Gå til innhold

Opphogging eller delebil?

Karltorbj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E - up, 12 år gammel, verd 20 000, som jeg fikk et prisoverslag i fra versted, der reperasjonen, skifting av ledningsnett, ville koste 32 000 kr.

Hva ville dere gjort, når jeg henter den på verstedet?

Kjørt den rett på opphogging, eller sett om jeg fikk mer for den, som delebil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, sedsberg said:

Selger du den kan du risikere reklamasjoner fra vrange kjøpere. Høgger du den er den ute av verden for alltid.

Spesifiserer du at det er delebil, priser den iht. det og opplyser om feil så skal det en del til før kjøper vil nå fram...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Det kan fremdeles resultere i krangling og mye unødvendig tidsbruk.

Sørg i såfall å ha en god kontrakt hvor det tydelig spesifiseres at bilen selges billig pga. det gis absolutt ingen garanti for bilen eller delene er i stand og at kjøper overtar alt ansvar.

Endret av sedsberg
  • Liker 2
Skrevet

Du er altså fast bestemt på at du ikke vil legge ned disse kronene (32.000 i bilen)? 

Hadde nok først forsøkt å få mer for den som delebil, men hvis du ikke får noen interesserte så er det bare å kjøre den til hogging. 

• Liker 3
Skrevet

32000,- virker i underkant av hva disse bilene går for, så det kan godt være verdt det å reparere hvis den ellers er i grei stand.

Ville også hentet flere tilbud, og sikret at "skifte av ledningsnettet"-diagnosen ikke er en "nei takk"-pris, eller pga noe som faktisk kan repareres.

Skrevet
leticia skrev (8 minutter siden):

Du er altså fast bestemt på at du ikke vil legge ned disse kronene (32.000 i bilen)? 

Hadde nok først forsøkt å få mer for den som delebil, men hvis du ikke får noen interesserte så er det bare å kjøre den til hogging. 

Ja, kan ikke  spandere så mye på den. Hva dukker opp på Eu testen, som må tas før august, nye dekk i hvert fall.

Tror det er greiest, slik du ville ha gjort det.

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg skjønner hva som er feil, fins DIY guider på dette. Samme som e-golf, trolig fukt i ledningsnett og kontakt fra ladeporten til batteriet. Kan gjøres selv, tar nok noen timer. 

Skrevet
MailMan13 skrev (2 minutter siden):

32000,- virker i underkant av hva disse bilene går for, så det kan godt være verdt det å reparere hvis den ellers er i grei stand.

Ville også hentet flere tilbud, og sikret at "skifte av ledningsnettet"-diagnosen ikke er en "nei takk"-pris, eller pga noe som faktisk kan repareres.

Jeg kan sjekke andre, dette er merkevarepris hos Wolkswagen. Hadde det samme problemet for to år siden, tennene, som holder ladekontakten, vil ikke gi slipp. Trodde derfor at det var en garantisak i fra forrige reperasjon og leverte den inn til Wolkswagen, til en søkepris på 2850, der andre bilversteder tar 800. Får nok en annen pris hos andre.

Skrevet
kremt skrev (10 minutter siden):

Tror jeg skjønner hva som er feil, fins DIY guider på dette. Samme som e-golf, trolig fukt i ledningsnett og kontakt fra ladeporten til batteriet. Kan gjøres selv, tar nok noen timer. 

Den trøbler når det er fuktig og kaldt.

Skrevet

Prøv den som delebil først. Hvis ingen vil ha den for f.eks 10k så sparer du deg trøbbelet og kjører den til hogging.

Batteriet kan jo være verdt litt som stor "powerbank". Godt mulig noen vil påta seg et sånt prosjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...