparken og er uten jobb. Synest heller ikke Yummy har dummet seg ut

Men dette er ikke vår arbeidsplass! Dette er Yummys (og de andre ansattes) arbeidsplass og da er det bare rett og rimelig om kundene sier fra om de ikke er fornøyde med den behandlingen de får. Jeg sa ikke at Yummy hadde dummet seg ut, jeg skrev som et eksempel at han har rett til å dumme seg ut helt til sjefen hans ikke finner seg i det lenger. Om jeg skulle sagt at at Yummy hadde dummet seg ut hadde jeg kunnet finne mange gode eksempler på det. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stuttleif skrev:

 

Men dette er ikke vår arbeidsplass! Dette er Yummys (og de andre ansattes) arbeidsplass og da er det bare rett og rimelig om kundene sier fra om de ikke er fornøyde med den behandlingen de får. Jeg sa ikke at Yummy hadde dummet seg ut, jeg skrev som et eksempel at han har rett til å dumme seg ut helt til sjefen hans ikke finner seg i det lenger. Om jeg skulle sagt at at Yummy hadde dummet seg ut hadde jeg kunnet finne mange gode eksempler på det.

 

 

Svar: Er ikke enig i det da jeg sammenligner dette med en arbeidsplass så ser jeg moderatorne som "arbeidsledere/sjefer" og oss som "arbeidstakere" , selvfølgelig vet jeg at ikke vi er annsatte her men vi har selv valgt å bli her og får da innrette oss etter den justis som gjelder akkurat som på en bedrift.

Når det så gjelder dine "anngrep" på Yummy så vet ikke jeg om du har noe personelig mot han , men det virker slik , men ingen er perfekte og jeg tør påstå at Yummy har tilført titalls så mange ganger positive ting til forumet som de negative, men enkelte ser kunn splinten i andres øye men ikke bjelken i sitt eget, så ogå her.

Lenke til kommentar

QUOTE (Ghadafi)
Hvis en restaurant har et par gjester som et flertall av de andre gjestene synes er så kjipe at de skyr stedet, så vil kokken kunne tjene masse penger på å kaste ut pakket.

 

Joda, men det er ikke noe motsetning til det jeg skrev. Uansett hvor kjipe kundene er har kokken mest å tjene på å opptre ryddig og saklig, ikke skjelle de ut og si at de ikke har rett til å klage siden de har så teite navn! Det samme prinsippet har heldigvis vist seg gjeldende både innen utebransjen og politiet de siste årene: Det viktigste er ikke hvor store muskler du har men hvor flink du er til å hindre at bråk oppstår og til å roe det hele ned når først ting begynner å koke. Det er helt elementert når man har med andre mennesker å gjøre i arbeidet. Den dummeste løsningen når folk lager bråk er å bruke makt og vold. Det finnes alltid noen som er sterkere og villig til å ta igjen. Er du smart slipper du å bruke makt og vold.

Lenke til kommentar

QUOTE (Stuttleif @ 03/02/2004 : 14:25)
QUOTE

Yummy er lønnet leder av overklokking.no og får også noe betalt for å gjøre en jobb i forumet i følge seg selv. Han sutrer fælt over hvor lite det er men det er hans valg om han vil det eller ikke.

 

 

QUOTE (yummy)

Som vi har sagt så mange gang: ingen moderatorer får lønn for å gjøre denne jobben her. Jeg får en viss godtgjørelse for å drive Overklokking.no, men den godtgjørelsen skal ikke omfatte forumet. Men vi kan godt si at jeg får litt for å være moderator også. I såfall kan jeg bare opplyse om at timelønnen er så inn i den grønne urskog elendig at det antagelig er ulovlig. Et grovt overslag tilsier at jeg tjener rundt 25 kroner per time for jobben jeg gjør. Og jeg har brukt MANGE nattetimer - så betalingen står absolutt ikke i forhold til innsatsen. Men som sagt: jeg får ikke et rødt øre for den jobben jeg gjør i forumet.

