Gå til innhold

HW.no medlemmer er ikke som andre forum medlemmer


Anbefalte innlegg

QUOTE (Stuttleif @ 03/02/2004 : 14:10)


Du har noen gode poenger og du har delvis rett. Jeg tror imidlertid at forumet er en svært viktig del av grunnen til at hw.no har så mange besøkende som de har. Det er sikkert måter å finne ut dette på ved hjelp av statistikk.

Det er klart at forumet er en, om ikke den viktigste delen av HW. Det finnes jo andre siter som har både hyppigere og flere tester enn HW.

 

Tror det kalles interaktivitet. Har til gode å se at drifterene av HW støter fra seg brukere/lesere da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Stuttleif @ 03/02/2004 : 14:14)
QUOTE (Ghadafi)
Hvis man leser gjennom innleggene til Stuttleif ser man at ikke et eneste et handler om noe som ligner på data.

Er dette å tolke som at du er en vanskelig persom som kun henger her for å gjøre stemingen sur for alle, eller er du en feiging som poster om hw med et annet nick og ikke tør å stå frem med den magesure whininga di?

 

Så hvis man er uenig med deg så er man vanskelig? Er det sur stemning her? Det har ikke jeg merket noe til. Jeg har lagt merke til at enkelte har en tendens til å ta mannen i steden for ballen men jeg regner med at det bare skyldes manglende modenhet og pubertale hormonutblåsninger. Jeg har også lagt merke til at enkelte har evne til å argumentere saklig for saken. Du er ikke en av dem. Hvis du leser igjennom innleggene mine en gang til så kanskje du klarer å forstå dem?

Først av alt noterer jeg meg at du glatt unnviker spørsmålet: Henger du på forum å kun diskutere admins sine avgjørelser, eller har du et annet brukernavn som du bruker til å poste om IT med?

 

Dette nettstedet heter Hardware.no, det forteller meg at kjerneaktiviteten til nettstedet og forumet er nyheter og diskurs om IT. Trekker vi tråden videre, så vil det være logisk å tenke seg at folk som annonserer her gjerne vil ha oppmerksomhet fra folk med IT-interesse, de har gjerne en forventning om at de vil kunne selge IT-relaterte varer til dem som bruker hw.no.

 

Da vil det være logisk å si at en bruker som viser en genuin IT-interesse har mer vekt bak seg, enn en som kun poster i tråder som ikke har relevans for nettstedets inntektsgenererende virksomhet.

 

Alt jeg sier er at det for min del virker som om moderaters vil gjøre vel i å bruke sin tid til mest mulig å bruke sin tid på datainteresserte folk enn de som ikke er det. Hvis man overhodet ikke fikser hvordan moderatorene her gjør jobben sin finnes det jo andre sites i verden.

 

Minner om at denne tråden her har et emne:

Hvorfor må det diskuteres på hver bidige avgjørelse hw.no crew tar, hvorfor kan ikke folk bare innrette seg så admins får mer tid til å hjelpe dem som trenger hjelp? Det er det de er her for, og mange av oss synes de gjør en flott jobb! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har vel prøvd å sagt det tidligere i tråden , det kunne vere greit om moderatorne opprettet en tråd der VIKTIGE endringer ble orientert om og at brukerne da kunne legge inn sine synspunkter i feks 48 timer så ble tråden stengt og mod vurderte svarene for så og komme med en endelig avgjørelse som ikke var noe å diskutere men rett og slett godta.

Lenke til kommentar

QUOTE (Ghadafi)
Først av alt noterer jeg meg at du glatt unnviker spørsmålet: Henger du på forum å kun diskutere admins sine avgjørelser, eller har du et annet brukernavn som du  bruker til å poste om IT med?

 

Det kan du få lov til å spekulere i. Det kan tenkes at mange her velger å bruke flere brukernavn for å unngå tåpelige reaksjoner fra triggerhappy moderatorer. Jeg sier ikke at det er slik men ser ikke bort fra det ;)

 

QUOTE (Ghadafi)
Da vil det være logisk å si at en bruker som viser en genuin IT-interesse har mer vekt bak seg, enn en som kun poster i tråder som ikke har relevans for nettstedets inntektsgenererende virksomhet.

 

Til orientering bruker står jeg for et par mill. i omsetning i året

for diverse nettbutikker som blant annet annonserer her. Du skal ikke trekke altfor kjappe og uoverveide konklusjoner.

 

QUOTE (Ghadafi)
Minner om at denne tråden her har et emne: Hvorfor må det diskuteres på hver bidige avgjørelse hw.no crew tar, hvorfor kan ikke folk bare innrette seg så admins får mer tid til å hjelpe dem som trenger hjelp?

