Gå til innhold

Har vi fått brukermoderatorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...minner forumstyret på at det er en dag igjen til jeg forventer svar....

 

Til dere andre som tror jeg fleiper: Jeg sitter tross alt med 70 sider testmateriale av meget høy kvalitet. Og jeg kan være sta, veldig sta..

 

Når moderatorene tar seg friheten til å stille krav til oss, tar jeg meg friheten til å stille krav tl forumstyret.

Lenke til kommentar

QUOTE (oivind_dahle @ 31/01/2004 : 10:39)
...minner forumstyret på at det er en dag igjen til jeg forventer svar....

Til dere andre som tror jeg fleiper: Jeg sitter tross alt med 70 sider testmateriale av meget høy kvalitet. Og jeg kan være sta, veldig sta..

Når moderatorene tar seg friheten til å stille krav til oss, tar jeg meg friheten til å stille krav tl forumstyret.

Det kalles ikke å være sta, men å stå for noe du tror på og det viser bare at du bryr deg.

 

STÅ PÅ oivind_dahle :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar til det faglige kunnskapsnivået til moderatorene. Jeg ser egentlig ikke at det er så veldig vesentlig for å være moderator (flytte/stenge poster osv), det som derimot er viktig er at moderatorene ikke kommer med faglige påstander som er feilaktige (som dessverre har skjedd). Det er greit om du ikke har peiling på en ting, men da bør du heller ikke uttale deg.

 

Mine 2 øre.

Lenke til kommentar

Tja en moderator må vel ha lov til å ha sine meninger/oppfatninger om ting uten at disse skall vere faglig begrunnet.

Her tror jeg det er viktig og skille mellom sak/person , at en moderator skall holde orden på forumet er greit men at han ikke skall kunne diskutere uten faglige bevis er vel å trkke det litt langt.

Lenke til kommentar

Snekker`n: Selvsagt skal moderatorene få lov å mene ting, og de må jo få diskutere som alle andre. Det jeg mener er at de skal holde seg for gode til å komme med feilaktige påstander, som f.eks "det går ikke an å overklokke prosessoren" (bare et banalt eksempel tatt ut av luften). Dette fordi vedkommende som moderator har et visst ansvar, og moderatorens faglige meninger veier nok litt tyngre hos mange, enn de vanlige brukernes meninger. Det er jo som kjent nok av bastante direkte gale påstander på forumet fra folk som "vet". Dette er vel noe man må leve med til en viss grad, men det bør ikke komme fra moderatorer. Jeg står fortsatt på min mening om at moderatorene ikke nødvendigvis bør ha så god faglig kunnskap, men heller fornuft og kjennskap til retningslinjene.

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 31/01/2004 : 18:04)
Tja en moderator må vel ha lov til å ha sine meninger/oppfatninger om ting uten at disse skall vere faglig begrunnet.
Her tror jeg det er viktig og skille mellom sak/person , at en moderator skall holde orden på forumet er greit men at han ikke skall kunne diskutere uten faglige bevis er vel å trkke det litt langt.

Ikke enig med deg kompis.

 

En moderator har større påvirkning enn en vanlig bruker. Mange tar det denne sier for fakta og vil derfor kanskje følge dennes råd. Det værste som kan skje er at brukeren ødelegger noe eller kjøper noe denne i utgangspunktet aldri skulle kjøpt.

 

Man skal ikke trenge bevise alt, men en moderator bør ikke uttale seg på saker de ikke har snøring på. Men det er viktig at de har en viss standard på sine innlegg så de ikke blir oppfattet som helt idioter blandt folk som har litt peil.

Lenke til kommentar

Er klar over at en moderator kan ha en større påvirkning enn andre ,men det må da vere mulige for dem å kunne diskutere ting utifra deres synspunkt . Hadde jeg vert moderator nå så kunne jeg ikke tillatt meg å annbefale Geil minnebrikker selv om jeg har testet et 20 talls av disse uten problemer med en eneste en , dette bare fordi jeg ikke har faglig bakgrunn/dokumentasjon på dette . Jeg har jo opplevd å bli kalt for svindler fordi en hadde kjøpt en brikke og ikke var fornøyd.

