Gå til innhold

Har vi fått brukermoderatorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (ronndi @ 29/01/2004 : 17:02)
undercover lol
hva med provokatører da?

Agent Provocateur?

 

Joa. Nei, jeg tror man har nok med å spraye trollene med flamekastere, heller enn å oppvigle til at dem kommer frem fra hulene sine.

 

Ellers: Et godt tiltak, selv om jeg ville begrenset "medlem-mod" til å kun ha innvirkning i de kategoriene hvor dem faktisk er aktive.

Lenke til kommentar

QUOTE (oivind_dahle @ 29/01/2004 : 15:40)
Jeg har intet imot de nye moderatorene, men påpeker at dette er personer som stort sett er i OT delen. Kanskje et bra tiltak, slik at de kan rydde opp i den delen.

Jeg henger ikke mye på OT delen nei...leser litt, men poster ikke mye der.

Lenke til kommentar

QUOTE (Gef @ 29/01/2004 : 18:01)
QUOTE (oivind_dahle @ 29/01/2004 : 15:40)
Jeg har intet imot de nye moderatorene, men påpeker at dette er personer som stort sett er i OT delen. Kanskje et bra tiltak, slik at de kan rydde opp i den delen.

Jeg henger ikke mye på OT delen nei...leser litt, men poster ikke mye der.

Ikke ment til deg Gef. Du er jo mest akitv i hovedkort-forumet...

 

Jeg bare påpeker at jeg kunne tenke meg moderatorer med faglig kompetanse da dette er et dataforum. Og jeg tviler ikke på at du er dyktig i ditt felt, og du var kanskje det beste valget av de nye moderatorene. Og jeg tror du er langt mer faglig dyktig enn flertallet av nåværende moderatorer.

 

Det jeg også ønsker er at det stilles krav til moderatorene om at de skal lage flere tester og andre ulike stunt slik at det blir et høyere nivå enn det vi har per dags dato. Dette har jeg også indirekte nevnt i en mail jeg sendte dem for en stund tilbake (og hisset på meg halve forumstyret samtidig).

 

Dessuten er det viktig at en moderator ikke er for god venn med enkelte medlemmer her. Slikt fører til konflikter på sikt. Missforstå meg rett her: Det er greit å være venner og diskutere på et saklig nivå. Problemet oppstår når man blir veldig gode venner og nivået ubemerket faller.

 

Men lykke til Gef. Jeg tror faktisk du vil gjøre en meget god jobb...

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

QUOTE (oivind_dahle @ 29/01/2004 : 19:21)
Jeg bare påpeker at jeg kunne tenke meg moderatorer med faglig kompetanse da dette er et dataforum. Og jeg tviler ikke på at du er dyktig i ditt felt, og du var kanskje det beste valget av de nye moderatorene. Og jeg tror du er langt mer faglig dyktig enn flertallet av nåværende moderatorer.

Det jeg også ønsker er at det stilles krav til moderatorene om at de skal lage flere tester og andre ulike stunt slik at det blir et høyere nivå enn det vi har per dags dato. Dette har jeg også indirekte nevnt i en mail jeg sendte dem for en stund tilbake (og hisset på meg halve forumstyret samtidig).

Skal det være noen krav at man skal være utrolig flink med data og kan skrive tester og slikt for å være moderator?

Hvis dette hadde blitt gjennomført så hadde de moderatorene fått mindre tid til å skrive en test eller å hjelpe folk på forumet pga han/henne må flytte poster..stenge..osv. Mao, mindre tid til å gjøre det man har lyst til.

Slik som det er i dag, så er det jo at en del av moderatorene som er her _er_ testere og har fått utvidede oppgaver på forumet nettopp pga det er en del å gjøre her. Så ved å bringe inn nye folk kan testerene(moderatorene) rette fokus mot det de egentlig er "annsatt" for å gjøre, nemmelig å komme med tester og lignende ting.

Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 29/01/2004 : 18:49)

Skal det være noen krav at man skal være utrolig flink med data og kan skrive tester og slikt for å være moderator?

Ja. Det burde være et krav da dette er et dataforum.

 

Moderatorer har mer innflytelse enn vanlige brukere, og deres uttalelse veier ofte mer for en ny bruker enn andres. Det er derfor viktig å ha folk som har litt mer peil enn hvor på-knappen på pc'n er.

 

Dessuten vil et forum med høyt faglig nivå regulere seg selv, spesiellt når dette tiltrekker seg brukere som har vokst ut av bleiene for lenge siden.

 

 

Dessuten er det en rekke brukere man kunne gjort til moderatorerer enn å la OT gjengen få herske vilt på forumet. For å si det slik: forumstyret har med denne intelligente avgjørelsen sendt nok et signal hvor de ønsker forumet skal gå. Det neste er vel nå et eget skoleforum etterfulgt av et barnehageforum (det diskuteres jo tross alt bæsj og tiss her allerede).

 

 

Bare bemerker at jeg ikke har noe imot yngre brukere, faktisk en del yngre som virkelig har peil her. De jeg har imot er de som deltar i et dataforum uten egentlig å ha interesse av data. Dette er tross alt ikke Irc eller andre chattekanaler.

 

 

Offtopic: Venter at DrDoogie snart kommenterer denne :p

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

QUOTE (oivind_dahle @ 29/01/2004 : 19:33)
Ja. Det burde være et krav da dette er et dataforum.
...
De jeg har imot er de som deltar i et dataforum uten egentlig å ha interesse av data. Dette er tross alt ikke Irc eller andre chattekanaler.