 

Og det er jo nettopp det vi diskuterer her? Jeg argumenterer for at det er lurt å bruke hodet og opptre ryddig og troverdig, du argumenterer for at det er lurt å bruke makt. Nå skal vi ikke trekke dette i noen politiske retninger kanskje men det har jo vært en del hendelser i verden det siste året hvor man først og fremst har brukt makt fremfor å bruke hodet. Jeg liker ikke sånt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

QUOTE (roolf @ 03/02/2004 : 16:03)
Er det egentlig noen av de som oppfatter seg selv som seriøse som noen gang har hatt problemer med en moderator her på forumet? Hva er problemet?

Nå blir det litt mye umyndiggjøringsforsøk her.

 

Kan vi forsøke å unngå en polarisering i denne debatten, á la: "Alle som klager er fjortisser som har personlige vansker?".

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 03/02/2004 : 16:10)
Har vel prøvd å sagt det tidligere i tråden , det kunne vere greit om moderatorne opprettet en tråd der VIKTIGE endringer ble orientert om og at brukerne da kunne legge inn sine synspunkter i feks 48 timer så ble tråden stengt og mod vurderte svarene for så og komme med en endelig avgjørelse som ikke var noe å diskutere men rett og slett godta.

Absolutt ingen dum idé, og det forslaget er også fremmet internt. Jeg vil sterkt anta at noe slikt kommer temmelig snart. Skal i alle fall jobbe for det.

 

 

Og til dere som anser dere som kunder hos oss: hvor er det blitt av de økonomiske bidragene fra dere? Jeg anser ingen for å være kunde før de betaler for sin bruk av denne tjenesten. Og så lenge brukerne får benytte denne tjenesten gratis, har de i realiteten ingen mulighet eller rett til å stille krav mot oss. Når det er sagt, er det helt klart at vi skal høre på dere. Men som sagt: deres rett til å kreve noe som helst fra oss er lik null. Og sånn er det med den saken.

 

Som det blir sagt her, er forumet VÅRT. Vi kan gjøre med det som VI vil, og trenger ikke spørre brukerne til råds. Men for at det skal være interessant for noen å bruke denne tjenesten, må vi høre på de tilbakemeldingene som kommer inn. Og det gjør vi veldig ofte. Som det er nevnt tidligere, har vi i det siste halvåret gjort MYE etter forslag fra brukerne. Flere kategorier er opprettet etter forslag fra brukerne, signaturen kan nå inneholde 300 tegn etter oppfordring fra brukerne osv. Jeg mener faktisk at vi er temmelig runde i kantene allerede nå, og synes at en del brukere her burde begynne å tenke seg litt om. Det mangler ikke på nokså krasse innlegg mot oss, og det er ikke spesielt hyggelig. Har man normal intelligens, skjønner man det av seg selv.

 

Og for å legge den debatten død: jeg får ikke et rødt øre for den jobben jeg gjør i forumet. Det jeg mente når jeg dro forumet inn under lønnen jeg får for driften av Overklokking.no var for å få fram et poeng: dette gjør jeg av ren idealisme, ikke for økonomisk vinning. Man skal jo leve, så litt lønn skal jeg ha. Men rundt 25 spenn per time blir man ikke feit av. Så kort sagt: jeg får IKKE lønn for å jobbe i/med forumet.

 

Jeg har også merket meg at man mener moderatorene skal opptre seriøst. Greit nok, men kanskje man skal gå i seg selv før man går etter moderatorene? Vi er, utrolig nok, bare mennesker, vi også...

Lenke til kommentar

Jepp og så har enkelte en tendens til å bli verdensmestre og allvitere på uhyre kort tid , dette sier vel mer om dem enn andre og personelig mister jeg all respekt for slike personer både her og ellers i livet .

Den dagen en person tror han vet og kann alt ja da er det på tide vedkommende pakker sammen.

Jeg bruker å si at man må lære å krype før man kan gå og i så tillfelle annser jeg meg som en som nettop har reist seg og prøver på de første vaklende skritt.

Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 03/02/2004 : 18:03)


Jeg har også merket meg at man mener moderatorene skal opptre seriøst. Greit nok, men kanskje man skal gå i seg selv før man går etter moderatorene? Vi er, utrolig nok, bare mennesker, vi også...

Har på følesen at du traff hode på spikern(Takk snekkern, kjekt med håndverkere som er der når man trenger dem!) der. Har følgt med på debatten her og den som omhandler bruker-moderatorer, og det noen som bør ta en selvransakelse før de begynner å legge seg ut etter andre.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...