Som han sier i denne tråden han får ingenting for å moderere forumet, men litt for å drive ok.no

Endret av Morpheus^
Lenke til kommentar

QUOTE (ronndi @ 03/02/2004 : 14:42)
du må være en hver sjefs drømmeansatt snekkern.
hørt om medbestemelse, deltagelse og innflytelse? 
(på arbeidsplassen altså  :) )

Er sjef i eget firma :cool:

Ja jeg har hørt om alt du nevner da jeg har vert tillitsmann for ca 400 annsatte i min tidligere jobb, alt dette er også fullt mulig å oppnå her på forumet, nøkkelen ligger i saklighet og å følge spillereglene.

Tror du jeg som tillitsmann kunne sette meg ned og vere som en trassig treåring fordi jeg ikke klarte å få gjennom alle kravene i en lønnsforhandling?? nei det er snakk om å gi og ta , men her på forumet skall enkelte bare ha og får de ikke det så kaster de seg ned i "sandkassen" og lager et svare spetakkel.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker'n)
Er ikke enig i det da jeg sammenligner dette med en arbeidsplass så ser jeg moderatorne som "arbeidsledere/sjefer" og oss som "arbeidstakere" , selvfølgelig vet jeg at ikke vi er annsatte her men vi har selv valgt å bli her og får da innrette oss etter den justis som gjelder akkurat som på en bedrift.

Da er jeg uenig med deg i det. Poenget er som sagt mange ganger at de tjener penger på oss, vi er deres kunder og om vi ikke er fornøyde har vi valget mellom å si fra eller gå. Jeg velger å si fra, noen velger å gå.

 

QUOTE (Snekker'n)
Når det så gjelder dine "anngrep" på Yummy så vet ikke jeg om du har noe personelig mot han , men det virker slik , men ingen er perfekte og jeg tør påstå at Yummy har tilført titalls så mange ganger positive ting til forumet som de negative, men enkelte ser kunn splinten i andres øye men ikke bjelken i sitt eget, så ogå her.

Jeg har da ikke angrepet Yummy? Jeg har brukt ham som eksempel siden han har vært aktiv i denne tråden og jeg er uenig med de fleste av hans argumenter. Det er en saklig uenighet om hva som er lurt, ikke om hvem som har rett. Det kunne like gjerne stått Howard eller Moderatorene eller Tanta til beate for den del.

 

Når det er sagt mener jeg Yummy i denne og et par andre tråder argumenterer for ukloke måter å håndtere kundene sine på, som for eksempel å si at kundene har så dumt navn at de ikke kan taes seriøst. Hadde jeg sagt det til en av mine kunder ville sjefen min gitt meg et tupp i ræva for å bruke dine ord.

 

Edit: Ryddet i sitering

Endret av Stuttleif
Lenke til kommentar

QUOTE (DrDoogie @ 03/02/2004 : 13:44)
QUOTE (ronndi @ 03/02/2004 : 14:42)
du må være en hver sjefs drømmeansatt snekkern.
hørt om medbestemelse, deltagelse og innflytelse? 
(på arbeidsplassen altså  :) )

Hoho... Du har ikke tenkt på om han muligens ER sjef, og IKKE ANSATT? ;)

Den tanken gjør meg bare skremmt. :green:

Endret av ronndi
Lenke til kommentar

QUOTE (Stuttleif @ 03/02/2004 : 13:56)
QUOTE (Kenny000 @ 03/02/2004 : 13:06)
Skjønner ikke helt prblemstillingen her. Det er jo bare å la være med å bruke forumet dersom man ikke liker seg her.