Her er jeg uenig med deg.

 

Jeg ser faktisk ikke med hvilken gyldighet du stiller deg kritisk til at folk diskuterer andre ting enn det som opptar deg.

 

EDIT: ^^^ Oh, you... you... perceptive person.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

QUOTE (oivind_dahle @ 29/01/2004 : 15:40)
for meg syns jeg det er viktig med en moderator som er faglig dyktig, så når denne deltar i en diskusjon kan gi riktige svar. Disse blir sett på personer med dyktig faglig kompetanse av nye brukere og det er derfor viktig at de holder et høyt faglig nivå.

Ser poenget i dette. På den annen side; forumet er til for brukerne og blir først og fremst preget av det de skriver. Hvor er det moderatorene utøver sin funksjon som moderator ? Jo det er i tilfeller hvor det er snakk om brudd på retningslinjer og feilposting. Dette krever sunn fornuft, alminnelig fokeskikk, sundt bondevett, kall det hva du vil, men det har lite med datafaglig kunnskap å gjøre.

Lenke til kommentar

QUOTE (ronndi @ 29/01/2004 : 17:02)
engasjementet er høyt her,
kunne faktisk få det inntrykket at det er flere som vil bli moddiser her.
:green::green:

undercover lol

hva med provokatører da?

Sabotør? :lol: Neida.. Greit med nye admins. Syntes det var litt i det tynneste laget med admins før.. Greit med admins på forumet som man ser.. :yes:

 

-ahpadt

Lenke til kommentar

jeg er 15 år og har vært her siden jeg såvidt var 14 og jeg vil si jeg har rimeligt peil som oivind_dahle kalte det. I begynnelsen syns dette var den ideelle plassen for å få kunskap om pc som jeg var/er så interesert for. Infoen ligger her fremdelses bare den er gjemt under et tonn med møkk(feilposting, OT, elendige/meningsløse tråder, bildiskusjon).

 

Dette burde være en plass for å diskutere data og ting innen den sjangeren.

Hvilket dasspapir folk bruker bryr meg egentlig ikke eller hvor de har best kebab.

 

Det er greit dette er et stort forum og det er greit at det splittes opp hvis det fungerer, men det gjør det ikke. Forumet er nå oversvømt av folk som ikke har det minste snev av datainteresse og bare niglor på babe-treathen. Når de pluttselig finner ut at de trenger hjelp så lager de _ELENDIGE_ emnelt, feilposter osv og det vil vi som er her på grunn av data-interesse ha minst mulig av.

 

Dette var min mening. Et forslag er å lage en dypere kløft mellom OFF-topic og resten av forumet.

 

edit:skriveleif

Endret av jokki
Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 29/01/2004 : 20:31)
Dette var min mening. Et forslag er å lage en dypere kløft mellom OFF-topic og resten av forumet.

Jovel.

 

For at man skal kunne vurdere dette, må du nesten si litt mer om det.

For eksempel hvilken forbindelse du ser mellom folk som poster i OT, og dårlig bruk av emnefelt.

 

Selv vil jeg anta det er mer nye folk som kommer inn som "bruker forumet feil", og etter mitt inntrykk er folka på OT ikke nybegynnere her.

Lenke til kommentar

QUOTE (jarmo @ 28/01/2004 : 09:45)
QUOTE (DesertGlow @ 27/01/2004 : 18:01)
Det er ikke noe problem å finne ut hvem som har fått slike rettigheter. Gå inn på medlemssidene og sorter ut folk på medlemsstatus. Husker jeg ikke feil er det Gef, SnowDog_ og B|Real som for øyeblikket er "über-brukere".

Rettighetene er vel forøvrig gode nok til at de kan slå hardt ned på ting...

Gratulerer med et godt valg av brukere til jobben :yes:

Har absolutt ingen betenkligheter med disse personer.

Ja er helt enig, håper de ikke overdriver den nye makten de har fått, hehe.

Lenke til kommentar

QUOTE (oivind_dahle @ 29/01/2004 : 20:33)
Dessuten er det en rekke brukere man kunne gjort til moderatorerer enn å la OT gjengen få herske vilt på forumet. For å si det slik: forumstyret har med denne intelligente avgjørelsen sendt nok et signal hvor de ønsker forumet skal gå. Det neste er vel nå et eget skoleforum etterfulgt av et barnehageforum (det diskuteres jo tross alt bæsj og tiss her allerede).

Tror du at jeg har hatt min del på hardware.no siden av forumet og postet der?

Det er ei god stund siden 2001 skal jeg si deg.

Og tror du virkelig at siden jeg poster mye i Off-Topic så jeg er så OT-fiksert at vi ikke klarer å skille mellom OT og resten av forumet?

Hvis du tror det, så sier det kanskje litt om deg som person.

 

Og som Snowdog_ sier at hvis dere ser feil som blir begått av meg eller andre moderatorer så ta konakt med moderatoren å si ifra.

Lenke til kommentar

Syns dette er en ganske god ide :roll:

 

Kompetansen til de foreløpig utnevnte er vel neppe å tvile på og hvorfor ikke få flere til å få "jobben" unnagjort?

 

Ja -til et mer ryddig forum :thumbs:

 

Og en ting til, jeg savner fortsatt at dere kan slette tråder mer ofte*(har faktisk sett det en gang :p da var det en fyr som krev en masse drit med tusen utropstegn osv bare for å ødelegge :mad: , den ble faktisk sletta ganske momentant)... sånn at vi slipper å se usaklige tråder med dårlig emnefelt osv midt blandt de mer seriøse... :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...