Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaring med Vikingbad dusjkabinett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nytt dusjkabinett til ett av våre to bad. Lite å velge i hvis man ikke velger veldig billige merker (6-7000) - og det er kanskje ikke lurt mht. montering og generell kvalitet?

Bor på Karmøy (ved Haugesund) og her er det få leverandører. Bademiljø har mange Vikingbad dusjkabinett. Det dumme at de ikke har dem i utstilling så jeg har ingen mulighet å se dem "live".  Noen erfaring med disse? Tenker på Vikingbad Sofia Standard buet. Koster 20700 inkl. blandebatteri. Montering kommer i tillegg.

Finner jo billigere løsninger, men jeg er usikker på om jeg tør å gå for dem. Ønsker kvalitet og noe som varer i 10-20 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har to ulike fra megaflis, Celeste? Veldig godt fornøyd med det. Kosta berre nokre få tusenlappar. 

Einaste eg har gjort er å kaste dreneringsslangen som følge med og montert eit glatt avløpsrør i staden - for å tømme det raskere og samle mindre drit. Det eine eg har er dusjbadekar, altså eit heilt vanleg dusjkabinett med djupare kar slik at ungane kan bade. Veldig plassbesparende. 

Skrevet (endret)

Jeg har Vikingbad SOFIA pluss i matt sort på sekundær badet. Svært fornøyd med dette, dørene glir utrolig fint, det har bred og god åpning og digg og fin rainshower med svært god dekning. På hoved badet har jeg ett Macro Design FLOW kabinett med rainshower, dette er jeg til sammenligning langt fra fornøyd med, har vært mye dill å få dørene til å gå skikkelig i sporene sine, og driver fortsatt å hopper ut av sporene sine innimellom, virker som det er litt spenn i hele kabinettet selv om det er montert etter alle kunstens regler av fagfolk. Rainshower hodet er fint, men har mye mindre dekning enn vikingbad sitt, som en konsekvens av det mer trykk og litt mer "effektivt" for å skylle ut av hår osv. Hadde jeg skulle tatt valget igjen hadde det blitt vikingbad kabinettet på begge badene.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...