Det var sikkert et holdbart argument for noen år siden men er det ikke nå lengre. Dette har jeg skrevet i flere tråder nå men det er tydeligvis nødvendig å repetere:

 

Hw.no er ikke en gjeng med snille gutter som bruker all sin tid på å være snille mot alle som er interessert i data selv om Yummy har prøvd å fremstille det slik. Det var nok det før men i dag er hw.no en butikk, en stor butikk, og vi er deres kunder. Hw.no tjener penger, lønner ansatte etc basert på at vi er tilstede her og leser deres sider. Jo flere lesere, jo mer kan de ta seg betalt for annonser. Hvis alle leserene blir borte har de ingen inntekter. De har dermed et stort ansvar for sine kunder, oss og annonsørene, ved at de må opptre troverdig og ryddig. Uansett hvor mye moderatorer prøver å latterliggjøre disse argumentene er de fortsatt gyldige. Det er vel for å slippe å opptre troverdig og ryddig.

 

Gjentar også gjerne eksemplet mitt: Om jeg går på en restaurant og får dårlig mat har jeg valget mellom å gå min vei eller å forlange noe bedre. Jeg forlanger da faktisk noe bedre. Kokken har all mulig rett til å kaste meg ut om han vil men det ville være særdeles uklokt sett ut fra hva som er til beste for restauranten. Det vil alltid være urimelige kunder men det er butikken som taper på å ikke behandle kundene skikkelig. Selvfølgelig har det rett til å gjøre som de vil men det er ikke særlig klokt!

 

Som eksempel: Yummy har all mulig rett til å dumme seg ut så mye han bare vil her og i andre forum, overfor kunder og leverandører. Han har all mulig rett til å ta all verdens dårlige beslutninger om hva han skal foreta seg. Men hadde jeg vært sjefen hans hadde jeg i så tilfelle gitt ham et par kraftige spark bak om han behandlet sine kunder på en dårlig måte. Å si til en kunde at du har så dårlig navn at jeg ikke tar deg seriøst er på grensen til kriminelt dårlig kundebehandling.

Argumentet ditt holder ikke stikk da annonseinntektene i hovedsak kommer fra www.hardware.no, ikke fra forumet. Om havlvparten av brukerene blir kastet ut fra forumet vil jeg tro dette ikke medfører store nedgangen i antall besøkende på www.hardware.no da forumdeltakerene alene ikke utgør det totale antall besøkende der. Og selv om si 500 mennesker blir nektet adgang til forumet vil jeg tvile sterkt på at alle 500 (hvis alle er faste lesere) boikotter norges ledende hardwarested bare fordi de er grinete på forumstyret. Legg merke til at forumet helt og holdent drives på frivillig basis som en tjeneste. Du er ingen betalende kunde, du har ingen økonomisk vekt å true med, så jeg forslår at du slutter å prøve å framstille det sånn.

Lenke til kommentar

QUOTE (Morpheus^)
QUOTE (yummy)

Men vi kan godt si at jeg får litt for å være moderator også.

Men som sagt: jeg får ikke et rødt øre for den jobben jeg gjør i forumet.

Som han sier i denne tråden han får ingenting for å moderere forumet, men litt for å drive ok.no

 

Han sier jo både at han får og at han ikke får i det samme avsnittet så vi får vel la han selv oppklare det. Det som er klart er at han er lønnet leder av overklokking.no.

Lenke til kommentar

Hva er det folk er ute etter? Direkte valg av forumstyre og moderatorer? Eller hva med å innføre parlamentarisme på hw.no: brukerne velger moderatorer, som så danner grunnlaget for et forumstyre?

 

For min sin del vender det hele tilbake til at hw.no er et nettsted som noen eier. Jeg er her som gjest. Når jeg ble medlem så aksepterte jeg noen grunnregler for oppførsel. Bryter jeg disse så vil jeg kunne bli kastet ut, for en kortere eller lengre periode.

