Spillredaksjonen Skrevet tirsdag kl 18:08 Skrevet tirsdag kl 18:08 Ingen dato for PlayStation 6 Sony har fortsatt ikke satt dato for lanseringen, selv ikke internt, sier Sony-sjefen. Les hele saken på Gamer.no»
joandreas Skrevet tirsdag kl 19:32 Skrevet tirsdag kl 19:32 Når hardware markedet er sånn hadde jeg sagt det som naturlig.
Chaos_Niddhogg Skrevet tirsdag kl 20:59 Skrevet tirsdag kl 20:59 En veldig positiv ting i alt dette er at nå kan vi endelig og virkelig få tid til backloggen. 1
Gengar_Geng Skrevet tirsdag kl 21:32 Skrevet tirsdag kl 21:32 Overrasker vel ingen. Når alt av minne fra Samsung, Hynix og Micron er bestilt ut 2027, så er det urealistisk å tenke at noen ny konsoll slippes før 2028 tidligst.
SLO7H Skrevet tirsdag kl 22:34 Skrevet tirsdag kl 22:34 Bra. Med PS5 Pro føler jeg meg egentlig fornøyd med ytelse og grafikk. Har egentlig ikke vært det før, det har alltid vært sånn at vi er nesten der men enten ytelsen eller grafikken føltes litt under grensen. Men nå synes jeg at det har nådd et punkt hvor jeg bare vil at det skal komme flere og flere gode spill og så kan de roe ned PS6 en stund.
The Jarl Skrevet i går, 06:41 Skrevet i går, 06:41 Mitt store spørsmål angående ps6 er.............vilke spill kommer på release? Har sony egentlig noe igjen som kan rettferdiggjøre ett kjøp??? Egentlig ikke. Så håper ps5 proen holder lenge. Men nye konseptet til Xbox neste generasjon virker mye MYE mer lovende. 1 1
Feenyx Skrevet i går, 07:53 Skrevet i går, 07:53 The Jarl skrev: Mitt store spørsmål angående ps6 er.............vilke spill kommer på release? Har sony egentlig noe igjen som kan rettferdiggjøre ett kjøp??? Egentlig ikke. Så håper ps5 proen holder lenge. Men nye konseptet til Xbox neste generasjon virker mye MYE mer lovende. Det samme gjelder jo for neste gen Xbox. Hvilke spill har de som kan rettferdiggjøre et kjøp? ES6? 1 1
vortex Skrevet i går, 08:00 Skrevet i går, 08:00 6 minutes ago, Feenyx said: 1 hour ago, The Jarl said: Mitt store spørsmål angående ps6 er.............vilke spill kommer på release? Har sony egentlig noe igjen som kan rettferdiggjøre ett kjøp??? Egentlig ikke. Så håper ps5 proen holder lenge. Men nye konseptet til Xbox neste generasjon virker mye MYE mer lovende. Det samme gjelder jo for neste gen Xbox. Hvilke spill har de som kan rettferdiggjøre et kjøp? ES6? Det ryktes jo steam støtte, så det kan bli en game changer 1
TheKims Skrevet i går, 08:26 Skrevet i går, 08:26 vortex skrev (11 minutter siden): Det ryktes jo steam støtte, så det kan bli en game changer Visst det stemmer så kjøper jeg nok en Xbox neste generasjon. Har PC tilkoblet TV nå, men det er litt mye knot å drive å bytte mellom hvor lyd og bilde skal sendes, så må man også sjekke at oppløsning og oppdateringsfrekvens er satt korrekt. Det blir litt for mye styr.
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 08:45 Skrevet i går, 08:45 vortex skrev: 6 minutes ago, Feenyx said: 1 hour ago, The Jarl said: Mitt store spørsmål angående ps6 er.............vilke spill kommer på release? Har sony egentlig noe igjen som kan rettferdiggjøre ett kjøp??? Egentlig ikke. Så håper ps5 proen holder lenge. Men nye konseptet til Xbox neste generasjon virker mye MYE mer lovende. Det samme gjelder jo for neste gen Xbox. Hvilke spill har de som kan rettferdiggjøre et kjøp? ES6? Det ryktes jo steam støtte, så det kan bli en game changer Det ryktes og senere at det ikke blir Steam støtte fordi det hadde spist opp Xbox sitt eget marked. Det sies at Asha ikke ville ha et slikt åpent system akkurat lga det. Og det er faktisk logisk.