Tror ikke man skal trekke trikken så mye, da en moderstor er en som er på forumet for å holde orden.

Lenke til kommentar

Selvsagt kunne du anbefalt Geilbrikker. Dette fordi du har mye erfaring med disse, og du har generelt mye peiling på minne. Hvis du derimot hadde anbefalt noname PC2100 til et P4C-system som skulle overklokkes fordi det funket helt fint til ditt XP1600-system, hadde det blitt helt feil. Og hvis man ikke vet bedre, kan det hender man kjøper nettopp disse brikkene, du har jo tross alt fått dem anbefalt av en moderator på forumet til hw.no.

 

Nå er kanskje denne diskusjonen dratt litt langt, men jeg regner med dere skjønner hvor jeg vil hen.

Lenke til kommentar

En moderator kan, selvfølgelig, diskutere uten å måtte komme med bevis for alt vi sier. Vi skal seffern være litt mer forsiktige, men enkelte brukere tillegger oss litt mer ansvar og betydning enn nødvendig. Det eneste som skiller en moddis fra en "vanlig bruker", er at moddisen har fått i oppdrag å holde litt orden. Det betyr IKKE at vi ikke kan komme med uttalelser vi ikke nødvendigvis har dekning for. Og om noen anser våre uttalelser som "bibelen", får det bli deres eget problem. Det hele handler om å bruke innsiden, både fra moderators og brukers side.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig i det, Yummy. Men moderatorene er tross alt hardware.no-nettverkets representanter og ansikt utad på forumet, og i mine øyne er det litt viktig at de holder en seriøs linje og ikke kommer med feilinformasjon. Dette selvsagt i tillegg til at de gjør en god jobb med selve modereringen, som jo tross alt er hovedoppgaven.

 

Moderatorene skal selvsagt ha like mye rett til å diskutere som vanlige brukere, uten å nødvendigvis ha bevis for alt de sier. Men hvis det er noe de er usikre på, gjelder det som oivind_dahle sier, enten å presisere at "jeg tror det er slik" osv eller ikke uttale seg om den aktuelle saken.

Lenke til kommentar

Altså, vi har mod/admin som kun tar seg av tull og tøys.

Vi har mod/admin som har meget høy nivå på datafaglig område.

(jepp, jeg har sett tegnet/lyset)

Vi har mod/admin som tar seg av diverse ting og tang.

Vi har mod/admin som bare er der for å passe på at alt går greit ..

 

Greit ?

 

Dermed er det faglige og sosiale spektrum her i forumet oppfyllt !

Og sånn har det vært og sånn bør det være i fremtiden også....

 

Ingen, jeg gjentar ingen, er altvitende her i livet så fordeling av

resursser er en naturlig sak å gjøre for admin, og dermed

takk for det ;)

 

Tross alt har vi folk(les people) fra ca. 10år til 50> her i forum og

alle forventer at forumet skal være et demokratisk, rettferdig

og nøytral plass å være, uten at anarkien skal gjøre seg (mer) gjeldende.

 

Nok om dette, imøtekommer en del tilbakespill..... ;)

 

Beklager skriveleif osv. men jeg har en liten misstanke om ordblindhet hos meg.

I tillegg er jeg Finsk.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Bare for å følge opp forslaget mitt med flere kvasimodder med begrenset arbeidsområde:

I web-design kategorien er det til tider (fancy uttrykk for ofte :p ) svært liten trafikk av moderatorer. Hadde det ikke vært fint om en av de som nærmest bor der kunne få være med i den eksklusive gjengen deres? Det er ikke verdens mest lovløse sted, men et så isolert sted hadde vært et fint sted å teste ut effekten av brukermoderatorer

 

PS, noen adminer som leser denne tråden, eller må jeg maile forslagene mine heretter? Fint med et anerkjennede nikk i ny og ne

 

edit: ...og det er bare fire poster siden yummy postet :blush:

Endret av enden
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...