 

Jeg ser ikke på meg selv som en "kunde". Jeg tar avstand for den Stuttumøkonomien som jeg ser eksempler på i denne tråden. Den forutsetter at brukerne er en homogen masse, som reagerer i flokk. Hva så om noen brukere føler seg personlig indignert pga. en moderator eller en beslutning i forumstyret? Den handlingen som fikk 3 brukere til å slutte, fører gjerne med seg tre nye.

 

Det beste jeg som bruker kan håpe på, er at noen styrer skuta. Om de gjør det på en mer eller mindre demokratisk måte bryr jeg meg ikke om, så lenge de følger sine egne retningslinjer.

 

swanky

Lenke til kommentar

Hvis man leser gjennom innleggene til Stuttleif ser man at ikke et eneste et handler om noe som ligner på data.

 

Er dette å tolke som at du er en vanskelig persom som kun henger her for å gjøre stemingen sur for alle, eller er du en feiging som poster om hw med et annet nick og ikke tør å stå frem med den magesure whininga di?

Lenke til kommentar

QUOTE (enden)
Argumentet ditt holder ikke stikk da annonseinntektene i hovedsak kommer fra www.hardware.no, ikke fra forumet. Om havlvparten av brukerene blir kastet ut fra forumet vil jeg tro dette ikke medfører store nedgangen i antall besøkende på www.hardware.no da forumdeltakerene alene ikke utgør det totale antall besøkende der. Og selv om si 500 mennesker blir nektet adgang til forumet vil jeg tvile sterkt på at alle 500 (hvis alle er faste lesere) boikotter norges ledende hardwarested bare fordi de er grinete på forumstyret. Legg merke til at forumet helt og holdent drives på frivillig basis som en tjeneste. Du er ingen betalende kunde, du har ingen økonomisk vekt å true med, så jeg forslår at du slutter å prøve å framstille det sånn.

 

Ah, endelig en som har evne til å argumentere saklig og fornuftig! :yes:

 

Du har noen gode poenger og du har delvis rett. Jeg tror imidlertid at forumet er en svært viktig del av grunnen til at hw.no har så mange besøkende som de har. Det er sikkert måter å finne ut dette på ved hjelp av statistikk.

 

Poenget er vel til syvende og sist at vi alle er opptatt av at det skal være et nettsted for folk som er interessert i hw og at dette skal være troverdig, interessant og nyttig. Jeg, og en del andre, har begynt å bli skeptiske til troverdigheten ut fra hvordan enkelte ansatte opptrer og det taper hw.no på. De kan ikke gjøre alle til lags men jeg mener enkelte bør opptre ryddigere her på forumet for å sørge for at både lesere og annonsører har tro på det de leser her. Det er deres valg.

Lenke til kommentar

Brukere bør ikke bry seg med hva de som driver denne siden gjør, fatter ikke hvordan folk får seg til å kreve at det skal informeres om hver lille avgjørelse.

 

Har deltatt i mange forum i endel år nå men dette er det dummeste jeg har sett, aldri sett moderatoret/admins som er så tolmodig som de som driver denne siden.

 

Burde fått medalje :cool:

Lenke til kommentar

QUOTE (Ghadafi)
Hvis man leser gjennom innleggene til Stuttleif ser man at ikke et eneste et handler om noe som ligner på data.

Er dette å tolke som at du er en vanskelig persom som kun henger her for å gjøre stemingen sur for alle, eller er du en feiging som poster om hw med et annet nick og ikke tør å stå frem med den magesure whininga di?

 

Så hvis man er uenig med deg så er man vanskelig? Er det sur stemning her? Det har ikke jeg merket noe til. Jeg har lagt merke til at enkelte har en tendens til å ta mannen i steden for ballen men jeg regner med at det bare skyldes manglende modenhet og pubertale hormonutblåsninger. Jeg har også lagt merke til at enkelte har evne til å argumentere saklig for saken. Du er ikke en av dem. Hvis du leser igjennom innleggene mine en gang til så kanskje du klarer å forstå dem?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...