Chaos_Niddhogg Skrevet i går, 08:51 Skrevet i går, 08:51 Feenyx skrev: The Jarl skrev: Mitt store spørsmål angående ps6 er.............vilke spill kommer på release? Har sony egentlig noe igjen som kan rettferdiggjøre ett kjøp??? Egentlig ikke. Så håper ps5 proen holder lenge. Men nye konseptet til Xbox neste generasjon virker mye MYE mer lovende. Det samme gjelder jo for neste gen Xbox. Hvilke spill har de som kan rettferdiggjøre et kjøp? ES6? Venter til de viser frem hva de har på lager, men virker veldig som både PS og Xbox ikke vil ha meg som kunde lengre. De kjører alt for hardt på Hollywood spill jeg bare ikke bryr meg om. PS dropper vel VR og til PS6 (de kan gjerne overraske meg med PSVR3 da). Så for holde meg til backlog og eventuelt en ny gaming PC om noen år. Egentlig droppet jeg Xbox etter One allerede. De hadde bare ikke spillene. Og jeg er blitt mer kresen enn før.
Iki Skrevet i går, 09:19 Skrevet i går, 09:19 Om neste Xbox skal støtte steam (altså at det er en Windows datamaskin, slik Asus sine Xbox håndholdte) så blir nok prisen noe høyere... Man kan jo se hvordan det ble med steam machine.
vortex Skrevet i går, 09:48 Skrevet i går, 09:48 28 minutes ago, Iki said: Om neste Xbox skal støtte steam (altså at det er en Windows datamaskin, slik Asus sine Xbox håndholdte) så blir nok prisen noe høyere... Man kan jo se hvordan det ble med steam machine. Det har ingenting med steam støtte å gjøre, det har med hw prisene og datasentre som kjøper opp alt.
Iki Skrevet i går, 09:54 Skrevet i går, 09:54 vortex skrev (2 minutter siden): Det har ingenting med steam støtte å gjøre, det har med hw prisene og datasentre som kjøper opp alt. For å støtte steam så blir det snakk om en datamaskin, ikke en konsoll. Altså vil den være designet med pc hardware. Altså vil den bli langt dyrere enn det vi har sett med konsoller til nå.
vortex Skrevet i går, 09:57 Skrevet i går, 09:57 1 minute ago, Iki said: For å støtte steam så blir det snakk om en datamaskin, ikke en konsoll. Altså vil den være designet med pc hardware. Altså vil den bli langt dyrere enn det vi har sett med konsoller til nå. Det har vært pc hardware i konsoller siden PS4, hvorfor tror du det finnes måter å installere linux på en PS5 som kjører Steam, det med stor suksess også
FrihetensRegn Skrevet i går, 10:00 Skrevet i går, 10:00 2030 er passelig. Da er forskjellen enda mer merkbar, og studioene kan heller satse på optimalisering i mellomtiden.
Iki Skrevet i går, 10:01 Skrevet i går, 10:01 vortex skrev (2 minutter siden): Det har vært pc hardware i konsoller siden PS4, hvorfor tror du det finnes måter å installere linux på en PS5 som kjører Steam, det med stor suksess også Du er klar over at Xbox har to håndholdte maskiner laget i samarbeid med Asus?
vortex Skrevet i går, 10:25 Skrevet i går, 10:25 15 minutes ago, Iki said: Du er klar over at Xbox har to håndholdte maskiner laget i samarbeid med Asus? Poenget ditt er? Steam Deck kjører en custom SOC, men den fungerer som en pc også. Skillet mellom hva som er en pc og hva som er en konsoll er visket ut Om du ser på release priser for Steam Deck så var den grisebillig, grunnen til at både den og Steam Machine har gått opp i pris er AI boomen sin skyld. Samme som at Xbox sine maskiner og PS5 gikk opp i pris er mangelen på komponenter, komponenter du finner i både pcer og konsoller. Tiden der de bygget konsoller fra bunnen av med in house hw er over, tenk cell til PS3 osv
Svindel Finn Skrevet i går, 10:35 Skrevet i går, 10:35 Hadde PS4 forrige generasjon og koste meg stort med deg. Series S lurte meg over til Xbox igjen, noe som har vært en fantastisk opplevelse. Jeg avventer hvem jeg støtter neste generasjon, hvis det ikke bare blir en PC som lett kobles til TV. Er uansett fornøyd med ytelsen på Series X (oppgraderte etter et år) så langt og tenker at det er HELT kult av vi får en lang konsoll generasjon.
magne.moe Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Gengar_Geng skrev: Overrasker vel ingen. Når alt av minne fra Samsung, Hynix og Micron er bestilt ut 2027, så er det urealistisk å tenke at noen ny konsoll slippes før 2028 tidligst. Så glad jeg kjøpte 64GB minne for Covid penger for hjemme pc, planla 32 GB men hadde noe til overs og 64 GB passet. Og en 4 TB SSD for 2 år siden nå :) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå